Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@22:38:50 GMT

جامعه آموزش و پرورش همچون جامعه پزشکی دین خود را ادا کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۶۰۹۹

جامعه آموزش و پرورش همچون جامعه پزشکی دین خود را ادا کرد

بهمن مرادنیا روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: بازگشایی مدارس نگرانی‌هایی برای خانواده‌ها پیش می‌آورد که باید آمادگی‌هایی لازم پیش از بازگشایی‌ها انجام شود.

وی اضافه کرد: بازگشایی مدارس در روستاها در اولویت قرار گیرد و بعد از بازگشایی مدارس در شهرها هم دانش‌آموزان در صورت امکان به دو شیف تقسیم شوند تا با نفرات کمتری در محل کلاس حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادنیا افزود: زمین‌های لازم برای ساخت واحدهای مسکونی فرهنگیان با اولویت شهرستان‌ها در اختیار قرار گیرد تا خانه‌دار شدن معلمان به تاخیر نیافتد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم در این نشست گفت: بخشی از روستاها به دلیل نداشتن امکانات بویژه در زمینه اینترنت و یا پخش سی‌دی از آموزش عقب افتاده‌اند.

رشید قربانی افزود: در صورت دادن مجوز، امکان بازگشایی برخی از روستاها که وضعیت سفیدی از نظر بیماری داشتند وجود دارد تا بیش از این از نظر آموزشی عقب نیافتند.

وی اظهار داشت: از اسفند تا کنون بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز و ۲۴ هزار معلم خانه نشین شده و سه هزار مدرسه هم در استان تعطیل شده است.

قربانی با بیان اینکه ۱۶ مرکز مشاوره در مناطق و شهرستان‌ها و چهار مرکز نیز به صورت استانی راه‌اندازی شد اضافه کرد: بعد از تعطیلی مدارس فعالیت‌های مختلف زیادی از جمله برگزاری ویدئوکنفرانس برای روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در چندین نوبت و ایجاد تیم نظارتی در استان برای رصد و ارزیابی شهرستان‌ها و معلم‌ها درحوزه آموزش مجازی انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان هم با اشاره به درخواست‌های فرهنگیان برای صاحب مسکن شدن گفت: در مجموع برای ارگان‌های مختلف ۴۰ هزار واحد نیاز است که امکانات بویژه از نظر زمین بسیار محدود است.

محمدصدیق ثابتی افزود: زمین بدون معارض بسیار محدود است و وجود این مشکل و مشکلاتی در رابطه با سند زمین‌ها مانع واگذاری به مقدار نیاز شده است.

وی یادآور شد: تلاش‌ کرده‌ایم سند اراضی مربوط به راه و شهرسازی را دریافت کنیم و ممیزی زمین‌های موجود را انجام دهیم اما فرایندی طولانی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان نیز در این جلسه گفت: ۲۰ میلیارد ریال برای توسعه هنرستان ها به اداره کل آموزش و پرورش کردستان تخصیص داده شده که این اداره تنها می‌تواند برای توسعه هنرستان‌ها هزینه‌ کند و قانونا اجازه هزینه‌ آن را در بخش‌های دیگر آموزشی ندارد.

فرانک قدسی اظهار داشت: هنرستان حلقه اتصال آموزش و بازار کار است بنابراین تمرکز را در سال جاری بر این بخش گذاشته‌ایم.

وی افزود: در سال گذشته ۴۵۲ مدرسه تجهیز شد که ۱۱۸ مورد آن تجهیز مدارس به سیستم‌های کامپیوتری در راستای هوشمندسازی مدارس بوده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان هم گفت: ۵۰۱ روستای استان از اینترنت پرسرعت مخابرات بهره می‌برند و امسال هم ۱۷۱ روستا خارج از برنامه توسعه یافته و از اینترنت برخوردار شدند تا دانش‌آموزان در این روستاها در آموزش مدارس به صورت مجازی عقب نمانند.

آزاد حکمت یادآور شد: در اوایل سال و بعد از اهدای اینترنت رایگان با مشکلاتی در زمینه خدمات اینترنت مواجه شدیم که با افزایش پهنای باند از ۲۰ گیگ به ۳۰ گیگ این مشکلات رفع شد.

وی با بیان اینکه فراهم کردن تجهیزات برای افزایش پهنای باند در این فرصت محدود با دشواری انجام شد افزود: این میزان افزایش پهنای باند با توجه به شرایط خاص و ویژه این روزها امکان پذیر شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش تعطیلی مدارس جامعه پزشکی دین مخابرات بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آموزش و پرورش شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حمید شیرازیانی افزود: در ابتدای طرح، مدارسی در سطح استان برای انجام امور شناسایی و بررسی می‌شوند.

او با اشاره‌ به اینکه سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است افزود: کارشناسان اداره نوسازی باید برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان تصریح کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادهای کوچک و جزئی است؛ از همین رو برخی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی نیاز به تعویض رادیاتور دارند. 

او گفت: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی نیز اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند. 

شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب