Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@21:29:01 GMT

ضرورت تشکیل صندوق بیمه بیکار ی برای کارگران ساختمانی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۱۲۹۷

به گزارش اکوفارس، «کاظم احمدیان» با طرح این پیشنهاد به خبرنگار ایلنا گفت: نهادهای صنفی کارگران ساختمانی می‌توانند در شرایط فعلی که بسیاری از کارگران ساختمانی به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شده و امکان کار ندارند، با ایجاد صندوقی امکان برخورداری کارگران ساختمانی از دریافت مقرری بیمه بیکاری را مهیا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدیان با یادآوری رکود اقتصادی اخیر گفت: بیش از دو ماه است ساخت و سازصنعت ساختمان متوقف شده و شدت این رکود به حدی است که حتی صنعت و بازار پررونقی مانند پروژه‌های ساختمانی نیز زمینگیر شده‌اند و در نتیجه بازار کار کارگران ساختمانی نیز از درآمد افتاده اما چون مطابق قوانین جاری به کارگران ساختمانی بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هیچ کمکی تحت عنوان مقرری بیمه بیکاری تعلق نمی‌گیرد، لذا تشکیل صندوق بیمه بیکاری کارگران صنعت ساختمان ضرورت دارد.

دبیر انجمن صنفی کارگری نقاشان منطقه ۱۰ تهران ادامه داد: صندوق بیمه بیکاری در شرایط کنونی می‌تواند، به کمک قشر کارگر صنعت ساختمان که بیکار شده بیاید و افراد نیازمند را با بررسی تحقیقی از سوی انجمن‌های صنفی برای مقطعی از لحاظ مالی یاری برساند، با این حال هنوز امکان ارائه برخی خدمات اجتماعی مانند بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور به این گروه از کارگران وجود ندارد و باید برای دستیابی به این حقوق صنفی برآورده نشده تلاش کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کارگران ساختمانی بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد

  احسان مرادی بیان کرد: با برنامه‌ریزی اداره صمت ایرانشهر گشت‌ مشترک نظارتی با حضور نماینده دادستان، رئیس شعبه دوم تعزیرات حکومتی و کارشناسان بازرسی اداره صمت از واحد‌های صنفی و میدان میوه و تره بار‌ در سطح شهرستان ایرانشهر انجام پذیرفت.

وی افزود: در بازدیدهای انجام شده برای پنج واحد صنفی پرونده های تخلف تشکیل شد.

رییس اداره صمت ایرانشهرخاطرنشان کرد: پرونده‌های تشکیل شده جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مرادی عنوان کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی و اقتصادی مراتب را جهت رسیدگی از طریق تماس با مرکز جامع مدیریت یکپارچه پاسخگویی اداره کل صمت استان به شماره ۱۲۴ گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود / ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه این کارگران نیاز است + فیلم
  • بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم