Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@22:40:44 GMT

چگونه جلوی سقوط اقتصاد جهان در رکود را بگیریم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۳۵۴۳

 به گزارش اکوفارس به نقل از فوربز، صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی کمتر از دو درصد در سال را نشانه بحران اقتصادی می داند و بدتر از آن وارد شدن به رکود جهانی اقتصاد است که نشانه آن کاهش 10 درصدی تولید ناخالص داخلی دربیش از یک اقتصاد بزرگ دنیا و ادامه آن به مدت 2 سال یا بیشتر است. این همان چیزی است که دولت‌های سراسر دنیا سعی می کنند از آن دوری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت ها سریع تر عمل می کنند و منابع بیشتری را نسبت به بحران مالی جهانی صرف تقویت اقتصاد میکنند. سوال اینجاست که آیا این اقدامات آنها موفقیت آمیز است. پاسخ این سوال به این مطلب بستگی دارد که چه حد فاصلی بین بحران اقتصادی فعلی و یک رکود فاجعه آمیز تر وجود دارد.

 ویرانی های به وجود آمده به خاطر انتشار ویروس کرونا با اختلال در عرضه آغاز شد که به سرعت تقاضا را ضعیف کرد. بسیاری از تأثیرات اقتصادی ویروس کرونا نتیجه اقداماتی بود که برای کنترل همه گیری آن صورت گرفت. وقتی شهرها قرنطینه می شوند و مردم در خانه می مانند، تمام فعالیت های اقتصادی در صنایعی که مردم در آن مداخله دارند متوقف می شود. هزینه های مصرف کننده کاهش می‌یابد چون مردم یا می ترسند یا نمی توانند بیرون بروند و خرج کنند. در نتیجه، تجارت به خطر می‌افتد و درآمد آنها سریعتر از کاهش هزینه هایشان پایین می آید و بسیاری چاره‌ای جز اخراج کارگران و بستن کسب و کارهایشان ندارند.

 اگر کسب و کار ها بسته باشند و اخراج کارگران ادامه داشته باشد، بحران اقتصادی فعلی تبدیل به یک رکود می شود. از بین رفتن کلی تقاضا اقتصاد را از مسیر خود خارج می کند و شرکتهای بدون درآمد نمی‌توانند دستمزد کارگرانشان را پرداخت کنند و این به منزله رکود جهانی است.

 آنچه در فاصله بین بحران اقتصادی فعلی و رکود جهانی قرار دارد، بقای بخش تجارت است. تلاش  دولت ها باید بر حمایت از کسب و کارها متمرکز شود آن هم با سیاست هایی که مستقیم و موثر باشند. معافیت مالیاتی، به تعویق انداختن وام ها و متوقف کردن پرداخت سود و اجاره تنها آغاز کار است.

 آنچه لازم است دولت ها انجام دهند کمک به پرداخت بخشی از حقوق کارگران است تا شرکت ها مجبور نشوند آنها را به خاطر کاهش درآمدشان اخراج کنند. این کار ارتباط بین کاهش اولیه در تقاضا و سقوط وسیع اقتصادی را از بین می برد. باید به طور مساوی به شرکت های بزرگ و کسب و کارهای کوچک کمک شود چون شرکت های بزرگ مشتریان اصلی بسیاری از کسب و کارهای کوچک هستند و اگر سقوط کنند، کسب و کارهای کوچک را هم با خود پایین می کشند. با اینکه دولت آمریکا به هر آمریکایی 1200 دلار پرداخت می کند و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته ولی کمک چندانی به خانواده هایی که نان آورشان بیکار شده نمی‌کند.

 زمان رو به اتمام است. مشاغل به طور روز افزونی از دست می روند. وزارت کار آمریکا در 26 مارس گزارش داد که 3.3 میلیون نفر طی یک هفته بیکار شده اند. ایرلند در ماه فوریه نرخ بیکاری صفر داشت ولی  48% مشاغلی را که طی 5 سال گذشته ایجاد کرده بود در ماه مارس از دست داده است.

 بقای بخش تجارت بزرگترین امید برای دوری از رکود جهانی است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۳۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد

قیمت طلا در بازار جهانی ۱.۷ درصد کاهش یافت و در کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار فرود آمد. بر همین اساس، اونس طلا در بازار جهانی ۲ هزار و ۲۹۴ دلار قیمت دارد که کاهش ۴۲ دلاری را نشان می‌دهد.

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت طلا در طول یک هفته گذشته افت ۲۶ دلاری و به عبارتی ۱.۱ درصدی را تجربه کرده است. اما همچنان عملکرد بازار جهانی طلا در طول یک ماه گذشته، افزایش ۶۲ دلاری قیمت اونس طلا را نشان می‌دهد.

بنا به این گزارش، تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را در مورد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ افزایش دادند و انتظار داشتند که مشکلات ژئوپلیتیکی تدریجی برای سرمایه‌گذاران به پناه بردن به دارایی‌های امن و افزایش قیمت‌های رکورددار بیشتر با تقویت ذخایر بانک‌های مرکزی افزایش یابد.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت طلا سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴
  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • یک پله سقوط مقصودلو و طباطبایی در رنکینگ جهانی شطرنج
  • کشورهایی با ماهرترین نیروی کار
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • چه جوری یک هفته‌ای پروانه کسب‌وکار بگیریم؟
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • گشتی در اقتصاد جهان | افزایش سود سامسونگ با هوش مصنوعی