Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  رضا جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در فرودگاه‌های کشور در زمینه طرح فاصله گذاری هوشمند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: از لحظه شیوع ویروس کرونا با جلساتی که با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و مسئولان صنعت هوایی برگزار شد قرار بر این شد که وزارت بهداشت در زمینه عملیات مبارزه با این ویروس تصمیم گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرار شد پروتکل‌های وزارت بهداشت به سازمان هواپیمایی کشور و از سوی این سازمان به بخش‌هایی از جمله فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کند که این اقدام صورت گرفته است.

 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: حضور هلال احمر و نمایندگان وزارت بهداشت در فرودگاه‌ها براساس آنچه که بند‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت بوده در حال انجام است و توصیه‌های مسئولان در خصوص کاهش پرواز‌ها صورت گرفته است و بررسی‌های نشان می‌دهد که حدود ۹۰ درصد از پرواز‌ها کاهش یافته است.جعفرزاده در ادامه افزود: با توجه به کاهش شدید پرواز‌ها ما شاهد حضور حجم کمی از مسافر در فرودگاه‌های کشور هستیم از این رو تراکم مسافری در فرودگاه‌ها دیده نمی‌شود.

 

وی در زمینه علامت گذاری در فرودگاه‌های کشور به منظور جلوگیری از شیوع ویروس اظهار کرد: امکانات و فضای فرودگاه‌ها برای حجم بالای مسافر طراحی شده و باتوجه به کاهش حضور مسافر در فرودگاه‌ها فاصله‌های مد نظر در بین مسافران ایجاد شده است.

 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ضد عفونی محیط فرودگاه ها، هواپیما‌ها و همچنین آموزش نیروی انسانی براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت در حال انجام است.جعفرزاده در ادامه تاکید کرد: باتوجه به کاهش شدید سفر و رعایت توصیه‌ها در زمینه کاهش عبور و مرور تعداد مسافران در داخل هواپیما کمتر از ظرفیت است به همین دلیل نگرانی در زمینه تراکم مسافر نیست.

 

میزان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فاصله گذاری هوشمند اقتصاد جام نیوز فرودگاه سازمان هواپیمایی کشور فرودگاه ها وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش

ایسنا/هرمزگان محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش در سالن پایانه جدید مسافربری فرودگاه کیش به بهره برداری رسید.

 ابوالفضل اسناوندی مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش با قدردانی از آماده شدن و تجهیز سریع و به موقع محل جدید اعزام و آماده سازی پروازها (دیسپچ) در کیش، گفت: امیدواریم با جابجایی انجام شده، تاخیر پروازها کاهش پیدا کند و تشریفات پیش از پرواز و بررسی پروازها افزایش یابد.

در این مراسم مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش و جمعی از معاونین و مدیران شرکت هواپیمایی کیش حضور داشتند.

دیسپچ به مراحل اعزام و آماده سازی یک پرواز گفته می‌شود و دقیقا همراه با رعایت دقیق مقررات و قوانین فنی و ایمنی به همراه رعایت نکات سازمان‌های بین المللی برای پرواز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی