Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@01:24:59 GMT

تحرکات خزنده جدید آمریکا در نوار مرزی با سوریه

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۱۰۵۸

تحرکات خزنده جدید آمریکا در نوار مرزی با سوریه

مسئول دفتر سازمان بدر اعلام کرد که آمریکا تحرکات جدیدی در نوار مرزی میان عراق و سوریه آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، «قصی الانباری» مسئول دفتر سازمان بدر در استان الانبار از تحرکات جدید آمریکا در نوار مرزی میان عراق و سوریه خبر داد.

الانباری در گفتگو با المعلومه اظهار داشت که چند روز است گشت های آمریکایی در نوار مرزی میان سوریه و عراق فعال شده و در مناطق «البوکمال» سوریه و «ربیعه» عراق حرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد که نیروهای آمریکایی دائما در حال گشت‌زنی از پایگاه عین الاسد به سمت اراضی سوریه هستند.

بیشتر بخوانید: آیا زمان اخراج آمریکا از منطقه فرا رسیده است؟ سازمان بدر عراق از تحرکات آمریکا در نوار مرزی با سوریه خبر داد

الانباری خاطرنشان کرد که این تحرکات در راستای تلاش آمریکا برای ایجاد ناامنی در نوار مرزی به اضافه ایجاد فرصت برای فعالیت‌های تروریستی داعش در الانبار است.

پیش از این روسیه و سوریه آمریکا را متهم کرده بودند که به بهانه کمک‌های بشردوستانه به اردوگاه الرکبان در مرز مشترک سوریه و عراق٬ برای تروریست‌های این منطقه تجهیزات جنگی ارسال می‌کند.

«مهند العقابی» مدیر دفتر رسانه‌ای حشد شعبی نیز در گفتگو با شبکه خبری المیادین اعلام کرد: واشنگتن پس از ارتکاب به جنایت سردار«قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» به شدت احساس زیان می‌کند.

العقابی خاطرنشان کرد: روز گذشته نیروهای آمریکایی بر خلاف میل خود اقدام به خروج از چندین پایگاه نظامی در عراق کردند. نظامیان ایالات متحده از چندین نقطه نظامی از جمله استان نینوا و مقری که در پایگاه هوایی القیاره اشغال کرده بودند٬ جنوب موصل و پایگاه نظامی «الحبانیه» و مقر نیروهای ائتلاف بین‌المللی خارج شدند.

وی ادامه داد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا همچنین با تحویل اولین پایگاه نظامی به نیروهای عراقی که چند روز پس از شکایت دولت عراق از آمریکا به دلیل تجاوزات اخیر واشنگتن ضد مواضع نظامی و غیرنظامی این کشور اتفاق افتاد اقدام به کاهش نیروهای خود در عراق کرده‌اند.

العقابی افزود: واشنگتن پس از ارتکاب به جنایت ترور رهبران مقاومت٬ خسارت زیادی متحمل شده و نیروهای آن اقدام به خروج از عراق کرده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد این دستورالعمل را به گروه‌های تروریستی داده‌اند تا شروع به فعالیت در میدان عراق کنند.

مهند العقابی تاکید کرد: ما به عنوان مجاهدان مقاومت در حشد شعبی ار روحیه شهید سلیمانی و شهید المهندس که زمانی که آمریکا و نظایر آن عرصه را خالی کرده بودند٬ قهرمانانه با دعاش جنگیدند الهام گرفتیم. این رهبران شهید مقاومت پیش از این چندین بار از سوی داعش و هواپیماهای ناشناس در معرض ترور قرار گرفته بودند.

العتابی در زمینه امور سیاسی عراق اظهار داشت که نیروهای سیاسی کشور تاکنون به شکلی مناسب پرونده سیاسی عراق را مدیریت می‌کنند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید داعش سردار حاج قاسم سلیمانی دولت عراق ابو مهدی المهندس آمریکا سوریه نوار مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرد که در یک عملیات اطلاعاتی بی‌سابقه و بر اساس اطلاعات دقیق، یک تروریست داعشی تحت تعقیب دستگیر شد.

در بیانیه این نهاد آمده است که فرد مذکور معروف به (ابو صکر) در موصل دستگیر شد. وی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق و مسوول آنچه «پلیس اسلامی داعش» خوانده می‌شد، بود و با مدارک جعلی در عراق تردد می‌کرد.

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۱۹۱ خانواده عراقی متشکل از ۷۱۴ نفر اردوگاه الهول در سوریه را ترک کردند؛ بنابراین گزارش، این خانواده‌ها پس از بازدید هیأت عراقی از این اردوگاه که با هدف تسریع در روند انتقال کامل عراقی‌ها از سوریه طی سال آینده انجام شد، اردوگاه را ترک کردند.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده‌های گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرقی سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد و تروریست‌های آمریکایی هر از چند گاهی اقدام به جابجایی همقطاران داعشی خود از سوریه به عراق و بالعکس می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است