Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@05:51:23 GMT

حسینی‌پور درگذشت حسن انوشه را تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۰۶۱۴

حسینی‌پور درگذشت حسن انوشه را تسلیت گفت

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ: حسن انوشه نویسنده، پژوهشگر تاریخ، زبان و ادبیات فارسی امروز شنبه ۲۳ فروردین به‌دلیل ابتلا به‌ بیماری سرطان درگذشت. این‌چهره فرهنگی سرپرست گروه نویسندگان دانشنامه دانشنامه ادب فارسی هم بود.

نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب نیز در پی این‌اتفاق، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این‌پیام به این‌شرح است:

«خبر درگذشت استاد حسن انوشه که دایره‌المعارف نویس، مترجم و پژهشگر حوزه فرهنگ، تاریخ و زبان و ادبیات فارسی بود و با سال ها تلاش علمی و فرهنگی خالصانه برای زبان و ادب فارسی و شناساندن ایران‌ و تاریخش به مردم این دیار، بی وقفه و خالصانه کوشش کرد و امروز چهره در نقاب خاک کشید، موجب تاثر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ایشان خود را وقف فرهنگ کرده بودند و اخلاق مداری او همیشه زبانزد همکارانش بوده است و بدون تردید جهان با دیده تحسین، تمجید و حسرت به خدمات علمی و پژوهشی او می نگرد چرا که وی از نادر اندیشمندانی بود که به عشق ایران و فرهنگ و ادب تا آخرین لحظه تلاش کرد.

 استاد انوشه به ایران فرهنگی عشق می ورزید و به همین خاطر مرزهای جغرافیایی را برداشته بود و دل ها را نشانه گرفته بود؛ خانه ایشان کتابخانه ای به وسعت دل های ایران دوستان و محل رفت و آمد دوستداران و جویندگان دانش بود.

زنده یاد انوشه علاوه بر انتشار بیش از هزار مقاله، آثار قلمی ماندگاری همچون "تاریخ ایران کیمبریج"،"دانشنامه ادب فارسی" ، "دانشنامه ناشنوایان"، "تاریخ غزنویان"، "ایران و تمدن ایرانی" و ... از خود به جای گذاشتند که هر یک از این آثار از جریان سازی و تعهد ایشان به عرصه فرهنگ و ادب ایران اسلامی حکایت دارد که امیدوارم توسط شاگردان و دوستداران ایشان پیگیری شود.

موسسه خانه کتاب در راستای تکریم این استاد بزرگ، بنا داشت در سلسله برنامه های عصر کتاب از سال ها تلاش و مجاهدت فرهنگی ایشان تجلیل کند که با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و لغو برنامه های فرهنگی برگزاری این برنامه به تعویق افتاد، اما مستندی به همین منظور تهیه شده بود که در حال تدوین است و به زودی منتشر می شود.

اینجانب ضایعه‌ غم‌انگیز درگذشت این استاد مسلم  و نام آور زبان و ادب فارسی را به  جامعه‌ی علمی، ادبی و فرهنگی  ایران تسلیت عرض می‌کنم و برای آن شادروان از خداوند متعال طلب آرامش روح دارم.»

کد خبر 4897853 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: نیکنام حسینی پور پیام تسلیت حسن انوشه ویروس کرونا کتاب و کتابخوانی گردشگری ادبیات ادبیات جهان خبرگزاری مهر رایزنی فرهنگی شیوع کرونا میراث فرهنگی ترجمه درگذشت چهره ها معماری سازمان اسناد و کتابخانه ملی بازار نشر زبان و ادب ادب فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۰۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت مخبر درپی درگذشت مادر شهید دستوری رزاز

به  گزارش تابناک، در پیام دکتر محمد مخبر آمده است:
انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت بانو حاجیه خانم روبخیر قمشی مادر شهید گرانقدر غلامحسین دستوری رزاز و خواهر سردار جاویدالاثر عبدالحسین قمشی واصل و موجب تاثر و تالم گردید.

این مصیبت وارده را به خانواده محترم ایشان و همچنین جامعه ایثارگران انقلاب اسلامی خصوصا مردم مقاوم دزفول تسلیت عرض می کنم.
از درگاه خداوند متعال برای آن مادر فداکار و بانوی مومنه طلب آمرزش و رحمت و برای بازماندگان آرزوی صبر و اجر دارم. امید که در جوار حضرت حق و فرزند و برادر شهیدش آرام گیرد و با بانوی دو عالم فاطمه زهرا(س) محشور گردد.


      محمد مخبر

معاون اول رئیس‌جمهور

 

دیگر خبرها

  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • تسلیت حسین علایی در پی درگذشت همسر شهید آیت الله مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت مخبر درپی درگذشت مادر شهید دستوری رزاز
  • پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است