Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان شبانگاه یکشنبه افزود: آزمایشگاه مرجع تشخیص ملکولی با همت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، شهرداری و شورای اسلامی شهر تأمین اعتبار، تجهیز و راه اندازی شد.

علی اسماعیلی ندیمی تصریح کرد: بعد از تجهیز شدن آزمایشگاه مولکولی در رفسنجان، نیاز بود که در مرحله آزمایش قرار گیرد و این امر باید توسط مرجع پاستور ایران مورد تأیید قرار می گرفت که مورد تأیید واقع و این آزمایشگاه به شبکه آزمایشگاه های کشوری ملحق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این آزمایشگاه در حال حاضر به منظور تشخیص بیماری کرونا و تست های تخصصی این بیماری فعالیت می کند و بعدها در تشخیص بیماری های دیگر از قبیل اچ. آی. وی، هپاتیت B، هپاتیت C و آنفلوآنزا استفاده خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه تاکنون نمونه های گرفته شده از بیماران مشکوک به بیماری کرونا را کرمان ارسال می کردیم اظهار داشت: امکان اطلاع از ابتلای بیماران به کرونا در مدت زمان کوتاه با راه اندازی آزمایشگاه در رفسنجان فراهم شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان نیز گفت: تمام اقشار به ویژه کادر درمان، کادر آزمایشگاهی و افرادی که در خط مقدم جبهه کرونا قرار دارند به منظور پیشگیری از انتشار این ویروس درگیر شده اند که جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام علی هاشمیان بیان کرد: ما به عنوان سرباز در یک مسیر وظیفه داریم در راستای تأمین سلامت مردم و جامعه تلاش کنیم در این بحران مرجع ما دانشگاه علوم پزشکی است و بقیه ارگان ها آن چیزی که باید انجام شود تا بر بیماری کرونا غلبه کنیم باید به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیایند.

وی تصریح کرد: شهرداری رفسنجان در این راستا فعّالانه عمل کرد و در ابتدای شیوع بیماری بسته های بهداشتی درب منازل و خانه ها توزیع کرد و ضدعفونی پارک ها، معابر و خودپردازها را انجام داد تا امکان انتقال آلودگی کاهش یابد.

هاشمیان خاطرنشان کرد: وجود آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در رفسنجان الزامی بود زیرا جمعیت ۲ شهرستان رفسنجان و انار بالغ بر ۳۴۰ هزار نفر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی است و نمونه های موارد مشکوک به کرمان ارسال می شد و جواب آن دیر می آمد لذا برای تشخیص بیماری یک صدم ثانیه هم طلاست.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه زیرساخت مهمی در بحث کرونا است و آماده سازی آن توسط دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، شهرداری و شورای اسلامی شهر با اعتبار بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال انجام شده است.

رفسنجان با جمعیت ۳۲۰ هزار نفر در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی رئیس شورای اسلامی شهر ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تشخیص بیماری بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۸۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه