Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-28@22:11:02 GMT

◄ کاهش 94 درصدی تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز 99

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۸۸۱۷

◄ کاهش 94 درصدی تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز 99

تین نیوز

آمار و ارقام ارائه شده توسط وبسایت سامانه جامع مدیریت حوادث و سوانح حمل و نقلی کشور نشان می‌دهد در تعطیلات 30 روزه نوروز 99، از تاریخ 20 اسفند تا 20 فروردین‌ماه، میزان تصادفات و تلفات در جاده‌های کشور 94 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، با توجه به محدودیت‌های تردد و طرح فاصله‌گذاری در ایام نوروز امسال، آمار تلفات ناشی از تصادفات جاده نسبت به نوروز سال 98 کاهش چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وب‌سایت  سامانه جامع مدیریت حوادث و سوانح حمل‌ونقلی کشور، در فاصله 20 اسفند تا 20 فروردین 99، تعداد یک هزار و 861 سانحه در جاده‌های کشور اتفاق افتاد که در این تصادفات 3 هزار و 600 نفر مصدوم و 443 نفر نیز جان خود را ازدست‌داده‌اند. 

این در حالی است که در همین بازه تاریخی در سال گذشته، 20 برابر امسال سانحه در جاده‌های کشور رخ داد. در تعطیلات نوروز 98 35 هزار و 861 سانحه رانندگی در جاده‌های کشور رخ داد که در این سوانح 28 هزار و 384 نفر مصدوم و یک هزار و 555 نفر جان خود را از دست دادند.

در تعطیلات نوروز 99، متوسط تصادف در روز برابر با 62 تصادف، متوسط مصدوم برابر با 120 مصدوم، و متوسط تعداد کشته برابر با 15 نفر است. 

این آمار نشان می‌دهد که بیشترین تصادفی که در یک روز در تعطیلات نوروز 99 ثبت‌شده است98 تصادف و کمترین تصادف نیز 41 تصادف است.

این در حالی است که در مدت‌زمان مشابه در سال گذشته، بیش‌ترین سانحه ثبت‌شده هزار و 983 و کمترین آن 971 تصادف است.

به گزارش تین نیوز، طرح محدودیت در ورودی و خروجی شهرها به منظور کنترل سفرها و کاهش ترددها برای قطع زنجیره کرونا، قبل از شروع تعطیلات نوروز آغاز و تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت. این مصوبه ستاد ملی مبارزه کرونا علاوه بر کمک به پیشگیری از بیماری، تاثیر بسزایی در کاهش حوادث نوروزی جاده های کشور نیز داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تصادفات جاده ای ویروس کرونا نوروز 99 تعطیلات نوروز جاده های کشور نوروز 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۸۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، جزئیات حوادث مهم هفته گذشته در کشور را اعلام کرد.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات حوادث ترافیکی هفته گذشته گفت: در هفته‌ای که گذشت، ۱۵۸ حادثه ترافیکی به سازمان اورژانس کشور اعلام شد که به مصدومیت ۸۳۶ نفر و کشته شدن ۵۴ نفر، انجامیده است. در این بازه زمانی، ۶۹۳ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۱۴۳ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره استان‌هایی که در هفته گذشته دارای بیشترین حوادث ترافیکی بودند نیز گفت:‌ در استان خراسان رضوی ۱۶ حادثه با ۹۲ مصدوم و یک فوتی، استان تهران ۱۴ حادثه با ۴۷ مصدوم هفت فوتی و کرمان ۱۴ حادثه با ۸۵ مصدوم و دو فوتی رخ داده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، پنج حادثه در حوزه حمل و نقل عمومی داشتیم که سه کشته و دو کشته برجای گذاشت. همچنین در حوزه حوادث تریلی و کامیون ها نیز ۶۸ زخمی و ۱۴ کشته اعلام شده است. در حوزه تصادفات وانت بارها نیز در این هفته، ۹۸ زخمی و چهار کشته داشتیم.

یکتاپرست گفت: ۱۰ حادثه در مورد تصادفات موتورسیکلت ها به ثبت رسید که ۲۷ نفر زخمی داشت و شش نفر نیز کشته شدند.

وی با اشاره به مهم‌ترین حادثه ترافیکی هفته گذشته افزود: پنجم اردیبهشت ماه، یک اتوبوس در اصفهان واژگون شد که ۱۱ زخمی برجای گذاشت. همچنین در هفتم اردیهشت ماه نیز سه خودرو با یکدیگر تصادف کردند که ۱۱ مجروح داشت.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در هفته گذشته، ۴۲۰ حادثه غیرترافیکی به ثبت رسید که باعث مصدومیت ۵۲۳ نفر وکشته شدن ۱۱۹ نفر شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت (فیلم) دو تصادف فوتی در دو نقطه از شهر تهران تصادف وحشتناک در هند؛ پرت شدن تریلی به سمت دره (فیلم)

دیگر خبرها

  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان