Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@05:33:49 GMT

مرگ ۹۵ نفر بر اثر مسمومیت الکلی در فارس

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۵۶۳۱

مرگ ۹۵ نفر بر اثر مسمومیت الکلی در فارس

محمد جواد مرادیان مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا صبح امروز ۷۹۱ نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۶۹۶ نفر تحت درمان و بستری هستند.

او افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و شایعه تاثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری متاسفانه ۹۵ نفر در فارس بر اثر مسمومیت الکل، جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادیان با اشاره به اینکه سن مسمومین از ۲۰ تا ۴۰ سال است و تعدادی از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ادامه داد: مصرف الکل متانول و یا همان الکلی که در محلول‌های ضدعفونی استفاده می‌شود، بسیار سمی است و استفاده از آن اثر منفی دارد و تاثیر آن بر روی کبد و کلیه‌ها زیاد است.

او از جوانان خواست از مصرف الکل صنعتی به شدت پرهیز کنند که این موضوع موجب مرگ آن‌ها می‌شود.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در فارس به ۲۱۰۶ نفر ثبت شده که ۵۶ نفر از آن‌ها فوت شدند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسمومیت الکلی اورژانس فارس کرونا ویروس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در عروسی ۲ قربانی گرفت

فرماندار عنبرآباد گفت: در نتیجه تیراندازی شامگاه جمعه حین برگزاری جشن عروسی، خاله عروس و خواهر داماد جان خود را از دست دادند. 

یزدان افشاری‌پور افزود: فردی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده است با سلاح جنگی کلت تیراندازی کور می‌کند که این ۲ نفر که ۳۰ و ۲۳ ساله بودند جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: بار‌ها در مورد خطرات تیراندازی در عروسی و این رسم نامناسب اخطار داده شده است و رفع کامل آن نیاز به کار فرهنگی بیشتر دارد.

فرماندار شهرستان عنبرآباد یادآور شد: برای مقابله با توزیع و مصرف مشروبات الکلی برنامه داریم و جمع آوری سلاح غیرمجاز در کل جنوب استان هم طی ماه‌های اخیر تشدید شده است.

 آذرماه سال گذشته نیز در تیراندازی در یک عروسی در عنبرآباد فردی جان باخت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • تیراندازی در عروسی ۲ قربانی گرفت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان