Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در شیوه نامه ثبت سفارس کتاب‌های درسی آمده است که مدارس موظفند هرچه سریعتر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع دانش‌آموز یا اولیای او به کافی نت‌ها پرهیز کنند.

البته دانش‌آموزان و اولیای آنها در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

irtextbook.ir یا www.irtextbook.com نسبت به ثبت سفارش فردی اقدام کنند. تحویل کتاب درسی نیز از اداره آموزش و پرورش منطقه به مدرسه، براساس سفارش‌های (فردی یا گروهی) انجام شده در سامانه خواهد بود.

بر اساس این شیوه نامه، به مدیران مدارس توصیه شده است که از منوی «آمار فروش مدرسه» حتماً تعداد دانش‌آموزان باقی مانده و بدون سفارش کتاب درسی را ملاحظه و نسبت به ثبت سفارش آنها اقدام کنند.

همچنین دانش‌آموز یا اولیای وی صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) بوده و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

به دلیل الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتاب‌های درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان از طریق سامانه امکان‌پذیر است. بنابراین درخواست ارائه نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز ممنوع است.

محمدمهدی کاظمی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز چند روز پیش در این باره به ایسنا  گفت: دانش‌آموزان می‌توانند به دو صورت فردی یا گروهی و از طریق سامانه www.irtextbook.ir ثبت نام خود را انجام دهند. افراد باید با وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه کتاب‌های درسی پایه تحصیلی خود را ثبت‌ سفارش کنند. در روش گروهی نیز ثبت نام توسط مدیران مدارس انجام می شود.

کد خبر 501120 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش آموزشی مدرسه و مدارس دانش آموز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش آموزشی مدرسه و مدارس دانش آموز کتاب های درسی دانش آموزان دانش آموز کتاب درسی ثبت سفارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، این دانش آموزان که حالا هرکدام در مشاغلی در نقاط دور و نزدیک استان مشغول خدمت هستند از دوره دانش آموزی و شب‌های امتحان گفتند.

 

دبیران می‌گفتند با موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری و قبولی دانشگاه‌های معتبر خستگی از تنمان بیرون می‌آمد.


در این دورهمی شور و شعف دوران دانش آموزی در وجود دانش آموز و معلم تداعی شد و چهره‌هایی که هرچند تغییر کرده بود اما حس مشترک معلم و دانش آموز در چشمانشان موج می‌زد.

دیگر خبرها

  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • لزوم ثبت سفارش کتاب‌های درسی در سریع‌ترین زمان ممکن
  • شغلی که مسیرش با کوله‌بار عشق طی می‌شود
  • بهترین سایت سفارش آنلاین کتاب در ایران
  • طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟