Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:38:09 GMT

عرضه ۲ نوع موتورسیکلت برقی جدید توسط محققان کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۱۰۴۸

عرضه ۲ نوع موتورسیکلت برقی جدید توسط محققان کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اوقاف، محمد امین رحیمی عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت دانش بنیان فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ با ارائه راهکارهای خلاق و مشاوره‌های استراتژیک در زمینه وسایل حمل و نقل برقی آغاز کرده است و از ابتدای سال ۱۳۹۸ با حمایت و سرمایه گذاری سازمان اوقاف توانست محصولات خود را به تولید انبوه برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: شرکت ما طراحی، مهندسی و ساخت محصولات را با استفاده از تکنولوژی برتر خود، هوشمند، ایمن تر و سازگارتر با محیط زیست ساخته است و توانسته در تقابل با مشخصات فنی روز دنیا و قیمت به تعادلی استثنایی برسد و تجلی این امر در تولید پک باتری و قوای محرکه موتور سیکلت دیده می‌شود.

رحیمی عنوان کرد: تولید موتورسیکلت‌های برقی نقش مؤثری در کاهش مصرف بنزین و آلودگی هوا دارد که به دنبال آن هزینه‌های اقتصادی نیز کاهش می‌یابد. این فناوری قبلاً به صورت وارداتی در ایران تأمین می‌شد، با طراحی قطعات این موتور توسط اعضای تیم این مجموعه که از نخبگان فارغ التحصیل بهترین دانشگاه‌های کشور هستند، شرکت دانش بنیان توانست تولید محصولات و ساخت باتری‌های مطابق استاندارد اروپا را آغاز کند و در حال حاضر این شرکت چهار مدل محصول دارد و دو مدل دیگر نیز در سال ۹۹ عرضه می‌شود.

وی افزود: تفاوت با برندهای دیگر این است که علاوه بر عرضه موتورهای برقی هوشمند، باتری‌های لیتیومی نیز تولید می‌کند و برای کاربری‌های مختلف محصولاتی با توان بالا از ۳ تا ۹ کیلووات دارد. موتورها نیز بین ۵۰ تا ۲۴۰ کیلومتر پیمایش با یک بار شارژ دارای آپشن انتخابی برای مشتریان هستند.

رحیمی به نقش کلیدی سازمان اوقاف در تأمین سرمایه و رونق تولید این شرکت اشاره کرد و گفت: سازمان اوقاف همزمان با شروع تولید انبوه در این شرکت ورود پیدا کرد، قبل از آن تولید انبوه شروع نشده بود. تا راه اندازی خط تولید و گرفتن مجوز که پروسه سنگینی بود پیش رفته بودیم و همزمان با ورود سازمان اوقاف وارد تولید انبوه شدیم.

عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان با اشاره به دو محصول جدید که امسال توسط این شرکت عرضه می‌شود، تصریح کرد: یک محصول کلاس کار است که هم از لحاظ قابلیت فنی قابل رقابت است و هم از نظر قیمت سعی شده کلاس اقتصادی باشد و محصول دیگر بین کلاس اسکوتر و کلاس کار است که با هدف سازمانی و بهره مندی عموم مردم طراحی شده. این محصولات استانداردها را طی کرده‌اند و تا سه ماه آینده عرضه خواهند شد.

وی گفت: به یمن حمایت‌های صورت‌های گرفته می‌توانیم با افتخار بگوییم که در صنعت موتور توانسته‌ایم محصولی داخلی تولید کنیم که می‌توانیم حتی به صادرات هم برسانیم، البته تاکنون توانسته‌ایم به بازار عراق ورود پیدا کنیم. امیدواریم ایران بتواند منشأ تولید موتورسیکلت‌های برقی در خاورمیانه و عرضه به اروپا باشد.

کد خبر 4900349

منبع: مهر

کلیدواژه: موتور سیکلت سازمان اوقاف و امور خیریه صنعت خودروسازی خودروی برقی ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان نوآوری فناوری نانو فناوری فضایی اینترنت امنیت اطلاعات تولید صندوق نوآوری و شکوفایی موبایل گوگل ماهواره شرکت دانش بنیان سازمان اوقاف تولید انبوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در بازدید از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد، گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاوردهای بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحدهای صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتورهای دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلفی صادر کرده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴) باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیازهای اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌‎های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6091297 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر