Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:51:37 GMT

پیشنهادهای صلح جدید فرستاده سازمان ملل به طرف‌های یمنی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۵۸۵۵

پیشنهادهای صلح جدید فرستاده سازمان ملل به طرف‌های یمنی

فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن به طرف‌های درگیر در این کشور پیشنهادهایی را برای یک آتش‌بس سراسری و ازسرگیری مذاکرات صلح داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل در یمن به دولت به رسمیت شناخته یمن و حوثی‌ها تاکید کرد تا توافق‌های پیشنهادی را بدون تاخیر بپذیرند و مذاکرات را با هدف پایان جامع جنگ در یمن آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک آتش‌بس دو هفته‌ای پیشنهاد شده از سوی ائتلاف تحت رهبری عربستان در واکنش به پیشنهاد آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای توقف خصومت در تمامی درگیری‌های جهانی روز پنجشنبه اجرایی شد و به صورت بالقوه راه را برای یک مذاکرات صلح به منظور پایان دادن به این جنگ پنج ساله در یمن هموار کرده است.

اما حوثی‌ها در صنعا به سرعت این پیشنهاد را رد کرده و آن را اقدامی از سوی عربستان برای تقویت موضع بین‌المللی خود دانسته و سخنگوی حوثی‌ها هم ائتلاف را به انجام چندین حمله متهم کرد.

فرستاده سازمان ملل در یمن همچنین گفت، توافق‌های پیشنهادی درباره آتش‌بس، از سرگیری روند سیاسی و اقدامات بشری و اقتصادی با هدف کاهش رنج و آلام مردم یمن، ایجاد اعتماد بین طرف‌های درگیر و حمایت از توانایی این کشور در واکنش به بحران کرونا متعادل شده است.

وی همچنین ادامه داد: این پیشنهادها بیانگر یک بسته جامع و واقعی برای توانمندسازی یمن به منظور متوقف کردن خشونت و آلام گذشته و برداشتن گامی به سوی صلح است. جامعه بین‌الملل آماده حمایت و تضمین این روند است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یمن کروناویروس کرونا در جهان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان

به گزارش جام جم آنلاین، امروز یکشنبه ارتش عربستان سعودی برخی مناطق مرزی در استان «صعده» یمن را هدف قرار داده است.

خبرنگار المسیره گزارش داد که طی ساعات گذشته منطقه مرزی «شدا» در استان صعده یمن از سوی ارتش عربستان هدف قرار گرفته است.

همچنین خبرنگار المسیره اعلام کرد که این منطقه هدف حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان و آتش مستقیم آن به سوی شهروندان یمنی و دارایی‌های آن‌ها قرار گرفته است.

بنا بر گزارش‌های رسیده، در پی حملات ساعات گذشته عربستان به منطقه مرزی شدا، ۱۰ شهروند یمنی زخمی شده‌اند.

بر اساس اعلام منابع خبری یمنی، روستاهای مرزی یمن هر روزه هدف حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان و تیراندازی نظامیان سعودی قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • پیشنهادهای بزرگ به بایرن مونیخ؛ پپ گواردیولا را برگردانید!
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • فرانسه پیشتر سربازان خود را به اوکراین فرستاده است
  • پیشنهادهای ایران به سازمان همکاری اسلامی درباره غزه
  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهادهای قبلی است