Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص تغذیه توصیه‌های غذایی برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و همچنین جلوگیری از اضافه وزن در دوران خانه‌نشینی را مطرح کرد.

سیاوش فاضلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد پیرامون جلوگیری از چاقی و اضافه‌وزن در دوران قرنطینه و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، گفت: افزایش میزان مایعات دریافتی بدن و خوردن 8 تا 10 لیوان آب در طول روز، همچنین استفاده از خوراکی‌هایی با طبع گرم و ادویه جات تاثیر بسزایی در چربی سوزی و جلوگیری از اضافه وزن و چاقی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص تغذیه با اشاره به این مطلب که یکی از عوامل مهم چاقی ترشح هورمون کورتیزون است که باعث پرخوری عصبی در بدن می‌شود گفت: استراحت منظم، خواب شبانه کافی و از بین بردن عوامل استرسزا و همچنین فعال‌ بودن متابولیسم با تخصیص روزانه حداقل نیم ساعت ورزش در خانه، از جمله مهمترین عوامل جلوگیری‌کننده از چاقی و اضافه وزن در قرنطینه خانگی است.

وی اضافه کرد: داشتن زندگی سالم در این ایام و عدم استفاده از تنقلات مضر و مواد غذایی ناسالم بسیار حائز اهمیت است و خانواده‌ها افزایش استفاده از سبزیجات، لبنیات، مواد غذایی پروتئینی را در برنامه غذایی خود اعمال کنند.

فاضلیان در خصوص افزایش سیستم ایمنی بدن در این ایام شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: سعی شود از تمامی گروه‌های غذایی استفاده شده بخصوص استفاده از میوه‌ها و سبزیجات با رنگ‌های مختلف که باعث تامین ویتامین D در بدن می‌شود مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: استفاده از منابع ویتامین A نیز همانند هویج،کدوحلوایی و تخم مرغ از اهمیت بالایی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد همچنین قرار دادن منابع امگا 3 موجود در روغن ماهی در برنامه غذایی و خوردن موادغذایی گرم و مقوی همچون خرما و عسل نیز در تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر است.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: چاقی تغذیه سیستم ایمنی اضافه وزن سیستم ایمنی اضافه وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مختارزاده مدیرتوزیع برق خوی از امضای تفاهم‌نامه مشترک این مدیریت با صنایع این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به پیش رو بودن ایام پیک بار تابستان و در راستای برنامه ریزی جهت گذر موفق از پیک، تفاهم‌نامه مدیریت مصرف برق با صنایع شهرستان خوی امضا شد و تا آغاز ایام پیک بار امسال این تفاهم‌نامه در سایر حوزه‌ها نیز امضا خواهد شد. 
وی با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه مدیریت مصرف برق با هدف کاهش مصرف مشترکان در ساعات اوج مصرف و تامین برق پایدار مشترکان خانگی انجام می‌شود، عنوان کرد: هرساله پیش از ایام پیک بار تابستان، تفاهم‌نامه‌های مشترکی با مشترکان حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و ... منعقد می‌شود که در آن مشترکان متعهد می‌شوند که میزان مصرف برق خود را در ساعات اوج مصرف بر اساس تفاهم صورت گرفته کاهش داده و یا نسبت به تغییر شیفت کاری به ساعات غیرپیک، روز‌های تعطیل هفته و یا ساعت کم‌باری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها