Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ستاد راهبری و کیفیت بخشی به شبکه شاد جهت پیگیری امور آموزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سازمان تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه شبکه «مجازی آموزش شاد» شبکه‌ای امن، انعطاف پذیری، سریع، دقیق و یکپارچه است، اظهار کرد: با توجه  به بحران کرونا، آموزش و پرورش درحال دگردیسی و تحول است و اتفاقات بزرگی در آموزش و پرورش از طریق آموزش‌های تلویزیونی و آموزش در بستر فضای مجازی در حال رخ دادن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شبکه مجازی آموزش شاد یک مگا پروژه مختص به آموزش و پرورش است که با نگاه تحولی باید به آن نگاه کرد و ستاد راهبری و کیفیت بخشی به شبکه شاد جهت پیگیری امور آموزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در آموزش و پرورش استثنایی تشکیل خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه کرونا نباید روند کارهای معمول را دچار وقفه کند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان کارها را پیش برد تصریح کرد: آموزش و پرورش تعطیل شدنی نیست و در شرایط کنونی شبکه مجازی آموزش شاد، کمک به زیست با کرونا در بعد آموزشی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: استفاده از این شبکه در بقیه ایام و در کنار آموزش فیزیکی راهی برای رسیدن به عدالت آموزشی است.

حسینی با بیان اینکه ستاد راهبری شبکه شاد در سازمان و استان‌ها باید نیازهای دانش‌آموزان استثنایی و مشکلات آنها در کار با شبکه شاد را شناسایی کرده و راهکارهای مناسب ارائه دهد، اظهار کرد: در کنار آموزش‌های مجازی، دانش آموزان با نیاز ویژه که نمی‌توانند به هر دلیلی از این شبکه استفاده کنند  باید شناسایی شده و راهکارهای جایگزین برای آنها پیش بینی شود.

وی افزود: برای دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند باید راهکارهای عملیاتی ارائه شود تا در برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بتوانیم آموزش‌های مجازی و دیجیتالی را متناسب با نیاز دانش آموزان گسترش دهیم.

حسینی، با اشاره به شیوه‌های توسعه جوامع مختلف افزود:  باید مراقب بود که شکاف‌های دیجیتالی، عدالت آموزشی را تحت الشعاع قرار ندهد و در  این راستا باید از ظرفیت‌های مختلف از جمله ارائه خدمات مشاوره‌ای به اولیا وتلاش برای انطباق و ارتقای شبکه موجود درراستای پاسخگویی به نیاز دانش آموزان استفاده کرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان راهبردهای سازمان در سال جاری تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم، که در همه موقعیت‌های پیش بینی نشده واضطراری، کنترل ومدیریت اوضاع را در دست داشته باشیم و شرایطی مانند شیوع بیماری کرونا یا حوادث طبیعی  از این دست، نتواند برنامه‌های سازمان را تحت الشعاع قرار دهد.

وی بر لزوم تشکیل منظم جلسات شورای راهبری سازمان با شناسایی دقیق اولویت‌های سازمان براساس برنامه‌های مدون تاکید کرد وگفت: به منظور استفاده از دیدگاه‌های همکاران درتصمیم‌گیری‌های سازمان، نمایندگان معلمان در همه کارگروه‌های سازمان حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: سنجش و ارزیابی برنامه‌های در دست اجرا، تدوین کتابچه بسته‌های تحولی سازمان، توزیع به موقع کتب درسی دانش آموزان با نیازهای ویژه و  پیگیری راه اندازی مرکز جامع تشخیص و توانبخشی از جمله مواردی است که نیاز به پیگیری و اهتمام جدی دارد.

حسینی با بیان اینکه در حوزه اطلاع رسانی، شفافیت، به روز بودن و تعامل با رسانه‌های کشور ازسیاست‌های محوری آموزش و پرورش استثنایی است، بیان کرد: معرفی دانش آموزان با نیازهای ویژه با رویکرد فرصت سازی و معرفی توانمندی‌های آن‌ها و استفاده از آخرین دستاوردهای علمی در تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز از برنامه‌های دارای الویت آموزش و پرورش استثنایی است.

وی با اشاره به اینکه طرح سنجش فراگیرترین طرح در آموزش و پرورش استثنایی است، افزود: در حوزه برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان  و پیش دبستانی نیز تمهیدات لازم با توجه به شریط کشور پیش بینی شده است، که با اقتضای شرایط شیوع بیماری کرونا، نوآموزان مورد ارزیابی و پایش سلامت و آمادگی تحصیلی قرار خواهند گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسینی گفت: به زودی میز گفتگوهای اجتماعی با حضور صاحبنظران حوزه آموزش و پرورش استثنایی، مدیران مدارس، معلمان و اولیا در سازمان آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش شبکه مجازی آموزش شاد کروناویروس طرح فاصله گذاری اجتماعی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان با نیازهای ویژه دانش آموزان با نیاز پیش بینی شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت و ضرورت تلاش برای توسعه اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در کمیته استانی بهداشت، تغذیه و ایمنی که با همراهی مسئولان بهداشت سازمان آموزش و پرورش فارس برگزار شد، تلاش برای تامین سلامت دانش‌آموزان را یک ضرورت خواند که در این زمینه والدین و معلمان، نقش بسیار مهمی دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری، نیز مواردی مطرح کرد و راهکارهایی در خصوص همکاری مشترک دو مجموعه در این زمینه ارائه داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، ضمن بیان توضیحاتی درباره وظایف مشترک مجموعه سلامت با سازمان آموزش و پرورش، از مسئولان مدارس خواست تا در این راستا با مجموعه سلامت همکاری بیشتری داشته و بر مصرف مکمل‌های توزیع شده در مدارس نظارت کنند.

عباس رضائیان‌زاده ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های سلامت‌محور مسئولان آموزش و پرورش استان در مدارس، مطالبی درباره پیگیری برای مشارکت خیرین تامین سلامت فارس در تامین مکمل در مدارس؛ مدیریت سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد؛ اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف بهداشت دهان و دندان؛ پایش و غربالگری سلامت دانش‌آموزان و تلاش برای اجرای قوانین جوانی جمعیت و فرزندآوری عنوان کرد.

محمدرضا کریمی، معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش مجموعه سلامت استان و سازمان آموزش و پرورش در راستای سلامت دانش‌آموزان درباره موضوعاتی نظیر چاقی و لاغری دانش‌آموزان؛ عوارض کم تحرکی و تغذیه نامناسب دانش‌آموزان؛ اجرای برنامه بهبود تغذیه و توزیع مکمل یاری آهن و ویتامین D در مدارس؛ ثبت مشخصات دانش‌آموزان در سامانه «سیب» در زمینه دریافت مکمل یاری و چالش‌های تأمین اعتبارات مالی برای تأمین مکمل دانش‌آموزان در مدارس، مطالبی عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن