Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد آفرید رییس بیمارستان مادر و کودک شوشتری گفت: ۴ هزار و ۸۷۶ زایمان طبیعی و کلاس‌های آموزشی برای ۴ هزار و ۸۵۲ مادر باردار به منظور ترویج زایمان طبیعی در این بیمارستان، در سال ۹۸ انجام شده است.

او ادامه داد: بیمارستان مادر و کودک شوشتری با برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه مادران باردار و ایجاد امکانات رفاهی و آگاهی از فواید زایمان طبیعی و عوارض ناشی از زایمان به روش سزارین، در گسترش و ترویج فرهنگ انجام زایمان طبیعی گام برمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفرید با بیان اینکه بیمارستان مادر و کودک شوشتری در سال ۱۳۴۱ از سوی مرحوم «محمدصادق شوشتری» به عنوان زایشگاه ساخته شده و پس از آن در حوزه مسمومیت‌ها نیز فعالیت داشته است، افزود: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ابلاغ سیاست‌های جمعیتی و در راستای طرح تحول نظام سلامت و ایجاد بسته ترویج زایمان طبیعی، بیمارستان مادر و کودک شوشتری مورد بازسازی قرار گرفت و در سال ۹۴ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وقت افتتاح شد.

رییس بیمارستان مادر و کودک شوشتری ادامه داد: این بیمارستان تنها مرکزی است که در آن به صورت مداوم و مستمر از روش‌های کاهش درد برای تشویق مادران باردار به زایمان طبیعی و بارداری بعدی انجام می‌شود که مصداق آن دستیابی به شاخص‌های سزارین و کسب جایگاه قابل توجهی در سطح ملی است.

آفرید بیان کرد: بیمارستان مادر و کودک شوشتری با ۶۴ تخت فعال به منظور ترویج زایمان طبیعی، با امکاناتی از جمله اتاق‌های LDR با فضایی خصوصی برای زایمان هر مادر، زایمان در آب، انجام زایمان فیزیولوژیک و بدون مداخله توانسته است با به کارگیری روش‌های نوین زایمان، رضایتمندی بسیاری از مادران را جلب کند.

او از انجام یک هزار و ۸۹۳ زایمان به صورت سزارین در این مرکز خبر داد و گفت: در این بیمارستان، در صورتی زایمان به روش سزارین انجام می‌شود که مادر در حاملگی قبلی سزارین شده باشد و یا با تشخیص پزشک زایمان طبیعی برای مادر باردار یا نوزادش خطر داشته باشد.

رییس بیمارستان مادر و کودک شوشتری با بیان اینکه طبق نظرسنجی در بین بیماران و همراهان، میزان رضایتمندی بیش از ۹۰درصد است که همچنان برای ارتقای آن تلاش مستمر ادامه دارد، افزود: بخش‌های کلینیکی بیمارستان مادر و کودک شوشتری شامل بلوک زایمان، بستری زنان، زایمان فیزیولوژیک، اورژانس، اتاق عمل و نوزادان است و همچنین واحد‌های پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، داروخانه، شنوایی سنجی، رادیولوژی، سونوگرافی، ماموگرافی، واکسیناسیون و غربالگری نوزادان است؛ بخش اورژانس این مرکز نیز به طور شبانه روزی به عموم مراجعان ارائه خدمت می‌کند.

آفرید با بیان اینکه درمانگاه بیمارستان مادر و کودک شوشتری پذیرای عموم مراجعان است و تنها مختص مادران باردار و نوزادان نیست، اظهار کرد: این درمانگاه در دو نوبت صبح و عصر با دارا بودن متخصصانی در رشته‌های داخلی، زنان، اطفال، بیهوشی، طب سنتی، به بیش از ۳ هزار مراجعه کننده در هر ماه، خدمات ارایه می‌دهد.

او برگزاری کلاس‌های آمادگی مادران باردار در ۸ جلسه به طور مداوم، ویژه مادران باردار و به صورت رایگان را از دیگر خدمات این بیمارستان برشمرد و گفت: از جمله محور‌های آموزشی به مادران باردار، تغییرات آناتومیک و فیزیولوژیک دوران بارداری، شکایات شایع مادران باردار، اهمیت مراقبت‌های دوران بارداری، بهداشت فردی، رشد و تکامل جنین، بهداشت روان، تغذیه دوران بارداری و آموزش‌های مرتبط دیگر است.

رئیس بیمارستان مادر و کودک شوشتری افزود: در این کلاس‌ها مادران با استفاده از تمرین‌های کششی، تکنیک‌های تنفسی، تن آرامی، تجسم خلاق و روش‌های کاهش درد، آمادگی لازم برای زایمان طبیعی را کسب می‌کنند.

آفرید با اشاره به نقش موثر همسران در همراهی و همدلی با مادران، اضافه کرد: پدران نیز در کلاس‌های آمادگی بارداری در کنار همسران مراقبت‌های پیش از زایمان، کمک شیردهی مادر، مراقبت از نوزادان، نقش پدر شدن را آموزش می‌بینند.

او افزود: با توجه به اهمیت تغذیه انحصاری با شیر مادر در رشد و تکامل نوزاد، در این مرکز نوزادان بلافاصله پس از تولد در اتاق زایمان و اتاق عمل تماس پوست با پوست مادر را تجربه می‌کنند، تغذیه انحصاری با شیر مادر نیز در کلاس‌های آمادگی مادران و در طول بستری در بیمارستان به طور مطلوب آموزش داده می‌شود.

آفرید در خصوص توانمندسازی کارکنان بیمارستان گفت: در این رابطه کارگاه و کلاس‌های آموزشی در خصوص روش‌های کاهش درد زایمان، شیر مادر، احیای نوزاد و بزرگسال به صورت مستمر برگزار می‌شود.

رییس بیمارستان مادر و کودک شوشتری بیان کرد: این مرکز توانست در حوزه تحول اداری، پوشش، رعایت قانون انطباق در استان حائز مقام شود و همچنین عنوان بیمارستان برتر در ترویج زایمان طبیعی در کشور در سال ۹۷ را نیز به خود اختصاص دهد که این موفقیت ها، مرهون تلاش و کوشش مسئولان و کارکنان این بیمارستان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی زایمان طبیعی بهداشت ودرمان زنان باردار ترویج زایمان طبیعی مادران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۲۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون فنی عمرانی شهردار تهران امروز  سه شنبه ۱۱ اردیبهشت درباره طرح‌های امتداد یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری به اعضای شورای شهر تهران گزارش می‌دهد.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ، امروز در دویست سی و دومین جلسه شورا، خرانه دار شورای اسلامی شهر تهران درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲، گزارش خواهد داد و در ادامه از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران رونمایی خواهد شد.

علیرضا نادعلی افزود: نطق پیش از دستور ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره محله جوادیه در منطقه ۱۶ شهرداری تهران هم قرائت خواهد شد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب و یک فوریت طرح اصلاحیه ماده ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده خدمات آب و فاضلاب در دستور کار جلسه امروز شورای شهر قرار دارد.

علیرضا نادعلی افزود: لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و همچنین لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران هم در نشست شورا بررسی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله