Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا زالی افزود: بیشتر از اینکه منتظر گرم شدن هوا باشیم، باید بر نحوه مدیریتی و رعایت صحیح اصول بهداشتی تمرکز کنیم.

زالی با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک اظهار کرد: تا زمانی که در بحران شیوع کرونا قرار داریم، تا جایی که لازم است باید احتیاط کرده و از وسایل حفاظتی مثل ماسک استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افرادی که ترددهای متنوع و زیادی در بخش های مختلف درمانی دارند حتما لازم است که از ماسک به عنوان یک وسیله حفاظتی استفاده کنند.

فرمانده ستاد عملیات ستاد مقابله با کرونا در تهران با تاکید بر ناشناخته بودن ویروس کرونا خاطرنشان کرد: تعارض نظریه های درمانی و یا توصیه های پیشگیرانه موضوعی جهانی است و صرفا مربوط به متخصصان و کارشناسان کشور ما نیست و بسیاری از کشورهای دنیا در ابعاد گوناگون کووید ۱۹ هنوز به وحدت رویه نرسیده اند.

زالی توضیح داد: ماسک ها می توانند حفاظت قابل قبولی در مقابل ویروس کرونا ایجاد کنند و نکته اساسی اینجاست که بیماران در گروهی قرار دارند که می توانند با استفاده از ماسک بیشترین بهره را از این وسیله حفاظتی ببرند.

 فرمانده ستاد عملیات ستاد مقابله با کرونا در تهران ادامه داد: به دلیل این که قطرات تنفسی کمتر از ماسک عبور می کند یا با کمترین احتمال از ماسک عبور می کند، بنابراین بیماران مبتلا به کرونا در آلوده کردن محیط نقش کمرنگ‌تری می توانند داشته باشند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد استفاده از ماسک به تنهایی ممکن است امنیت خاطر کاذب ایجاد کند، گفت: ممکن است فرد احساس کند به دلیل این که از ماسک استفاده کرده، از حفاظت کامل برخوردار شده و ملاحظات بهداشتی را کمتر رعایت کند. بنابراین از این زاویه ممکن است استفاده از ماسک حتی یک تهدید بزرگ تلقی شود. 

زالی ادامه داد: باید توجه کرد که صرفا استفاده از ماسک حفاظت ایجاد نمی کند و اگر توصیه ها رعایت نشود، حتی ممکن است ماسک عاملی شود برای این که بیش از حد معمول دست ها با صورت تماس داشته باشد و باعث شود که به مثلث خطرناک صورت که در کووید ۱۹ عامل ابتلاست، دست بزنیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در دیدار با مدیران و مسئولان شرکت‌های دانش بنیان هم به این نکته اشاره کرد که در دو هفته اخیر ۹۰ تا ۹۵ درصد انتقال‌ ویروس کرونا در گروه‌های درون خانواده‌ای اتفاق افتاده است.

کد خبر 500086 برچسب‌ها كرونا در ايران علیرضا زالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران علیرضا زالی استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان ۳۸ سال چشم‌انتظاری خانواده شهید چابکسری

رئیس ستاد ایثارگران نیروی زمینی ارتش خبر تفحص پیکر پاک سرباز شهید «‌حجت کاروان واجاری» را با حضور در منزل شهید، به خانواده‌اش در روستای سیاهکش شهرستان رودسر اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سرهنگ محمد یعقوبی رئیس ستاد ایثارگران نیروی زمینی ارتش به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستان رودسر، تفحص پیکر سرباز شهید حجت کاروان واجاری را به خانواده وی در روستای سیاهکش بخش چابکسر در شهرستان رودسر خبر داد.

وی تصریح کرد: سرباز شهید حجت کاروان واجاری، 29 آذر سال 1366 در منطقه زُبیدات به شهادت رسید و پیکر وی پس از گذشت 38 سال، به میهن اسلامی بازگردانده شد.

رئیس ستاد ایثارگران نیروی زمینی ارتش افزود: پیکر این شهید والامقام پس از تفحص از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

محمد رضا داوطلب مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز گفت: پیکر مطهر این شهید، روز‌های آینده پس از تشییع در رشت و رودسر، در گلزار شهدای روستای خیاط محله بخش چابکسر به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • ۷ چیزی که فقط افرادی که در خانواده ای با روابط سمی بزرگ شده اند درکشان می کنند
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • پایان ۳۸ سال چشم‌انتظاری خانواده شهید چابکسری
  • وزیر جنگ اسرائیل : مذاکرات شکست بخورد به رفح حمله می‌کنیم
  • فقط افرادی که در خانواده‌ای سمی بزرگ شده‌اند این ۷ مورد را درک می‌کنند
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی: ما شکست خوردیم
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • (تصاویر) مرگ دسته جمعی ماهی‌ها بر اثر گرمای سوزان