Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقریبا هر روز یک تصمیم جدید شامل حال دانشجویان و مراکز آموزش عالی شده است که متعدد بودن این تصمیمات بیشتر دانشجویان به خصوص دانشجویان خوابگاهی را سر درگم کرده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روز‌هایی که دانشجویان و به طور کلی آموزش عالی کشور در حال گذراندن آن است شاید که نه حتما تاکنون تجربه نکرده است وقتی که یک مهمان ناخوانده تمام برنامه ریزی‌های یک ساله را برهم می‌زند و بلاتکلیفی را جایگزین تصمیم‌های درست در آموزش عالی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای اسفند ماه که فراگیری ویروس کرونا در کشور آغاز شد، دانشگاه‌ها از جمله مراکزی بودند که تعطیل شدند و اکنون که تقریبا دوماه از این ورود این بیماری در کشور می‌گذرد، تقریبا هر روز یک تصمیم جدید شامل حال دانشجویان و مراکز آموزش عالی شده است که متعدد بودن این تصمیمات بیشتر دانشجویان را سر درگم کرده است، به خصوص دانشجویانی که محل تحصیل آن‌ها از محل زندگیشان کیلومتر‌ها فاصله دارد و به همین علت به اجبار در خوابگاه‌های دانشجویی ساکن هستند.  
در ابتدای تعطیلات دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی نیز تعطیل شدند و دانشجویان نیز در فرصت کوتاه مجبور به ترک خوابگاه‌ها شدند، اما در آخرین تصمیمی که از سوی ستاد مقابله با کرونا در کشور گرفته شد، اعلام کردند که دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید از ۳۰ فروردین در دانشگاه‌ها حاضر شوند و کلاس‌های آن‌ها به صورت حضوری برگزار شود.
پس از اعلام این تصمیم اعتراضات دانشجویان آغاز شد و مسئولان کشور مجبور به عقب نشینی شدند و اعلام کردند که نیازی به برگزاری کلاس‌های حضوری نیست و دانشگاه‌ها خودشان می‌توانند در این خصوص تصمیم بگیرند که وزارت علوم نیز بخشنامه‌ای در این خصوص به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد، اما مسئله به اینجا ختم نشد و باز هم تصمیمات جدید دغدغه و سردرگمی دانشجویان را افزایش داد.
از سوی ستاد مقابله با کرونا اعلام شد که عجله‌ای برای بازگشایی دانشگاه‌ها نداریم و تصمیمات نهایی را اعلام می‌کنیم. پس از اعلام این خبر باز هم استرس دانشجویان قدری کاهش پیدا کرد، اما طی روز‌های گذشته اطلاعیه‌هایی از سوی برخی دانشگاه‌ها اعلام شد که دغدغه جدیدی در دانشجویان برخی دانشگاه‌ها ایجاد کرد، البته این دغدغه فقط دانشجویان خوابگاهی را در برمی گیرد و اینکه باید به فکر بازگشت به محل تحصیل خود باشند.

دانشگاه امیرکبیر خبر از اسکان یک هفته‌ای در خوابگاه داد
معاونت دانشجویی این دانشگاه درباره اسکان خوابگاه برای دفاعیه پایان‌نامه‌ها در جهت تسهیل و حمایت از برگزاری دفاعیه پایان نامه‌ها اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در همین راستا تسهیلاتی برای اسکان موقت دانشجویان مقیم خارج از تهران فراهم شده است. برای این منظور، دانشجویان با تایید معاونت آموزشی به مدت یک هفته امکان استفاده از امکانات خوابگاهی با رعایت اصول فاصله گذاری و جوانب بهداشتی را خواهند داشت.  
دانشجویان پس از اخذ مجوز دفاع از پایان نامه و تعیین زمان دفاع در خواست‌های اسکان را حداقل سه روز قبل از تاریخ مورد تقاضا برای شروع اسکان به اداره امور خوابگاه‌ها از طریق ایمیل khabgah@aut.ac.ir ارسال کنند.

پس از اینکه دانشگاه امیرکبیر خبر از بازگشایی خوابگاه دانشجویان دکتری داد، اما دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اعلام کرد که خوابگاه‌های این دانشگاه به طور کامل تعطیل است و بازگشایی نخواهد شد.


امکان مراجعه به خوابگاه‌ها تا اطلاع ثانوی به هیچ وجه وجود ندارد
معاونت دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی و محدودیت‌های تردد بین استانی، امکان مراجعه به خوابگاه‌ها تا اطلاع ثانوی به هیچ وجه وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، در مورد جابجایی وسایل مورد نیاز پس از رفع محدودیت‌ها اطلاع رسانی در کانال خوابگاه‌ها انجام می‌شود.

همچنین دانشگاه‌های تهران و شریف در اطلاعیه‌ای خبر از تعطیلی کامل خوابگاه‌ها دادند و دانشگاه شریف اعلام کرد که هیچگونه خدمات رسانی در خوابگاه‌ها انجام نمی‌شود و تا اعلام رسمی ستاد مقابله با کرونا خوابگاه‌ها راه اندازی نخواهد شد.

در میان این دانشگاه‌ها تنها دانشگاه امیرکبیر است که خوابگاه‌ها را به منظور برگزاری جلسه دفاع دانشجویان باز کرده است؛ در صورتی که می‌توانست مانند سایر دانشگاه‌ها جلسات دفاع دانشجویان را به صورت مجازی برگزار کند و یا اگر امکان برگزاری این جلسات به صورت مجازی نیست به زمان دیگری موکول کند که هم سلامت دانشجویان به خطر نیفتد و هم رفتار متناقضی نسبت به سایر دانشگاه‌ها نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خوابگاه دانشجویی روزهای کرونایی آموزش عالی دانشجویان خوابگاهی آموزش عالی خوابگاه ها دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۲۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تبریکی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش، این دهه را فرصت مغتنمی دانست تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم.

متن پیام تبریک قاسم عموعابدینی به شرح زیر است:

خدمت‌رسانی به جامعه، فرهنگ‌سازی و توسعۀ حرفه‌ای تدریس از جمله اهداف راهبردی دانشگاه‌های موفق دنیاست. جایگاه والای ایران در کسب دستاورد‌های علمی، مرهون تلاش‌های عالمانه و متعهدانه اعضای هیات علمی و یاوران علمی است که روشنی‌بخش مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی‌اند. بخش اعظم این تلاش‌ها در کلاس‌های درس که سنگر اصلی خدمت‌رسانی اساتید است، در تعامل اثربخش با دانشجویان رقم می‌خورد.

دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی است تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم. توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و همت ستودنی و کوشش خستگی‌ناپذیر بزرگ‌مردان و زنانی که طلایه‌داران علم‌آموزی و معرفت‌افزایی هستند، در تحقق دانشگاه حکمت‌بنیان و تمدن‌آفرین نقشی مهم و غیر قابل انکار دارد.

در دانشگاه ها، اساتید نه تنها از آثار علمِ آموزش، بهره‌مند هستند، بلکه در تولید آن مشارکت دارند و تولید این دانش منحصر به متخصصان آموزش نیست. تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌بنیان و تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی آموزش، نیازمند توجه جدی به مقولۀ آموزش است و بر این اساس رویکرد برنامه‌محوری، استادمحوری، شاگردپروری و اخلاق‌مداری در کانون توجه نظام آموزش عالی کشور بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار دارد.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر نقش مهم اساتید در این مسیر، انتخاب سرآمدان آموزشی را مورد توجه قرار داده است. دهه سرآمدی آموزش در سال ۱۴۰۳ با شعار «سرآمدی آموزشی، هدفمندی و مردمی‌سازی آموزش» از هشتم تا هفدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف تبیین جایگاه والای آموزش و تقدیر و تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار می‌شود.

در پایان، با تبریک دهۀ سرآمدی به همه تلاشگران عرصه آموزش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، بر عهد خود، که حمایت همه‌جانبه از توسعه کیفی، نیازمحوری و مبتنی بر دانایی فرایند آموزشی است، تأکید می‌کنم و از همه دست‌اندرکاران برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم دعوت می‌نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد