Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن ‌استان اردبیل گفت: با مشارکت خیرین علاوه بر احداث، تکمیل و تحویل تعداد ۲۶۰ واحد مسکونی به متقاضیان واجدالشرایط، در حال حاضر نیز اجراء و ساخت تعداد ۳۳۳ واحد مسکونی را در سطح استان اردبیل در دستور کار خود قرار داده است. ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

فرهاد سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص حساب 100 امام(ره) که فرموده‌اند این حساب از برکات مستمر و صدقات جاریه امام راحل میباشد، اظهار داشت: استان اردبیل دارای 1017 روستای بالای 20 خانوار می باشد که مطالعه طرح هادی کلیه این روستاها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان صورت گرفته است، علاوه بر آن تعداد 93 روستای زیر 20 خانوار استان نیز اقدام به تهیه طرح هادی شده که چشم انداز توسعه عمران و آبادانی روستاها را تبیین می‌نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در بحث بازنگری طرح هادی روستایی که زمان مطالعه و تهیه طرح برخی از این روستاها به بیش از ده سال گذشته بر میگردد، خوشبختانه تاکنون در بیش از 205 روستا بازنگری طرح‌های هادی صورت پذیرفته و فعلاً نزدیک به 10 روستای دیگر نیز در دست بازنگری می‌باشد.

تاثیر برخی مشکلات مالی بر تسریع روند اجرایی طرح هادی

سبحانی بیان کرد: نظر به اینکه اجرای طرح‌های هادی روستایی، نیازمند اعتبارات مکفی در مقایسه با تهیه طرح و انجام مطالعات آنهاست، لذا بروز برخی مشکلات مالی بر تسریع روند اجرایی تاثیر گذاشته ولی در سایه تلاش همکاران، مساعدت مسئولین استانی و کشوری بنیاد مسکن استان توانسته است به میزان 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات مربوطه برای توسعه عمران و آبادانی روستاها هزینه نماید و در 465 روستا اجرای طرح هادی را به اتمام برساند که با بکارگیری جزئیات مشخصات فنی در مقایسه با سایر استانها رتبه برتری را از حیث کیفیت اجراء به خود اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تاکنون در راستای تحدید حدود اراضی و تعیین مالکیت زمین به تعداد 100559 جلد سند مالکیت با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در 349 روستا و 22 شهر به متقاضیان در توابع شهرستانهای استان صادر نموده است.

سبحانی با بیان اینکه در بحث مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تاکنون تعداد 100 هزار واحد کم دوام و بی دوام در سطح استان را شناسایی نموده و ضرورت بهسازی و مقاوم سازی آنها را در دستور کار خود قرارداده است گفت: البته میزان واحدهای احداث شده تا به حال بالغ بر 55541  واحد مسکونی بوده است( مقاوم سازی بیش از 50 درصد واحدهای کم دوام و بی دوام) از این روی جهت تسریع در روند احداث مستحدثات و حفظ جان و اموال روستائیان عزیز میزان سهمیه استان در سال 1398 از 4000 واحد درسال به 7000 واحد افزایش یافت.

معاون بنیاد مسکن: 2.3 میلیون مسکن روستایی مقاوم‌سازی شد/ مقاوم‌سازی 75 درصد مسکن روستایی تا 1405مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام از دفتر استانی تسنیم‌ بازدید کرداردبیل| تمرکز بنیاد مسکن باید حمایت از محرومان جامعه باشدآل هاشم: بنیاد مسکن جلوه برکات انقلاب اسلامی به مستضعفان استاستحکام‌‌بخشی واحدهای مسکونی در اولویت بنیاد مسکن استان بوشهر باشد

اعطای تسهیلات بلاعوض مقاوم سازی برای دهک‌های پائین در استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: میزان تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی 400 میلیون ریال میباشد که با نرخ 5 درصد محاسبه میگردد و برای تامین مسکن و حمایت از اقشار کم درآمد نیز تسهیلات بلاعوض برای دهکهای پائین تا سقف 40 تا 80 میلیون ریال توسط این نهاد انقلابی اعطاء میگردد. در ارتباط با یکی از مشکلات اساسی مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان، موضوع اراضی قشلاقات شمال استان و بحث مالکیت زمین در این مناطق بود که اخیراً با حمایت مقام عالی استان، دستگاه محترم قضایی (شورای حفظ حقوق بیت المال) و با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، بحمداله این مشکل مرتفع گردیده و تسهیلات لازم برای درجاسازی واحدهای غیر مقاوم واقع در اراضی قشلاقات نیز در اختیار روستائیان و عشایر این مناطق قرار می گیرد.

وی گفت: در خصوص مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستاهایی که در مواجه با مخاطرات طبیعی همچون خطر رانش زمین هستند نیز به تعداد 234 واحد مسکونی بازسازی شده است که از جمله این روستاها میتوان به روستای ترازوج (43 واحد)، روستای مصطفی لو (76واحد) از توابع شهرستان خلخال و همچنین روستای کلانسرا (بیش از 100 واحد)، روستای پیله درق (15 واحد) که این روستاها نیز در شهرستان گرمی واقع شده‌اند، اشاره نمود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل افزود: اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در قالب ستادهای معین بازسازی در مناطق سانحه دیده از مخاطرات طبیعی همچون زلزله و سیل در سطح استانهای کشور نیز میتوان به بازسازی مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه به تعداد 2400 واحد مسکونی در روستاهای سرپل ذهاب اشاره نمود که با تلاش جهادگران این نهاد مقدس صورت پذیرفته است و همچنین نزدیک به تعداد 1100 واحد مسکونی که شامل 250 واحد در شهر معمولان و 835 واحد هم در مناطق سیل زده روستایی استان لرستان، توسط ستاد معین بازسازی بنیاد این استان، احداث و تحویل خانواده های آسیب دیده در این مناطق گردیده است.

سبحانی با تشکر از تلاش جهادگونه همکاران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ستادهای معین بازسازی مناطق سانحه دیده اخیر که در شرایط خاص و بدور از خانواده بصورت شبانه روزی فعالیت کردند، تصریح کرد: از دو همکار عزیزیمان که در جریان بازسازی مناطق سیل زده استان لرستان در سال گذشته جان خودشان را از دست دادند، یاد نموده و برای آنان از درگاه خداوند متعال رحمت الهی مسئلت می‌نمایم.

هدف بنیاد کمک به خانه سازی محرومان و تامین مسکن نیازمندان است

وی اظهار کرد: چنانچه یکی از اهداف تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کمک به خانه سازی برای محرومان و تامین مسکن نیازمندان و اقشار کم درآمد و بیبضاعت جامعه میباشد، این نهاد مقدس در طی بیش از 4 دهه فعالیت عمرانی و ساخت مسکن، توانسته است نزدیک به 3300 واحد مسکونی را از محل حساب 100 حضرت امام (ره) و منابع داخلی احداث و در اختیار خانواده های مستضعف و فاقد مسکن قرار دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل بیان کرد: در ارتباط با طرح اقدام ملی مسکن نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بر اساس مکاتبات و صورتجلسات انجام شده با اداره کل راه و شهرسازی استان در 10 شهر با ظرفیت ساخت تعداد 974 واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن تمهیداتی را اتخاذ نموده و به همین تعداد نیز متقاضی در سامانه طرح اقدام ملی ثبت نام اولیه را انجام داده اند و تعداد 633 نفر (یعنی حدود 65 درصد) افراد "فرم ج" سبز اعلام گردیده است.

سبحانی گفت: براساس اولویت بندی اعلام شده توسط دفتر مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، متقاضیان دارای "فرم ج" سبز و واجد الشرایط در سال گذشته بر اساس پیامکی که از طرف دفتر مرکزی بنیاد مسکن به آنها ارسال شده بود، فرصت داشتند تا نسبت به بارگذاری مدارک خود اقدام نمایند که از این میان تعدادی موفق به بارگذاری مدارک خود در این سامانه نشده اند. لذا مقرر شده است تا فرصت مجددی داده شود تا این متقاضیان نیز بتوانند نسبت به بارگذاری مدارک مربوطه خود مبادرت کنند.

وی افزود: در خصوص انجمن خیرین مسکن ساز استان اردبیل، از موسسات مردم نهاد و عام المنفعه در سطح استان می باشد که با هدف تامین مسکن نیازمندان با رویکرد بهره مندی از ظرفیت بی بدیل خیرین بزرگوار و با حمایت بنیاد مسکن استان و هم افزایی سایر نهادها و دستگاه های اجرایی استان، توانسته است اقدامات مناسبی از بدو تاسیس و راه اندازی آن انجام داده و با مشارکت خیرین علاوه بر احداث، تکمیل و تحویل تعداد 260 واحد مسکونی به متقاضیان واجدالشرایط، در حال حاضر نیز اجراء و ساخت تعداد 333 واحد مسکونی را در سطح استان در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/131/ش

R41374/P/S6,49/CT2

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل مدیرکل بنیاد مسکن بنیاد مسکن استان واحدهای مسکونی سازی واحدهای سطح استان واحد مسکونی مقاوم سازی تامین مسکن طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۲۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مهرداد اصغری، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل در اظهار کرد: واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در شهرستان نمین با حمایت بنیاد برکت به بهره‌برداری رسید و فاز توسعه این واحد نیز پس از سال‌ها تعطیلی احیا شده و به چرخه تولید بازگشت.
وی افزود: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی در حال حاضر برای ۴ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت بیان کرد: طی ۵ سال گذشته از ۶ هزار طرح اشتغال‌زایی در سطح استان اردبیل حمایت شده است که سهم شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان از این میزان ۴ هزار و ۴۰۰ طرح با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.
اصغری ادامه داد: بنیاد برکت طرحی به نام زنجیره سبز دارد که هدف آن حمایت از تولید محصولات کشاورزی است که به امنیت غذایی ختم می‌شود.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل تصریح کرد: سقف تسهیلات بنیاد برکت برای طرح‌های خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان است که این رقم در حوزه‌های کشاورزی، شیلات و دامداری تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد و بازپرداخت آن به شکل تنفس‌دار هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند