Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،شکرالله سلمان‌زاده رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان روز سه‌شنبه گفت:شب گذشته ۲ مورد مسمومیت ناشی از مصرف الکل در یکی از بیمارستان‌های آبادان گزارش شد که با اقدام سریع کادر پرشکی و دیالیز به موقع مانع از کور شدن این افراد شد.

او افزود: الکل‌ توزیع شده در خارج از داروخانه‌ها کاملا سمی است و مصرف آن ممکن است به نابینایی، نارسایی کلیه و مرگ منجر شود که خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری از رفتار جوان‌ها داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار داشت: الکلی که خارج از داروخانه ها توزیع می‌شود، به هیچ عنوان مورد تایید نیست و کاملا سمی و مسموم کننده است و به شدت عارضه ایجاد می‌کند لذا شهروندان آبادان، خرمشهر و شادگان الکل ضدعفونی کننده را فقط از دارخانه‌ها تهیه کنند.

سلمان‌زاده همچنین از آماده سازی آزمایشگاه کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان خبر داد و گفت: آزمایشگاه تشخیص کرونا در جنوب غرب خوزستان آماده و تجهیز شده و در حال حاضر مشکلی کوچکی در سکوبندی آن وجود دارد که با رفع این مشکل این آزمایشگاه در چند روز آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

اوهمچنین نسبت به فعالیت برخی اصناف در منطقه هشدار داد و افزود:از سرگیری فعالیت اصناف خارج از دستورالعمل های کشوری در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان نگران کننده است و مسوولان باید در کمترین زمان ممکن به این موضوع ورود کنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خاتمه از شهروندان خواست به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کووید ۱۹ فقط در مواقع ضروری از منزل خارج شوند و در صورت خارج شدن از منزل نیز فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از تجمع خودداری کنند تا بیماری کرونا در جنوب غرب خوزستان کنترل شود.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسمومیت الکی اخبار پزشکی دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان جنوب غرب خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟

این سازمان اعلام کرده است یک سوم کودکان ۱۱ ساله و بیش از نیمی از نوجوانان ۱۳ ساله در انگلستان مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند.

راشا تودی در این گزارش به نقل از سازمان جهان بهداشت آورده است انگلیس از نظر میزان مصرف الکل در این گروه سنی در میان ۴۴ کشور در صدر قرار دارد.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت میزان مصرف الکل، سیگار، سیگار الکترونیکی و ماریجوانا در میان کودکان و نوجونان را در کشورهای اروپایی، کانادا و چند کشور در آسیای مرکزی بررسی کرده است.

این سازمان با تاکید بر اینکه مصرف الکل می‌تواند به مغز کودکان آسیب برساند، هشدار داد متاسفانه این موضوع در بسیاری از کشورهای مورد بررسی عادی شده و سلامت کودکان و نوجوانان نادیده گرفته می‌شود و از کشورها خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر این مواد و نوشیدنی‌های مضر انجام دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه کودکان زودتر مصرف الکل را شروع کنند، با مشکل جدی‌تری در سنین بالاتر روبرو می‌شوند.

در حالی که این سازمان بهداشتی بین‌المللی از افزایش گرایش کودکان و نوجوانان انگلیسی به مصرف الکل ابراز نگرانی کرده، چند روز پیش نیز مقامات بهداشتی انگلیس نسبت به رشد سرسام‌آور موارد بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان‌های این کشور به خاطر عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی هشدار دادند.

دکتر «تدروس ادهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر در این رابطه هشدار داده بود: در حال حاضر کودکان و نوجوانان در سنین پایین در برخی کشورهای ثروتمند در دام مصرف سیگارهای الکترونیکی افتاده‌اند و ممکن است که این نسل به نیکوتین گره بخورند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر
  • برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • تداوم آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • پیروزی خانگی صنعت‌نفت آبادان برابر استقلال خوزستان