Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:15:36 GMT

روزنامه چینی ایران را «کشور زیبای گردشگری» توصیف کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۲۵۹۵

روزنامه چینی ایران را «کشور زیبای گردشگری» توصیف کرد

به گزارش ایرنا، گزارش ساوت چاینا حاکی است کوهستان ها، دشت ها، کویر،  یادمان ها،  آثار تاریخی و قدیمی ایران، زیبایی های وصف ناپذیری به این کشور داده است و به رغم تحریم ها و فشارها همواره گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

نشریه خاطر نشان کرده است البته گردشگری ایران زیر فشار تحریم های شدید آسیب دید و شیوع کرونا نیز موجب شد تا مسافران نتوانند برنامه های سفر خود را تنظیم کنند اما این موضوع از زیبایی ها و جلوه های ایران نمی کاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه از قول گردشگری ایرلندی به نام «رابرت» که به کوه دماوند رفته بود، می نویسد: هر چقدر بالاتری می رفتیم زیبایی ها بیشتر می شد و به همراهان خودم از جمله چند ایرانی که با ما بودند گفتم که واقعا چه کشور زیبا و دلفریبی دارید.

«استیو مکریف» نیوزیلندی نیز در مصاحبه ای که روزنامه به آن اشاره کرده است، می گوید: قله دماوند بزرگترین کوه آتشفشانی آسیا و دریای خزر و بسیاری از زیبایی های دیگر ایران گردشگران را خود جلب و جذب می کند.

ساوث چاینا به اظهارات گردشگرانی از بلژیک که به طور گروهی به ایران سفر کرده اند، اشاره می کند که ایران به رغم تحریم ها و فشارها، کوشش زیادی در چند دهه گذشته برای ارتقای سطح گردشگری خود کرده است.

نشریه می افزاید دستکم در دو دهه گذشته دولت ها در ایران روی گردشگری و احیای آن تمرکز زیادی کرده اند اگرچه کرونا مشکلات زیادی برای گردشگری دنیا پدید آورده است اما شمار زیادی از علاقه مندان هستند که با پایان این شرایط بار سفر به سمت ایران می بندند.

روزنامه نوشت که با تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت ایران و با نظرداشت تسهیلات در نظر گرفته شده، در این مدت شمار بیشتری از گردشگران از چین،  هنگ کنگ و تایوان نیز در کنار اروپایی ها به ایران سفر کرده اند.

این گزارش زیبایی های ایران را «وصف ناپذیر و فراوان» توصیف کرده و طبیعت دوست داشتنی و چهار فصل بودن ایران در کنار کوهستان های مرتفع چون زاگرس و البرز با دریا و دریاچه ها و کویر و غیره را از مزیت های بسیار بالای ایران برای گردشگری دانسته است.

منبع: ساوث چاینا مورنینگ پست برچسب‌ها ویروس کرونا چین جهانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین جهانگردی ویروس کرونا چین جهانگردی زیبایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۲۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پکن؛ چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن با حضور فیلم از ۱۱۸ کشور در پایتخت چین برگزارشد این جشنواره در مجموع ۴۲۷۳ فیلم را دریافت کرد که ۸۷ درصد آن مربوط به کشور‌های خارجی بود.
یک کارشناس و تحلیل‌گر شرق آسیا می‌گوید ما مشتاقانه منتظر همکاری با فیلم‌سازانی در سراسر جهان هستیم تا آینده بهتری برای سینما ایجاد کنیم، فیلم‌های چینی دارای ژانر‌ها و مضامین مختلف هستند.
همزمان با برگزاری این جشنواره آقای محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با مائویو رئیس سازمان سینمایی چین دیدار و درباره موضوعات مختلف همکاری سینمایی بین دو کشور، تولید فیلم و سریال، مشارکت حداکثری در جشنواره‌ها و رویداد‌های سینمایی، اکران فیلم در دو کشور، تبادل استاد و دانشجو و هیأت‌های سینمایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مائویو رئیس سازمان سینمایی چین هم در این دیدار به ظرفیت دو کشور در زمینه تهیه و ساخت فیلم‌های سینمایی و تفاهم نامه‌هایی که وجود دارد اشاره کرد و گفت فیلم سازان دو کشور می‌توانند پیش از گذشته در تهیه و ساخت فیلم‌هایی با موضوعات مورد علاقه پکن و تهران تعامل و همکاری خود را گسترش دهند.
رئیس سازمان سینمایی چین گفت فیلم‌های ایرانی همیشه از سوی مخاطبان چینی مورد توجه قرار گرفته است، کارگردانان و فیلم سازان چینی و ایرانی همواره در جشنواره‌های دو کشور حضوری فعال دارند و باید با یک برنامه مدون در زمینه ساخت فیلم فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


۱- مونیکا جانگ - کارشناس و تحلیل گر امور سینمایی وفرهنگی
۲- محسن بختیار - سفیر جمهوری اسلامی ایران
۳- مائویو - رئیس سازمان سینمایی چین

دیگر خبرها

  • جان تری و توصیف شخصیت های فوتبالی در قالب کلمات کوتاه / زیرنویس فارسی
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست (فیلم)
  • سیل توصیف از گل شهاب: وحشیانه، غیرمعقول و تاریخی!
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • آرزوی زیبای طراح ایرانی شرکت BMW، مردم ایران را احساسی کرد | فیلم
  • ییلاق زیبای سلانسر در استان گیلان (فیلم)
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن