Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دانشگاه آمریکایی «جانز هاپکینز» از مرگ 1509 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده ظرف 24 ساعت و ابتلای 2 میلیون نفر در جهان به این ویروس خطرناک خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، دانشگاه آمریکایی «جانز هاپکینز» که روزانه آمار مربوط به تعداد تلفات ویروس کرونا در آمریکا را رصد می‌کند، در تازه ترین آمار خود گزارش داد که تنها در روز دوشنبه، 1509 نفر در آمریکا جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانشگاه آمریکایی «جانز هاپکینز» همچنین تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان را بیش از دو میلیون نفر اعلام کرد.

7 خدمه ناو بیمارستانی ارتش آمریکا هم به کرونا مبتلا شدند
شبکه آمریکایی از مبتلا شدن هفت خدمه بیمارستان شناور نیروی دریایی این کشور خبر داد که برای کمک به کاهش بار بیمارستان‌های ایالت کالیفرنیا در بندر لس آنجلس پهلو گرفته است.
مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از مبتلا شدن هفت نفر از خدمه ناو بیمارستانی نیروی دریایی ارتش آمریکا خبر دادند.
شبکه «ای بی سی نیوز» امروز سه‌شنبه گزارش کرد که ابتلای این هفت نفر در ناو ویژه خدمات درمانی و پزشکی «یو اس ان اس مرسی»، بر اساس گزارش‌های تایید شده، اعلام شده است.
این ناو اواخر ماه مارس (اواسط فروردین) در بندر لس آنجلس پهلو گرفته بود تا به بیماران غیرکرونایی در آنجا خدمات رسانی کند.
ای بی سی نیوز گزارش داد که این بیمارستان شناور ارتش برای کاهش بار بیمارستان‌های ایالت کالیفرنیا در نظر گرفته شده بود؛ ایالتی که بشدت درگیر بحران کرونا در آمریکاست.
پیش از این نیز مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از مبتلا شدن بیش از پانصد نفر از خدمه ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» خبر داده بودند.

آمریکا در صدر مرگبارترین کشورهای مبتلا به کرونا
یک مقام درمانی ایالت کالیفرنیا فاش کرده که مرگ‌ومیر بیماران مبتلا به کووید-19 در این ایالت حاکی است که ویروس کرونا از مدت‌ها پیش از شناسایی شدن و اعلام رسمی آن، در این منطقه وجود داشته است.
به نوشته روزنامه لس‌آنجلس تایمز، این زمان از دست رفته پیامدهای وخیمی مانند فرصت یافتن این ویروس برای گسترش افسارگسیخته، پیش از اجرای مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی داشته است.
دکتر جف اسمیت پزشک عمومی و فرماندار شهرستان سانتاکلارای کالیفرنیا به تازگی به مقام‌های محلی گفته، این ویروس در جامعه ما با آزادی شاید از مدت‌ها پیش وجود و فعالیت داشته است.
دکتر اسمیت افزود: براساس داده‌های گردآوری شده توسط مراکز فدرال مهار و پیشگیری از بیماری، اداره‌های بهداشتی محلی و دیگر نهادها، این ویروس از مدت بسیار بیشتری از آنچه قبلا تصور می‌کردیم و به احتمال زیاد از دسامبر (آذر-دی) در این منطقه آمریکا وجود داشته است.
وی علت شناخته نشدن این ویروس در این ایالت را مصادف شدن پیدایش و همه‌گیری آن با فصل گسترش آنفلوانزای حاد عنوان کرد و افزود: نشانه‌های این ویروس بسیار شبیه آنفلوانزاست، به گونه‌ای که اگر فردی با شدت کمتری به کرونا مبتلا شود، ممکن است متوجه آن نشود و حتی به پزشک مراجعه نکند؛ حتی در صورت مراجعه به پزشک، ممکن است به علت اشتباه گرفتن آن با آنفلوانزا، اقدامی برای درمان نکند.
لس‌آنجلس تایمز می‌افزاید: همانگونه که ایالت و شهر نیویورک ارتباط نزدیکی با اروپا دارد گمان می‌رود ویروس کرونا از ایتالیا وارد این شهر شده باشد. همچنین منطقه کالیفرنیا مرکز طبیعی ارتباطات با چین است. به گونه‌ای که نخستین موارد ابتلا به کووید-19 در سانتاکلارا یک هفته پیش از تائید آن توسط نهادهای بهداشتی فدرال، از مسافران بازگشته از ووهان به این ایالت وارد شده بود.
آمریکا با 587 هزار و 173 نفر مبتلا به ویروس کرونا و فوت 23 هزار و 644 نفر در صدر مرگبارترین کشورهای مبتلا به این ویروس قرار دارد.

پیش بینی کسری بودجه 3.8 تریلیون دلاری آمریکا ناشی از تبعات بحران کرونا
یک گروه ناظر بر بودجه عمومی آمریکا پیش‌بینی کرد که اثرات شیوع کرونا بر اقتصاد و هزینه‌هایی که بر دولت این کشور تحمیل کرده، کسری بودجه دولت واشنگتن را در سال 2020 نزدیک به چهار برابر می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، گروه غیردولتی «کمیته بودجه فدرال مسئولانه» (CRFB) بامداد سه‌شنبه پیش‌بینی خود را از مسایل مربوط به بودجه ایالات متحده آمریکا ارایه داد که بخشی از آن مربوط به کسری بودجه دولت فدرال این کشور است.
به گفته این گروه، تعطیلی بخش عظیمی از اقتصاد آمریکا و بسته نجات اقتصادی هنگفتی که واشنگتن هزینه کرده است، کسری بودجه این کشور را در سال مالی 2020 نزدیک به چهار برابر کرده و به 3.8 تریلیون دلار می‌رساند که با 18.7 درصد خروج اقتصادی آمریکا برابر است.
به گفته CRFB، کسری بودجه آمریکا در سال 2021 به 2.1 تریلیون دلار کاهش یافته و در سال 2025 با بهبود اقتصاد خسارت دیده از کرونا، این مبلغ به 1.3 تریلیون دلار خواهد رسید.

ترامپ:برای بازگشایی کشور اختیار کامل دارم
رئیس‌جمهوری آمریکا در حالیکه کشورش بیشترین آمار مبتلایان به کووید-19 و مرگ‌ومیر ناشی از آن را در سطح جهان دارد، گفت برای بازگشایی کشور اختیار کامل دارد.
دونالد ترامپ عصر دوشنبه در نشست خبری مربوط به گسترش ویروس کرونا در آمریکا و اقدامات دولت فدرال در این باره، افزود: کشوری همچون آمریکا نمی‌تواند بیش از این تعطیل باشد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا در ماه فوریه برای پیشگیری از ویروس کرونا اقدامی نکرده است، خطاب به خبرنگار سی بی اس گفت: شما رسانه جعلی هستید.
رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه «کارمان را عالی انجام داده‌ایم»، افزود: من فکر می‌کنم کشور باید بازگشایی شود چرا که هیچ کسی به بسته بودن کشوری چون آمریکا نمی‌اندیشد. ما این کار را به خوبی انجام داده‌ایم اما مشکل رسانه‌ها هستند.
ترامپ در پاسخ به این سوال که اگر نیویورک و کالیفرنیا با بازگشایی مخالفت کنند، اظهار کرد: فکر می‌کنم همه می‌خواهند که فعالیت‌ها از سر گرفته شود.
رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: وقتی یک نفر رئیس جمهوری آمریکا می‌شود، اختیار تام دارد.
این نظر ترامپ برخلاف قانون اساسی ایالات متحده است که اختیارات ویژه‌ای را به فرمانداران و مجالس ایالتی داده است. با این حال مایک پنس معاون اول وی بر این نظر است چون در همه ایالت‌ها شرایط اضطراری وضع شده است، همچون شرایط جنگی، تصمیم‌گیری با رئیس جمهوری است.
وی درباره اینکه آیا این بازگشایی شامل بازشدن مرزها به سوی اروپا هم می شود یا خیر گفت باید همه چیز را در نظر بگیریم. امروز دیدم که فرانسه 2 هفته دیگر شرایط در خانه ماندن را تمدید کرد. بنابراین باید همه شرایط در نظر گرفته شود.
رئیس جمهوری آمریکا البته مدعی شد به طور مطلق به توصیه‌های مشاوران پزشکی برای تصمیم‌گیری درباره بازگشایی اقتصاد کشور توجه خواهد کرد و مشاوران دیگری را هم به روز سه شنبه به شورای مشورتی اضافه می‌کند.
ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا بازگشایی اقتصاد از روز نخست ماه مه ممکن است، گفت نمی‌خواهم در این باره چیزی بگویم. شما روزهای آتی در این باره خواهید شنید.
رئیس جمهوری آمریکا درباره اقدامات انجام شده برای مبارزه با کرونا هم گفت به عنوان نخستین کشور، تعداد آزمایش کرونا از مرز 2 میلیون نفر گذشته است.

اگر ترامپ مرده بود، جهان جای بهتری بود
شهردار آمریکایی گفت اگر هیتلر و حامیانش در سال 1939 از روی زمین حذف می‌شدند، جهان جای بسیار بهتری بود و همین امر امروز برای ترامپ و حامیان او صادق است.
شهردار یکی از شهر‌های ایالت کالیفرنیا ضمن انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، گفت: «جهان جای بهتر بود اگر رئیس جمهور (ترامپ) مرده بود».
بیل کربی شهردار آبرن اعلام کرد در نشست آتی شورای شهر آبرن، وظایف خود در شهرداری را به دانیل برلنت عضو این شورا خواهد سپرد.
پس از آنکه کربی در فیسبوک از واکنش ترامپ مقابل ویروس کرونا انتقاد کرد، هدف انتقادات قرار گرفت.
کربی در متنی جداگانه نوشت: «اگر هیتلر و همه حامیان او در سال 1939 از روی زمین حذف می‌شدند، جهان جای بسیار بهتری بود. همین امر امروز برای ترامپ و حامیان او صادق است».
شهردار آبرن همچنین در مصاحبه‌ای تصریح کرد اظهارات وی درباره ترامپ در صفحه شخصی اش در فیسبوک، هیچ ارتباطی با شغل وی ندارد. کربی افزود ترامپ قطعا یک نژاد پرست است.

ترامپ و تیمش به گمراه کردن مردم ادامه می دهند
رئیس جمهور آمریکا در ماجرای شیوع کرونا در آمریکا درحال گمراه کردن مردم این کشور است.
«هی شیجین» سر دبیر گلوبال تایمز درباره شیوع ویروس کرونا در آمریکا و عملکرد دولت ترامپ در قبال این مسئله گفت: تعداد فوتی های ناشی از کووید-19 در آمریکا رتبه اول در جهان است.صرفنظر از اینکه واشنگتن برای انداختن تقصیر بر گردن دیگر کشورها , به دنبال چه استدلال هایی است؟ اما دولت آمریکا در قبال آنچه که رخ می دهد مسئولیتی انکار ناپذیر دارد. این استدلال یک استدلال معقول است. رئیس جمهور ترامپ تکذیب می کند که دولتش تهدید بیماری همه گیر(کرونا ) علیه آمریکا را در مراحل اولیه این بیماری دستکم گرفته و بهترین فرصت برای پیشگیری و اتخاذ اقدامات کنترلی را از دست داده است اما به نظر من مردم آمریکا می دانند که سیاستمدارانش دروغ می گویند. کل دنیا هم این مسئله را می داند.

انتخاب مجدد ترامپ به خطر افتاده است
بلومبرگ نوشت ، در پی شیوع کرونا در ایالت های کلیدی آمریکا، انتخاب مجدد ترامپ به خطر افتاده است.

تشدید نگرانی‌ها در مورد تامین مایحتاج غذایی مردم
ادامه شیوع کرونا در آمریکا باعث ایجاد نگرانی‌های زیادی در مورد تامین مایحتاج غذایی مردم شده است.
هم اکنون هشدار‌های شدیدی درباره تامین مواد غذایی در آمریکا داده می‌شود. این هشدار‌ها درحالی داده می‌شود که دولت اطمینان بخشی می‌کند و مدعی است که قفسه فروشگاه‌ها خالی نخواهند ماند.
باگذشت یکماه از شیوع بیماری همه گیر کرونا، نگرانی‌هایی درباره تامین مواد غذایی در آمریکا به وجود آمده است. افرادی که زنجیره تامین مواد غذایی در آمریکا را رصد می‌کنند می‌گویند احتمال دارد آمریکا شاهد کمبود برخی مواد غذایی باشد.

کرونا شمار زیادی را در آمریکا روانی کرده است
جروزالم پست از افزایش هشتصد درصدی تماس‌ها در آمریکا با خط تلفن سلامت روان بر سر نگرانی‌ها از شیوع کرونا خبر داد.

ماموران به مهاجران بازداشتی حتی ماسک هم نمی دهند
ان بی سی در گزارشی به نقل از مهاجران بازداشتی در آمریکا اعلام کرد ماموران بازداشتگاه به آن‌ها حتی ماسک هم نمی‌دهند.

 کاخ سفید: ترامپ قرار نیست دکتر فاوچی را اخراج کند
دکتر آنتونی فاوچی به چهره‌ای سرشناس و به‌نام تبدیل شده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، در پی بازتوییت (ری‌توئیت) منتشر شده توسط دونالد ترامپ مبنی بر اخراج دکتر آنتونی فاوچی، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، و واکنش‌های گسترده به آن، کاخ سفید اخراج این متخصص سرشناس را رد کرد.
پس از آن‌که دکتر فاوچی در جریان مصاحبه‌ای گفت در صورت اقدام سریع‌تر دولت می‌شد جان تعداد بیشتری از قربانیان را در ایالات متحده نجات داد، دونالد ترامپ توئیت درخواست استعفای او را بازتوییت کرد.
این موضوع، زنجیره‌ای از واکنش‌ها را در پی داشت، به‌ویژه که آنتونی فاوچی از چهره‌های به‌نام و شناخته‌شده در روند مقابله با شیوع همه‌گیری کرونا در آمریکا است.
هوگان گیدلی، سخنگوی کاخ سفید، بازتاب موضوع در رسانه‌ها را «مسخره» توصیف کرده و گفته دونالد ترامپ قصد اخراج دکتر فاوچی را ندارد.
او افزود: «توئیت رئیس‌جمهوری آشکارا تلاش‌های رسانه‌ای برای استفاده از جعلیات درباره تصمیم او در مورد چین، با هدف بازنویسی تاریخ را، افشا می‌کند».
هوگان گیدلی تاکید کرده آنتونی فاوچی «مشاور مورد اعتماد رئیس‌جمهوری‌ست و همچنان باقی خواهد ماند».
فاوچی در جریان مصاحبه خود با سی‌ان‌ان، گفته بود «روشن است اگر ما از همان اول کار، همه‌چیز را می‌بستیم، الان اوضاع کمی فرق می‌کرد؛ اما مخالفت‌های زیادی با تعطیل کردن‌ها وجود داشت».
اشاره رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا به توقف فعالیت‌های غیرضروری و قرنطینه زودتر است که به گفته او می‌توانست جان شمار بیشتری را نجات دهد.
او همچنین تاکید کرد وضعیت همه‌گیری و شیوع ویروس به عوامل مختلفی مربوط و «موضوع، بسیار پیچیده است».

دکتر فائوچی از اظهارات انتقادی علیه ترامپ عقب‌نشینی کرد
بعد از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از اخراج دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا حمایت کرد، فائوچی نیز از اظهارات انتقادی خود علیه عملکرد ضعیف دولت ترامپ در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا عقب‌نشینی کرد.
بنا به گزارش شبکه «سی ان بی سی» فائوچی روز یکشنبه هفته جاری در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» تصریح کرده بود که اگر آمریکا زودتر اقداماتی را برای مهار «کووید-19» انجام می‌داد، «قطعاً» جان تعداد بیشتری از افراد نجات می‌یافت.
به دنبال اظهارات انتقادی فائوچی از عملکرد ضعیف دولت ترامپ در مقابله به موقع با شیوع کرونا، ترامپ عصر همان روز یکشنبه، درخواست‌ها برای اخراج فائوچی با هشتگ «فائوچی را اخراج کنید»، ریتوییت و از آن حمایت کرد.
این اقدام ترامپ جنجال زیادی به پا کرد به طوریکه یکی از سخنگویان کاخ سفید روز گذشته (دوشنبه) تصریح کرد که رئیس‌جمهور «دکتر فائوچی را که مشاور قابل اعتماد رئیس‌جمهور ترامپ بوده و همچنان (مشاور مورد اعتماد ترامپ) باقی خواهد ماند، اخراج نمی‌کند».
مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا عصر روز گذشته (دوشنبه) بعد از جنجال‌های به راه افتاده در حالیکه در کنفرانس خبری روزانه کاخ سفید در کنار ترامپ ایستاده بود، از اظهارات خود و عملکرد ترامپ در مقابله با ویروس کرونا در آمریکا دفاع کرد.
وی در این خصوص گفت درباره اینکه آیا در صورت اعمال زودهنگام سیاست‌های کاهش خسارت، می‌توانست جان تعداد بیشتری از افراد نجات یابد، «یک سؤال فرضی از من پرسیده شده بود و برخی اوقات سؤالات فرضی شما را به دردسر و مشکل می‌اندازد».
فائوچی تصریح کرد: «من بارها در اینجا به شما گفته‌ام که (سیاست‌های) کاهش خسارت کارساز است بنابراین اگر سیاست‌های کاهش خسارات کارساز است و شما زودتر آن را آغاز کنید، احتمالاً جان افراد بیشتری نجات می‌یابد. اگر دیرتر آن را آغاز کنید، احتمالاً جان تعداد بیشتری از دست می‌رود».
وی سپس در حمایت از ترامپ گفت که «اولین بار و تنها زمانی‌که» به همراه دکتر «دبورا بریکس» هماهنگ‌کننده گروه مبارزه با کروناویروس در کاخ سفید با ترامپ درباره «سیاست‌های شبیه به تعطیلی برای کاهش خسارات» گفت‌وگو کردند، «رئیس‌جمهور به توصیه‌ها گوش فرا داد و به سمت سیاست‌های کاهش خسارت پیش رفت».
فائوچی که پیش از این در مصاحبه خود گفته بود که در زمان درخواست برای تعطیلی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا با واکنش‌های بسیار منفی روبرو شده بود، از این اظهارات عقب‌نشینی کرد و گفت: «در انتخاب واژگان مرتکب اشتباه شده است».
وی توضیح داد: «وقتی افراد درباره [سیاست‌های کاهش خسارات] بحث می‌کنند، نه لزوماً در مقابل رئیس‌جمهور بلکه وقتی درباره این موضوع با یکدیگر بحث می‌کنند، می‌گویند:" همانطور که می‌دانیم، اینگونه اقدامات (سیاست‌های کاهش خسارات) احتمالاً تأثیرات مضری بر فلان چیز و چیزهای دیگر خواهد داشت". بنابراین من انتخاب واژگان درستی در این زمینه نداشتم. هیچ‌کس نگفته بود که "نه، تو نباید چنین کنی».
مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی فدرال آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا «دواطلبانه» اظهارنظرات خود را تغییر داده، گفت:‌«همه کارهایی که انجام می‌دهم داوطلبانه است. لطفا، حتی چنین برداشتی هم نکنید (که تحت فشار مجبور به تغییر سخنانش شده است)».
ترامپ که پیش از این به طور ضمنی از اخراج فائوچی حمایت کرده بود، در کنفرانس خبری بعد از اظهارات توجیهی مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی گفت که از همان آغاز هم با فائوچی هم نظر بوده است.

تبلیغات ترامپ در نشست خبری کرونا!
ترامپ در نشست روز گذشته کاخ سفید در مورد ویروس کرونا در پاسخ به خبرنگاران عملکرد ضعیفی داشت و تنها بر قدرت و اختیار خود به عنوان رئیس‌جمهور تمرکز داشت.
روزنامه «واشنگتن‌پست» در وب سایت خود گزارشی را درباره خودخواهی ‌«ترامپ» منتشر کرد و نوشت دوشنبه این هفته، در حالی که تلفات ویروس کرونا در آمریکا از مرز 23 هزار نفر گذشته بود، ‌«ترامپ» پشت تریبون رفت و با مردم آمریکا صحبت کرد. ‌«ترامپ» در حالی با مردم آمریکا صحبت می‌کرد، که بیکاری در این کشور مرز 15 میلیون را رد کرده و صفوف طولانی مردم در مراکز تهیه غذا کشیده شده بودند.
«واشنگتن پست» با اشاره به اینکه بیماری همه‌گیر کرونا شیوع گسترده‌ای پیدا کرده و هیچ نشانه‌ای از پسرفت آن نیست نوشت رئیس‌جمهور آمریکا در بحبوحه درگیری با بیماری کرونا، تلویحاً اعلام کرد که نگرانی اساسی ‌«ترامپ» خود اوست و تنها تصویر شخصی او، پوشش رسانه‌ای وی، مخالفان و چاپلوسان او، چه به صورت واقعی و چه فرضی برای او مهم هستند. در نشست خصومت‌آمیزی که دیروز به مدت دو ساعت و نیم برگزار شد، ‌«ترامپ» گفت: «هرچه که ما انجام دادیم درست بوده است.»
این روزنامه آمریکایی در ادامه این گزارش نوشت ‌«ترامپ» در این نشست لیستی از دشمنان را ارائه کرد، هیچ انتقادی را تحمل نکرد و بار‌ها به خبرنگارانی که جرأت می‌کردند دیدگاه او نسبت به رویداد‌ها را به چالش بکشند، انتقاد کرد. ‌«ترامپ» همیشه منیت و خود‌خواهی داشته است، این توانایی غیرطبیعی اوست تا خود را در هر موقعیتی مهم بداند. اما نشستی که درباره ویروس کرونا دیروز در کاخ سفید برگزار شد، تصویر روشنی از رئیس‌جمهور آمریکا را ارائه کرد که ظاهراً قادر نیست بحران بزرگ کنونی را مدیریت کند.
‌«ترامپ» در این نشست درباره مصیبت‌های آمریکا در برهه کنونی بسیار کم صحبت کرد. وی بعد از اینکه اقدام خود برای اعمال محدودیت‌های سفر از چین در اواخر ماه ژانویه را تمجید و درباره «ظلم‌هایی» که رسانه‌ها در حق وی کرده‌اند، گله کرد، با لبخندی به خود بالید و گفت: «من فکر می‌کنم عملکردم خوب است، زیرا به‌رغم هرچه که گفته می‌شود، من رئیس‌جمهور آمریکا هستم.»
به نوشته واشنگتن پست، این نشست خبری زمانی آغاز شد که ‌«ترامپ» به «آنتونی فائوچی»، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی، رو کرد و از او خواست تا قبل از اینکه نشست آغاز شود کمی صحبت کند. «آنتونی فائوچی»، در این نشست که تلاش می‌کرد حرف‌های خود درباره ‌«ترامپ» را پس بگیرد، گفت: «من قصد نداشتم به رئیس‌جمهور انتقاد کنم. انتخاب کلماتم اشتباه بود.» وی گفته بود اگر ‌«ترامپ» زودتر عمل می‌کرد، می‌توانست جان بسیاری از آمریکایی‌ها را نجات دهد.
از زمانی که ویروس کرونا در آمریکا گسترش یافته است، کنفرانس‌های خبری ‌«ترامپ» افزایش یافته و بیشتر رنگ و بوی مبارزات انتخاباتی را گرفته‌اند. ‌«ترامپ» در این نشست به جو بایدن انتقاد کرد، وی را «خواب‌آلود» خواند و او را نامزد فرضی دموکرات‌ها خواند.
‌«ترامپ» در این نشست، ویدئویی تبلیغاتی را پخش کرد که در آن وفاداران به وی، او را تمجید می‌کردند.
بلافاصله بعد از پخش این ویدئو، پالا رید، خبرنگار شبکه سی‌بی‌اس، از او سؤال کرد که چطور دولت وی از فرصتی که در ماه فوریه داشت استفاده نکرد تا کشور را برای ویروس کرونا آماده کند. این خبرنگار گفت: «شما از این فرصت استفاده نکردید تا بیمارستان‌ها را آماده کنید و تعداد آزمایش‌ها برای این بیماری را افزایش دهید.» در این میان ‌«ترامپ» صحبت‌های ‌«خبرنگار» را قطع کرد و آن را «شرم‌آور» خواند. بعد از اصرار‌های این خبر‌نگار در پاسخ به این پرسش که دولت وی در ماه فوریه چه اقداماتی انجام داد، ‌«ترامپ» گفت: «کار‌های خیلی زیاد، خیلی زیاد.» اما وی به این خبرنگار پشت کرد و هیچ جزئیاتی را ارائه نکرد.
‌«ترامپ» در لحظه‌ای دیگر، که مشتاق بود تسلط خود بر دولتمردان کشور را اثبات کند، این ادعای نادرست را اظهار کرد که «هنگامی که کسی رئیس جمهور آمریکا می‌شود، قدرت کامل را در اختیار دارد.»
کیتلان کولینز، خبرنگار سی‌ان‌ان در خصوص این اظهارنظر، خطاب به ‌«ترامپ» گفت: «صحبت شما صحت ندارد. چه کسی به شما این را گفته است؟» ‌«ترامپ» هیچ پاسخی به وی نداد و تنها گفت: «دولتمردان به ما نیازمند هستند». در نهایت نیز با کلمه «کافی است» صحبت‌های او را به طور کامل قطع کرد.
‌«ترامپ» در پایان، این نشست را ترک و باقی بحث‌ها را به معاون خود، مایک پنس و متخصصان بهداشت عمومی سپرد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا آمریکا ویروس کرونا در آمریکا رئیس جمهوری آمریکا رئیس جمهور آمریکا ایالت کالیفرنیا سیاست های کاهش دونالد ترامپ ایالات متحده کاهش خسارات شیوع کرونا کسری بودجه مدیر مؤسسه مواد غذایی نگرانی ها مبتلا شدن نشست خبری کاخ سفید جهان جای لس آنجلس کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان آغاز شد

به گزارش تابناک، نخستین نشست خبری هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۳ امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) با حضور خبرنگاران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • صحبتهای جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی با ذوب آهن
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان آغاز شد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • درب دانشگاه‌های ایران به روی دانشجویان معترض آمریکایی باز شد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند