Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلو خورشت گفت: احتمال ورشکستگی برخی فعالان صنفی در صورت عدم حمایت دولت در شرایط شیوع ویروس کرونا، قطعی است.

علی‌اکبر نریمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، و از همان اوایل اسفند ماه 98 بیش از 90 درصد از فعالان صنفی چلوکباب و چلوخورشت مجبور به تعطیلی واحدهای صنفی خود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورشت، بیان داشت: با توجه به ریزش شدید مشتری حدود 4 تا 5 درصد واحدهای صنفی این بخش و آن هم واحدهایی که غذای بیرون بر عرضه می‌کردند توانستند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با تاکید بر اینکه از اول فروردین امسال هم تمامی واحدهای صنفی عرضه کننده چلوکباب وچلو خورشت تعطیل شده‌اند، گفت:‌ البته از شنبه 30 فروردین ستاد ملی کرونا بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی که پیش از آن هم همین پروتکل‌ها اجرا می‌شد، اجازه فعالیت به واحدهای صنفی را داده است اما هیچ امیدی برای فعالیت وجود ندارد. زیرا در این شرایط مشتریان حاضر به خرید مواد غذایی باز نیستند و تقاضا در این بخش وجود ندارد. 

نریمانی با بیان اینکه واحدهای صنفی بیرون بر که قبل از تعطیلات نوروز فعال بودند اکثرا متضرر شدند، گفت: این واحدها به تناسب عرضه، تقاضا نداشتند و بخش زیادی از موادی را که تهیه می‌کردند به هدر می‌رفت.

وی با اشاره به اینکه حداقل 10 هزار کارگر در تهران در صنف ما مشغول به کار است، افزود:‌ تاکنون گزارشی از اخراج کارگران این بخش به اتحادیه نداشته‌ایم اما با ادامه این روند بیم آن می‌رود که کارفرمایان با توجه به هزینه‌های جانبی دیگر امکان پرداخت دستمزد کارگران را نداشته باشند و این امر منجر به تعدیل تعداد زیادی از کارگران این بخش شود.

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلو خورشت با اشاره به هزینه‌های مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده و هزینه‌های انرژی مانند آب، برق، و گاز واحدهای صنفی بیان داشت: دولت در این شرایط باید از طریق بخشش مالیات‌ها و هزینه‌های انرژی یا به تعویق انداختن زمان دریافت آنها به فعالین صنفی کمک کند. 

نریمانی اظهار داشت: اغلب واحدهای صنفی اجاره‌ای است و اجاره این واحدها بسیار سنگین است. بنابراین قطعا بدون درآمد پرداخت هزینه‌های مختلف کارگری، اجاره‌بها، بیمه کارگری، برای کارفرمایان بسیار سخت و حتی غیرممکن می‌شود. 

وی افزود:‌چشم انداز روشنی نیز از زمان از بین رفتن این بیماری در کشور وجود ندارد. بنابراین ادامه این روند قطعا بدون حمایت دولت می‌تواند منجر به ورشکستگی تعداد زیادی از فعالین این صنف شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تعطیلی صنوف ورشکستگی چلوکباب مالیات دولت کمک واحدهای صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۰۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محسنی الحسینی گفت:در راسـتای اسـتقرارساختار جدید نظام صـنفی کشاورزی، انتخابات هیات مـدیره و بازرسـین اتحادیه‌های صنفی کشاورزی (باغبانی و دامپروری) با حضور پرشور اعضای نظام صنفی کشاورزی شهرستان برگزار شد.
محسنی الحسینی افزود: یکی از اهداف راه‌اندازی اتاق اصناف کشاورزی، هویت بخشی به مشاغل کشاورزی و حفظ منافع صنفی بهره‌برداران است و مسئولان آن به‌عنوان تسهیل گر امور، پاسخگوی بهره‌برداران هستند.

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • آمارسازی اشتغال یعنی پاک کردن صورت مسئله