Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بخش مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۲۰، در نامه‌ای به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان از محضر آن پدر روحانی خواست که برای رفع تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده آمریکا علیه ملت ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا اقدام کنند.

نامه پاپ فرانسیس که به امضای پیترو کاردینال پارولین، نخست وزیر واتیکان رسیده، از طریق سفارت برای وزارت امور خارجه ایران ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این پاسخ به نقل از سایت فرهنگستان علوم ایران، به شرح زیر است:

عالیجناب، آیت الله دکتر سیدمصطفی محقق داماد

جنابعالی در نامه مورخ ۱۵ مارس  خطاب به پدر مقدس، پاپ فرانسیس، در ارتباط با وضعیت دشواری که کشور شما بخاطر شیوع بیماری COVID ۱۹ درآن قرار گرفته است، و وخیم‌تر شدن شرایط بخاطر تحریم ها، درخواست کرده بودید که ایشان برای برداشتن تحریم‌ها  اقدام فرمایند.

در پی اطلاع دقیق از محتوی نامه فوق، پدر مقدس از اینجانب خواستند تا توسط جنابعالی مراتب همدردی معنوی ایشان را به مردم ایران و تمام مردم درگیر این ویروس در سراسر جهان در این دوران دشوار و رنج آور ابراز نمایند.

عالیجناب پاپ همواره دعا میکند تا خداوند یاور و شفابخش آلام آنان باشد و شفای عاجل برای مبتلایان به این بلا عطا فرماید و شر این مصیبت را از میان بردارد. با وجود جنبه‌های هراسناک، این مصیبت مبین آن است که بنی آدم اعضای خانواده یگانه بشریت هستند و باید ناسازگاری و تنفر را کنار بگذارند و در برابر پروردگار، برادارنه با هم در خانه مشترک خود، یعنی سیاره زمین، زندگی کنند.

با عنایت به چنین موارد و با چنین برداشتی، دفتر پاپ با سفیر کلی کرافت (Kelly Craft)، نماینده دائمی ایالات متحده در سازمان ملل متحد، تماس گرفتند و مراتب نگرانی مقامات ایران را اعلام نمودند و خواستار توجه به این موضوع شدند.

متقابلا این دفتر اعتقاد دارد که مقامات ایرانی و جنابعالی از هیچ تلاش عملی برای برقراری صلح و وفاق دریغ نخواهید کرد و از انجام هر عملی که موجب افزایش تنش و همزیستی مسالمت آمیز می‌شود پرهیز خواهید کرد. با اغتنام فرصت و احترام، از جانب خود و پدر مقدس، بهترین‌ها را برایتان آرزومندیم.

 پیترو کاردینال پارولین، نخست وزیر عالیجناب پاپ.

پیش از این نیز دکتر محقق داماد با ارسال پیامی از بیانیه مشترک ۲۴ دیپلمات ارشد آمریکا برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران قدردانی و تشکر کرد.

گروهی از ۲۴ دیپلمات ارشد از جمله فدریکا موگرینی، رئیس کل امور خارجه سابق اتحادیه اروپا، مدیرکل سابق سازمان بهداشت جهانی و دیپلمات‌های ارشد آمریکایی در دولت‌های بوش، کلینتون و اوباما در بیانیه مشترکی برای دولت ایالات متحده آمریکا نوشتند: اینک که صد‌ها هزار نفر به دلیل  کورونا ویروس در ایران جان خود را از دست داده اند، ضرورت دارد تا ایالات متحده از تحریم‌های ایران در میانه این همه گیر کرونا ویروس چشم پوشی کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر پاپ فرانسیس آیت الله محقق داماد تحریم های آمریکا شیوع ویروس کرونا کرونا ایالات متحده پاپ فرانسیس تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد