Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو دهقان در خصوص پخش «خروج» در شبکه نمایش خانگی گفت: کرونا پدیده‌ای جدید و نوظهور است که همه مردم در حال تجربه کردن آنند و به نظرم سایر فیلم‌ها هم چاره‌ای جز پخش در VODها ندارند. ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با شرایط ایجاد شده به‌واسطه ویروس کرونا و با اکران فیلم «خروج» ظرفیت «سینمای آنلاین» برای اکران فیلم‌های سینمایی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتمی‌کیا: دانلود غیرقانونی «خروج» ضربه زدن به ارکان فیلم است+فیلمافخمی: امام باعث شد که به سینما توجه کنیم/ ترکیب مستند با داستانی، فرم خاص آوینی بودآوینی تناقضات تمدن غرب را برملا می‌کند/ راه چاره آوینی تکیه بر انسان جهان‌آگاه مؤمن است

خسرو دهقان منتقد قدیمی سینمای ایران که سابقه داوری در جشنواره‌های متعدد را نیز در کارنامه خود دارد، در خصوص این فیلم و شیوه تازه اکرانش اظهارات جالب توجهی دارد که در ادامه آمده است.

خسرو دهقان در خصوص شیوه جدید اکران فیلم سینمایی «خروج» و پخش آن در شبکه نمایش خانگی و VOD به خبرنگار فرهنگی تسنیم گفت: وقتی کرونا هست و مردم نمی‌توانند به سینما بروند چاره‌ای جز این نیست که در شبکه نمایش خانگی فیلم ببینند، چرا که اصلاً مشخص نیست وضعیت کرونا تا چه زمانی ادامه پیدا کند.

این منتقد سینما در خصوص ویژگی‌های پخش اینترنتی فیلم گفت: به‌هرحال این مورد مصرف داخلی دارد و مردم می‌توانند در خانه‌های خود بنشینند و فیلم را نگاه کنند تا حداقل بخشی از سرمایه فیلم برگردد.

وی با بیان اینکه شرایط پیش آمده به‌واسطه کرونا اختیار و چاره را کم کرده است، گفت: پیشنهادات زیادی در خصوص فیلم دیدن و کتاب خواندن در ایام قرنطینه می‌شود و تماشای فیلم در سینمای آنلاین هم یکی از همین راهکارها است.

دهقان در ادامه و در پاسخ به این سؤال که آیا این رویه را خوب ارزیابی می‌کنید یا خیر، افزود: من فکر می‌کنم اینجا بحث خوب یا بد بودن مطرح نیست، بلکه چاره‌ناپذیری و نبود هیچ راهکار دیگر مطرح است.

این منتقد سینما در خصوص مناسب بودن زیرساخت‌های کشور برای این شیوه از پخش فیلم گفت: بهتر است این صحبت را هم به کرونا وصل کنیم و ببینیم که آیا خود کرونا زیرساختی داشت یا خیر؟ ما هیچگاه چنین پدیده‌ای نداشتیم. تعطیلات در حد دو یا پنج روز در سینما داشته‌ایم اما اینکه مردم نزدیک یک ماه یا بیشتر در خانه بمانند و معلوم نباشد این وضعیت تا کی بخواهد ادامه پیدا کند، جایی برای صحبت از زیر ساخت باقی نمی‌گذارد.

وی در ادامه  افزود: پدیده کرونا، پدیده‌ای جدید و نوظهور است که من، شما و فیلمساز و به تعبیری همه مردم در حال تجربه کردن آنیم و به نظرم سایر فیلم‌ها هم چاره‌ای جز اینکار ندارند و باید همین مسیر را طی کنند.

خسرو دهقان منتقد با سابقه سینمای ایران در خصوص فیلم «خروج» تازه‌ترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: به نظر من باید کمی صبر کنیم و واکنش مردم را هم نسبت به این فیلم ببینیم؛ چرا که به نقد فیلم و اظهار نظر درباره آن بسیار کمک می‌کند.

منتقد سینمای ایران در اشاره به ماجرای مستند و واقعی بودن قصه فیلم گفت: اگر چنین واقعه‌ای در ایران وجود داشته است، حداقل چیزی است که به گوش من و شما نرسیده و بیان آن اتفاق تازه‌ای است.

دهقان در ادامه مجدداً گریزی به صحبت خود در ابتدای مصاحبه زد و گفت: اینکه گفتم باید ببینیم مردم چه واکنشی به فیلم خواهند داشت، به‌خاطر ارزیابی از بیان صدای مردم در فیلم است. اگر مردم از فیلم استقبال کنند نشان می‌دهد که موضوع داخل فیلم با جریان مردم همسو بوده و فیلم به هدف خود رسیده است.

منتقد سینمای ایران در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص موضوع فیلم گفت: استقبال از فیلم، بیانگر میزان موفقیت فیلمساز در بیان صدای مردم خواهد بود.

وی در خصوص بازی‌های هنرمندان حاضر در فیلم سینمایی «خروج» گفت: به نظر من بازی‌ها عادی بود، نه فاجعه آمیز بود و نه آنچنان درخشان.

وی در خصوص بازی فرامرز قریبیان به عنوان بازیگر نقش اول این فیلم و احتمال سیاسی‌کاری در اعطای سیمرغ بهترین بازیگر مرد به پیمان معادی گفت: بعید نیست که خاله‌زنک بازی پشت صحنه وجود داشته باشد و من از این موضوع بی‌اطلاعم.

انتهای پیام/

R1544/P/S4,34/CT3 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا شبکه نمایش خانگی ابراهیم حاتمی کیا سینمای ایران سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا شبکه نمایش خانگی ابراهیم حاتمی کیا سینمای ایران سینما ویروس کرونا شبکه نمایش خانگی ابراهیم حاتمی کیا سینمای ایران سینما شبکه نمایش خانگی سینمای ایران منتقد سینما چاره ای جز فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۲۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران آنلاین «روز مبادا» با حضور هدیه تهرانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فیلم‌نت، فیلم سینمایی «روز مبادا» ساخته فائزه عزیزخانی از یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۸ در بخش سینماآنلاین فیلم‌نت اکران آنلاین می‌شود.

این فیلم در اکران آنلاین «سینمای دیگر» و با قیمت ۶۰ هزار تومان عرضه می‌شود. برای تماشای آثار اکران آنلاین نیاز به خرید اشتراک پلتفرم نیست.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «مادر هوای رفتن کرده و زندگیش رنگ دیگری گرفته، اما اهل خانه او را باور نمی کنند.»

برخی از عوامل فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: فائزه عزیزخانی، دستیار کارگردان: چاوش هنرآموز، طراح صحنه: سعید هنرمند، مدیر تولید: عباس کلانتری، آهنگساز: بابک میرزاخانی، صدابردار: علی گراکوهی، طراحی صدا: پرویز آبنار، تدوین: مصطفی خرقه‌پوش، مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان، تهیه کننده: نگار اسکندرفر و محمد احمدی، مشاور کارگردان: عباس کیارستمی.

بازیگران فیلم شیرین (آمنه) آقارضا کاشی، ولی عزیزخانی، احمد عزیزخانی و با حضور افتخاری هدیه تهرانی هستند.

کد خبر 6090786

دیگر خبرها

  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • اکران آنلاین فیلمی با بازی هدیه تهرانی
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • اکران آنلاین «روز مبادا» با حضور هدیه تهرانی
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت