Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@08:05:24 GMT

صنوف پرخطر در خراسان جنوبی اجازه فعالیت ندارند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۶۸۴۴

صنوف پرخطر در خراسان جنوبی اجازه فعالیت ندارند

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مشیرالحق عابدی افزود: بازگشایی مجدد ۱۱ دسته از صنوف که به عنوان پرخطر معرفی شده‌اند، در این مرحله هیچ موضوعیتی ندارد و صاحبان این مشاغل نمی‌توانند نسبت به بازگشایی واحد صنفی خود اقدام کنند. 

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ستاد ملی مدیریت کرونا مصوب می‌شود و لازم الاجراست تصریح کرد: براساس این سیاست‌ها، صاحبان صنوف کم‌خطر از روز ۲۳ فروردین ماه، به شرط دریافت کد تأییدیه، مجاز به بازگشایی واحد صنفی خود بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: اصناف باید با مراجعه به سایت salamat. gov. ir  کد تأییدیه و گواهی سلامت لازم را برای بازگشایی واحد صنفی خود دریافت کنند. 

وی متذکر شد: این تأییدیه که مجوز فعالیت است، باید قبل از بازگشایی واحد صنفی، دریافت و در محل آن واحد نصب شود. 

عابدی ادامه داد: بازرسان صمت، تعزیرات، بهداشت محیط و سایر دستگاه‌های ذیربط، شرایط را تحت کنترل دارند و با واحدهای متخلف برخورد خواهد شد. 

وی اظهار داشت: رویه ما در استان اول تذکر بعد پلمب است با این وجود از اصناف محترم انتظار داریم به جهت حفظ سلامت مردم، تابع قانون باشند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین شرایط بهداشت فردی، محیط کار، شاغلین مجموعه و مشتریان از مهمترین مسایلی است که در هر واحد صنفی باید لحاظ شود. 

مهلت یک هفته‌ای برای مراجعه اصناف به سایت وزارت بهداشت و دریافت تأییدیه سلامت و گواهی بهداشتی ویژه بازگشایی مجدد واحدهای صنفی کم‌خطر از روز جمعه ۲۲ فروردین ماه تعیین شده و این تأیید باید قبل از بازگشایی واحد صنفی دریافت شود.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه از بامداد جمعه هشتم فروردین ماه جاری در سراسر کشور اجرا و تا ۲۰ فروردین تمدید شد.

با مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا طرح فاصله‌گذاری هوشمند از روز شنبه (۲۳ فروردین) در سراسر کشور اجرا شد و در این مرحله صنوف کم‌خطر با کسب مجوز لازم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

براساس پروتکل‌های بهداشتی، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به غیر از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی، تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و کافی شاپ از جمله مشاغل پرخطر هستند که به دلیل تجمع افراد همچنان اجازه فعالیت را ندارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تعزیرات خراسان جنوبی روابط عمومی زیبایی قهوه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بازگشایی واحد صنفی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بوئین و میاندشت گفت: این واحد صنفی فروش دخانیات به دلیل پافشاری بر ارتکاب تخلف تقلب و تداخل صنفی به دستور رئیس شعبه ویژه گشت سیار مهروموم شد.
رحمان صبوحی افزود: پرونده تقلب این واحد صنفی درشعبه اول بدوی شهرستان بوئین و میاندشت رسیدگی شد.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • مُهروموم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی