Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت روز دندانپزشکی ضمن تبریک این روز به دندانپزشکان کشور، بر ضرورت تدوین برنامه ملی «دندانپزشکی خانواده» با رویکرد اجتماعی از طریق برنامه‌ریزی منسجم و مشارکت همه همکاران دندانپزشک و دست‌اندرکاران سلامت کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام وزیر بهداشت به شرح زیر است:

به نام هستی بخش جان‌ها

سلامت دهان و دندان همواره به عنوان یکی از اهداف و در عین حال شاخص‌های سلامت و در همین راستا دندانپزشکی از ارکان نظام‌های سلامت در جهان مطرح بوده است، اگرچه آنگونه که باید و شاید در همه دهه‌های اخیر به رغم توسعه چشمگیر مراکز آموزش عالی و پژوهش و فناوری در این حوزه، شاخص‌های سلامت دهان و دندان در میهن عزیز ما همپای سایر شاخص‌ها و نماد‌های سلامت، محل توجه و تمرکز قرار نگرفته و ارتقا نیافته است.

اینجانب ضمن تبریک و تهنیت روز دندانپزشکی به کلیه همکاران عزیز دندانپزشک، رجای واثق دارم در راستای سیاست‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جهت ارتقای شاخص‌های بهداشت دهان و دندان بویژه طرح «مدارس عاری از پوسیدگی دندانی» به موازات و همگام با طرح «هرخانه یک پایگاه سلامت» بتوانیم از توان ظرفیت کم نظیر دانش و مهارت دندانپزشکان عزیز کشورمان به عنوان مدیر و محور تیم سلامت دهان و دندان به نحو حداکثری بهره‌مند شویم و شاهد پیشرفت و ارتقای چشمگیری در این مسیر باشیم و چنانکه «پزشکی خانواده» می‌تواند به عنوان رکن ارزشمند نظام ارائه خدمات سلامت کشور نقش آفرینی نماید، «دندانپزشکی خانواده» و دندانپزشکی جامعه محور نیز به عنوان یکی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر خدمات بهداشتی دهان و دندان کشور ایفای نقش کند.

انتظار می‌رود در آینده نزدیک با برنامه‌ریزی منسجم و مشارکت همه همکاران دندانپزشک و دست‌اندرکاران سلامت کشور، بتوانیم در تدوین برنامه ملی «دندانپزشکی خانواده» با رویکرد اجتماعی گام‌های مفید و موثری برداریم.

توفیق همگان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

دکتر سعید نمکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت دندانپزشکی دندانپزشکی خانواده پزشکی خانواده دهان و دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۷۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جمالی سرپرست آموزش و پرورش استان در این جشنواره گفت: ۱۲۰ مراقب سلامت در مدارس استان برای بهداشت و نظارت بر مسائل بهداشتی دانش آموزان فعالیت می‌کنند.
مدیرکل دفتر سلامت سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش هم در این آئین گفت: یکی از برنامه‌های دفتر سلامت تشکل‌های دانش آموزی سفیران سلامت است که ۲۵ درصد دانش آموزان کشور در هر مدرسه سفیر سلامت هستند.
گودرزی افزود: این سفیران با توجه به کمبود نیرو در حوزه سلامت آموزش‌های تخصصی را برمبنای سرفصل‌ها از رابطین بهداشت دریافت و آموزش‌های سلامت محور را به ۱۰ نفر از همکلاسی‌های خود انتقال می‌دهند.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های وزارت برای بهداشت و توسعه زیرساخت‌ها جذب نیروی متخصص است که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اریبهشت ماه ۴ هزار مربی بهداشت جذب و در مهرماه آینده کمبود نیرو برطرف می‌شود

دیگر خبرها

  • کارگران نمونه و کارفرمایان سلامت محور سیستان و بلوچستان تجلیل شدند
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی