Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین آخرین ارقام دانشگاه جانز هاپکینز شمار موارد کووید-۱۹ در جهان به ۱۹۷۸۷۶۹ مورد و شمار مرگ‌های ناشی از آن به ۱۲۵۱۹۶ مورد رسیده است.

- ایتالیا، اسپانیا و اتریش اجازه بازگشت برخی از کارکنان را به سر کارهایشان داده‌اند و این در حالی است که کشورها در سراسر اروپا از افت بیشتر شمار موارد جدید روزانه عفونت با ویروس کرونا خبر می‌دهند و نخستین گام‌های محتاطانه برای خروج از قرنطینه و تعطیلی عمومی برای احیای اقتصادهای درهم‌شکسته‌شان را برمی‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری چک اعلام کرددر طرح پنج مرحله‌ای که از ۲۰ آوریل (اول اردیبهشت) شروع می‌شود و در ۸ ژوئن (۲۰ خرداد) پایان می‌یابد به تدریج محدودیت‌های قرنطینه را کاهش می‌دهد. این عضو اتحادیه اروپا تا به حال ۶۱۰۱ مورد ثابت‌شده بیماری شامل ۱۶۱ مورد مرگ گزارش کرده است. مقامات چک می‌گویند همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور روند کاهشی پیدا کرده است.

- ولادیمیر پوتین به شهروندان روسیه هشدار داد که آماده بحرانی «غیرعادی» باشند. مسکو پایتخت روسیه اقدامات قرنطینه را سخت‌تر کرده است و روسیه بالاترین میزان عفونت‌های جدید روزانه را از هنگام شیوع این بیماری در این کشور گزارش کرد.

- صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی‌اش درباره رشد اقتصادی جهان در سال جاری را که شش ماه پیش در حد ۳.۳ درصد ارزیابی کرده بود، کنار گذاشت و پیش بینی رشد منفی ۳ درصدی را جایگزین آن کرد. این سازمان اکنون می‌گوید «قرنطینه بزرگ» ناشی از انتشار ویروس کرونا باعث کاهش فعالیت‌های اقتصادی به میزانی شدیدتر از رکود اقتصادی پس از بحران مالی ۲۰۰۸ خواهد شد و ممکن است به وضعیتی منتهی شود که از زمان رکود بزرگ اقتصادی دهه ۱۹۳۰ در جهان بی‌سابقه است.

- آندرو کومو، فرماندار نیویورک پس از این که این ایالت آمریکا اندکی کاهش در شمار روزانه بیماران جدید کووید-۱۹ گزارش کرد، گفت معتقد است شیوع کرونا در نیویورک به قله خود رسیده است.

- بریتانیا ۷۷۸ مورد جدید مرگ ناشی از کووید-۱۹ در بیمارستان‌هایش گزاش کرد و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری در این کشور به ۱۲۱۰۷ مورد رسید. میزان واقعی مرگ‌ها اما احتمالا بیشتر است چرا که این ازقام شامل مرگ‌های افراد به علت ویروس کرونا در خانه‌ها و آسایشگاه‌ها نمی‌شود و بسیاری از بیمارستان‌ها هنوز دارند ارقام مربوط به دوره تعطیلات عید پاک را گردآوری می‌کنند.

- فرانسه ۷۶۲ مورد مرگ جدید ناشی از کووید-۱۹ گزارش کرد. شمار موارد ثابت‌شده بیماری در این کشور اکنون به ۱۰۳۵۷۳ مورد و شمار کل تلفات به ۱۵۷۲۹ مورد رسیده است. شمار افراد بستری‌شده در بخش‌های مراقبت ویژه در این کشور برای ششمین روز پیاپی کاهش یافت از ۶۸۲۱ نفر در روز دوشنبه به ۶۷۳۰ مورد در سه‌شنبه کاهش یافت.

- نخست‌وزیر هند بزرگترین قرنطینه کرونای جهان در این کشور را تمدید کرد و این در حالی است که شمار موارد کووید-۱۹ در این کشور از ۱۰۰۰۰ مورد گذشت. عمده جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری هندی اکنون باید تا ۳ مه (۱۳ اردیبهشت) در خانه بمانند، اما برخی از محدودیت‌ها از ۲۰ آوریل (اول اردیبهشت) برداشته می‌شد تا به افراد فقیری که به دستمزد روزانه‌شان وابسته هستند، کمک شود.

کد خبر 501327 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس ویروس کرونا شمار موارد کووید ۱۹ مرگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۵۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان در اقصی نقاط دنیا که از مظلوم دفاع می کنند را می ستایم و این ضمیرهای آگاه قابل ستایش و تقدیر است.

وی افزود: ادامه این حرکت ها و خیزش های خودجوش دانشجویی در اقصی نقاط دنیا در مقابل نسل کشی ها، درندگی ها و کشتن غیرنظامیان، بانوان و کودکان و حساسیت آنها نسبت به این جنایات می تواند آغازگر سیر تحولات جهانی و بیداری ملت های آزاده باشد و ما با قاطعیت از این حرکت ها اعلام حمایت خواهیم کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دنیا در مقابل چنین جنایت هایی موضع گیری خواهد کرد و سازمان بین الملل هم تصمیمات جدی تری خواهد گرفت.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴،نشست با اعضای هیات رئیسه از برنامه های این سفر است‌.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی (با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها و موارد دیگر)، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و موارد دیگر از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی