Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@07:14:34 GMT

کرونا تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع‌دستی را متضرر کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۸۹۸۵

کرونا تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع‌دستی را متضرر کرد

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی همدان گفت: شیوع بیماری کرونا موجب شد تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع‌دستی بسیار متضرر شوند.

هاشم مظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا موجب متضرر شدن کار و کاسبی بسیاری از هنرمندان است اظهار کرد: بسیاری از هنرمندان دو ماه است که کاسبی نداشته‌اند و همین موجب شده تا آنها بسیار متضرر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کرونا در همه اقتصاد جهان اثر گذاشته و صنایع‌دستی نیز از این موضوع مستثنی نیست افزود: در ایام نوروز هنرمندان خرید و فروشی نداشتند در حالی که بازار عید نوروز برای هنرمندان آورده مالی بسیاری دارد.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی همدان خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان همواره چشم به بازار فروردین ماه دارند اما در این ایام همه کارگاه‌ها بسته بودند و تولید و فروشی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه تمام فروشگاه‌ها و کارگاه‌های لاله‌جین نیز تعطیل بود افزود: اینکه فروشندگان رعایت طرح فاصله اجتماعی را داشتند، قابل تحسین است اما از این موضوع نیز بسیار متضرر شده‌اند که باید جبران شود.

مظاهری در ادامه در خصوص حمایت از کسب و کار هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی یادآور شد: در این زمینه ستاد مقابله با کرونا باید تصمیم‌گیری کند و هر چه دولت اعلام کند، انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: قطعاً پس از گذر از بیماری کرونا برنامه‌هایی برای رونق کسب و کار هنرمندان صنایع‌دستی خواهیم داشت.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان صنایع دستی کرونا رونق کسب و کار صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،با حضور جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نقی کریمی، رئیس شورا و ساسان ابراهیم‌زاده، عضو شورای شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.   این هتل با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

دیگر خبرها

  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • فرش دستباف هنر مادر است