Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@08:46:14 GMT

رواج سبک زندگی ناسالم درایام قرنطینه

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۲۳۷۳

رواج سبک زندگی ناسالم درایام قرنطینه

به گزارش دیلی‌میل، نتایج یک پژوهش جدید حاکی از آن است که سبک زندگی ناسالم در ایام قرنطینه رواج پیدا کرده و ممکن است در آینده نزدیک مشکلات سلامتی بیشتری ظهور پیدا کند. 

براساس این تحقیق، برخی از افرادی که مجبور به کار در خانه در بحران ویروس کرونا هستند، بیشتر الکل مصرف می‌کنند، غذای سالم کمتری می‌خورند و ساعت مشخصی برای خوابیدن و بیدار شدن ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یک مؤسسه پژوهش در آمریکا، ۵۰۰ نفر را تحت بررسی قرار داده و دریافته است: بیش از ۵۰ درصد‌ آنها احساس دردهای جدید در گردن، شانه‌ها و کمر دارند؛ در همین حال نیمی از‌ آنها ورزش نمی‌کنند و دست کم یک سوم هم سبک غذایی سالم را رعایت نمی‌کنند. 

بحران ویروس کرونا منجر به قرنطینه، تعطیلی اداره‌ها و مراکز شده و درنتیجه میلیون‌ها نفر از افراد جوامع مختلف خانه‌نشین شده‌اند؛ در شرایطی که باشگاه‌های ورزشی تعطیل شده و افراد حتی به پیاده‌روی نمی‌روند، خانه‌نشینی و عدم رعایت اصول زندگی سالم می‌تواند مشکلات جدیدی را به بار آورد.

گزارش این مؤسسه تأکید می‌کند: خواب ضعیف و افزایش خطر خستگی نیز دلیلی برای نگرانی است؛ بیشتر پاسخ دهندگان افزایش علائم مربوط به خستگی را گزارش دادند.

شواهد نشان می‌دهد، افراد در قرنطینه ساعات طولانی و نامنظم کار می‌کنند و از تعادل فعلی کار و زندگی خود راضی نیستند؛ برخی از آنها احساس انزوا می‌کنند و بیش از یک پنجم نگران امنیت شغلی خود هستند.

گزارش کامل این پژوهش در Institute of Employment Studies website منتشر شده است.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، احتمال می‌رود مواد شیمیایی که برای ایجاد رنگ در جلدهای سبز زمردی کتاب‌های قرن نوزدهمی استفاده شده‌اند، حاوی مواد سمی باشد و کتابخانه ملی فرانسه با شناسایی این کتاب‌ها، آن‌ها را قرنطینه کرده است.

به این منظور کتابخانه ملی فرانسه ۴ عنوان کتاب قرن نوزدهمی را که تصور می‌شود روی جلد سبز زمردی آنها با آرسنیک پوشانده شده باشد، از قفسه‌های خود حذف کرد.

این کتابخانه روز پنجشنبه خبر داد دست زدن به این کتاب‌ها که چاپ بریتانیا هستند، احتمالاً فقط آسیب جزیی ایجاد می‌کند؛ اما برای بررسی بیشتر از رده کتاب‌های در دسترس خارج می‌شوند. متصدیان کتابخانه گفته‌اند این آثار را در قرنطینه قرار داده‌اند تا در یک آزمایشگاه خارجی تجزیه و تحلیل شوند و میزان آرسنیک موجود در هر جلد تعیین شود.

مؤسسه پاریس پس از اینکه محققان آمریکایی دریافتند ناشران در دوره ویکتوریا از آرسنیک برای رنگ‌آمیزی صحافی‌های کتاب استفاده می‌کردند، نسخه‌های دربردارنده آن‌ها را شناسایی کرد. رنگدانه‌های سبز حاوی آرسنیک به نام یک شیمیدان آلمانی‌الاصل با عنوان سبز پاریسی، سبز زمردی یا سبز شِل نامیده می‌شدند.

محققان دانشگاه دلاوِر از سال ۲۰۱۹ با آزمایش صدها جلد کتاب برای تعیین میزان فلزات سنگین به کار رفته در آن‌ها، فهرستی از کتاب‌های بالقوه خطرناک را تهیه کرده‌اند.

کتابخانه ملی فرانسوی در بیش از ۱۶ میلیون عنوان خود، ۴ نسخه از کتاب‌های موجود در این فهرست را یافت که شامل ۲ جلد از «تصنیف‌های ایرلند» اثر ادوارد هیز که در سال ۱۸۵۵ منتشر شد، یک گلچین دو زبانه از شعر رومانیایی توسط هنری استنلی در سال ۱۸۵۶ و کتاب «انجمن سلطنتی باغبانی ۶۳-۱۸۶۲» است.

کتابخانه ملی فرانسه اعلام کرد که دیگر کتاب‌های دارای جلد سبز را که در فهرست پروژه کتاب سمی جای ندارند نیز بررسی خواهد کرد.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آرسنیک و بیشتر استفاده از آب آشامیدنی و غذای آلوده، می‌تواند منجر به ایجاد زخم‌های پوستی و سرطان پوست شود. درباره کاربرد اشیای حاوی آرسنیک چیزی گفته نشده است.

برمبنای نتایج به دست آمده از «پروژه کتاب سمی» صحافی‌های سبزی که با آرسنیک پوشیده شده برای کتابداران، کتاب‌فروشان، گردآورندگان و محققان خطرات سلامتی ایجاد می‌کنند و باید در استفاده از آن‌ها جانب احتیاط را رعایت کرد.

کد خبر 6089030

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه
  • (ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور