Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:02:50 GMT

رشد ۷ برابری تماس‌ها با اورژانس اجتماعی خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۴۴۶۹

رشد ۷ برابری تماس‌ها با اورژانس اجتماعی خراسان شمالی

علی قربانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، موضوع عمده این تماس ها را همسرآزاری و خشونت های خانگی دانست و اظهار داشت: تنها در روز گذشته ۹۰ تماس با اورژانس اجتماعی برقرار شد که تقریبا تمام آنها به جز چند تماس معدود، مربوط به خشونت خانگی و به ویژه همسرآزاری بود.

وی میانگین تماس های روزانه با اورژانس اجتماعی و تلفن ۱۲۳ را تا پیش از این حدود ۱۰ تماس عنوان کرد و افزود: پس از ارسال پیام وزارت بهداشت به مردم در مورد اعلام خشونت خانگی و تماس با اورژانس اجتماعی، تعداد تماس ها با مراکز مداخله در بحران افزایشی ۷ تا ۹ برابری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از علل افزایش خشونت و همسرآزاری را حضور مردم در قرنطینه خانگی بیان کرد و گفت: لازم است در هنگام ماندن در خانه همه افراد خانواده با صبوری و متانت حال یکدیگر را مراعات کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی اظهار داشت: سال قبل هزار و ۴۷۴ تماس با اورژانس اجتماعی استان گرفته شد که کودک آزاری با ۲۳۱ مورد در صدر تماس ها قرار داشت و اختلافات حاد خانودگی با ۲۲۴ مورد و همسرآزاری با ۸۴ مورد در رده های بعدی قرار داشتند.  

اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌هایی است که برای حل مشکلات مردم توسط دفتر امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی راه اندازی شده است که فعالیت آن تلفیقی از مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی (مرکز اورژانس اجتماعی)، خط تلفن ۱۲۳، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی است که در مرحله اول با هدف توانمندسازی اجتماع محور در سکونت‌گاه‌های غیررسمی ایجاد و فعال شده است.

در این برنامه ویژگی‌های مهم تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن مد نظر قرار گرفته تا از این طریق ارائه خدمات اجتماعی به مردم در سازمان بهزیستی محدود به زمان و مکان خاص نشود و رویکرد فعال و جامعه محور جایگزین رویکرد غیرفعال در برنامه‌های عملیاتی شود.

این برنامه تلاش می‌کند تا مداخلات روانی و اجتماعی را قبل از مداخلات قضایی و انتظامی وارد کار کند.

۳۸ هزار و ۷۰۰ خانوار شامل ۹۱ هزار و ۶۰۰ نفر زیر پوشش خدمات حمایتی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی هستند که ۱۹ هزار نفر آنان در حوزه توانبخشی خدمات می گیرند و مابقی زنان سرپرست خانوار، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و افراد دارای آسیب و اعتیاد هستند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

برچسب‌ها بجنورد ویروس کرونا قرنطینه اورژانس اجتماعی خراسان شمالی سازمان بهزیستی کشور پروندهٔ خبری در خانه بمانیم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد ویروس کرونا قرنطینه اورژانس اجتماعی خراسان شمالی سازمان بهزیستی کشور بجنورد ویروس کرونا قرنطینه اورژانس اجتماعی خراسان شمالی سازمان بهزیستی کشور اورژانس اجتماعی خراسان شمالی تماس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۴۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران

 سعید موسی‌نژاد، دانشجوی کارشناسی ارشد ورودی ۱۴۰۲ دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داد.

به گزارش خبر نامه امیر کبیر، پیکر این دانشجو شامگاه ۱۳ اردیبهشت در اتاقش در کوی دانشگاه تهران پیدا شده است.   روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، در پیامی با تایید مرگ سعید موسی‌نژاد، درگذشت او را به خانواده و هم‌کلاسی‌هایش تسلیت گفته است.   سعید موسی‌نژاد دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران   سعید موسی‌نژاد، اهل اردبیل بود و ساعاتی پیش از اقدام به خودکشی در پستی در اینستاگرامش سخنان آخر خود را منتشر کرده بود.

در هفته‌های گذشته خبر خودکشی و مرگ دست‌کم دو پزشک در شهرهای تهران و جاسک نیز منتشر شد   رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران در آبان ماه سال گذشته از خودکشی منجر به مرگ ۱۶ دستیار پزشکی (رزیدنت) طی یک سال خبر داده بود.   اگر شما یا نزدیکا‌نتان به خودکشی فکر می‌کنید، در ایران با «اورژانس اجتماعی» به شماره تلفن ۱۲۳ یا «اورژانس شهری» به شماره ۱۱۵ یا «صدای مشاور» با شماره ۱۴۸۰و  یا «اورژانس روانپزشکی تهران» با تلفن ۴۴۵۰۸۲۰۰ تماس بگیرید.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران
  • وداع مردم خراسان شمالی با عیسی بخشی هنرمند موسیقی مقامی
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • وداع مردم خراسان شمالی با پیکر مرحوم عیسی بخشی
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • ۸۴ فقره تصادف طی۴۸ساعت گذشته در استان/۱۷۴نفر مصدوم شدند
  • ۱۰ مصدو بر اثر برخورد ۲ سواری در جاده جنگل گلستان
  • افتتاح نمایشگاه موزه عبرت ایران در خراسان شمالی