Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسین عباسی، فرماندار ماکو در استان آذربایجان‌غربی چهارشنبه ۲۷ فروردین در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل فرمانداری این شهرستان افزود: به دلیل اقدامات بسیار ارزنده شورای هماهنگی، پیشگیری و مبارزه با کرونا و همچنین همکاری بسیار خوب شهروندان سرعت شیوع ویروس در شهرستان ماکو به کندی پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار گفت: از ۱۳ فروردین تاکنون حدود ۹۰۰ نفر از اتباع ایرانی شاغل در ترکیه از طریق مرز بازرگان وارد کشور شده‌اند، که تمامی آنها بعد از غربالگری اولیه و نمونه گیری به لحاظ احتمال ابتلاء به ویروس کرونا به شهرهای مقصد منتقل شده‌اند.  

عباسی افزود: تمامی اقدامات در راستای مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا صورت گرفته است و به نسبت جمعیت، مجموعه شورای هماهنگی، پیشگیری و مبارزه با کرونا شهرستان ماکو در خصوص کنترل و کاهش زنجیره شیوع این بیماری نمره قابل قبولی دریافت کرده است.  

وی در ادامه این جلسه با تقدیر از فعالین عرصه خبر به‌خصوص خبرنگاران اظهار کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران در این روزهای سخت ایثارگران عرصه فرهنگی و آگاه‌سازی جامعه محسوب می‌شوند.  

عباسی با انتقاد از برخی از فعالین به اصطلاح رسانه‌ای که صرفا بر اساس شنیده‌ها اظهار نظر و نسبت به مسئولان توهین می‌کنند، گفت: اظهار نظر در خصوص هرگونه مسأله و یا مشکلی باید با علم و آگاهی نسبت به آن موضوع باشد و اخبار صحیح باید از منابع موثق پیگیری شود. اگر در حال حاضر به یک موفقیت نسبی دست یافته‌ایم این در سایه وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان بدست آمده است.  

فرماندار ماکو خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کنار بحث مبارزه با کرونا، رسانه‌ها باید با اطلاع‌رسانی اقدامات و عملکرد مسئولان و همچنین شفاف سازی مسائل رسالت خود را در خصوص مبارزه با کرونا انجام و دین خود را نسبت به مدافعان سلامت ادا کنند.  

وی گفت: شرایط خاص جغرافیایی و مرزی شهرستان ماکو و همچنین تردد روزانه صدها کامیون ترانزیتی و مسافر از مرز رسمی و خروج اتباع خارجی بصورت قاچاق از مبادی غیر رسمی می‌توانست این شهرستان را به یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا در استان تبدیل کند که خوشبختانه با هوشیاری، همدلی و همکاری قابل تحسین مردم و مسئولان توانستیم موضوع را مدیریت کنیم و این روند باید تا پایان شکست کرونا ادامه پیدا کند.  

کد خبر 501428 برچسب‌ها استان آذربایجان غربی كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی كرونا در ايران مبارزه با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۸۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: با وجود نیاز استان در مناطق روستایی و عشایری به کتابخانه سیار، ما فعلأ فقط یک کتابخانه سیار در استان داریم.

«سمیه حیدری» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: ما در استان کتابخانه سیار نداشتیم و یکی از ضروری‌ترین کارهای راه‌اندازی کتابخانه سیار بود، با مسئولان سپاه امیرالمومنین (ع) استان هماهنگی شد و یک خودرو متناسب در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: برای تجهیز این کتابخانه سیار ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و ۷ روستا در شهرستان ایلام را در ۵ روز هفته، پوشش می‌دهد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام افزود: با توجه به تعدد روستاهای استان و دسترسی نداشتن کتاب دوستان به‌خصوص دانش‌آموزان، افزایش تعداد کتابخانه ‌های سیار استان ضروری است.
حیدری گفت: تعداد زیادی روستا در شهرستان سیروان وجود دارد که نیازمند کتابخانه سیار هستند اما امکانات نداریم.
وی ابراز امیدواری کرد: رایزنی‌ها با مسئولان کشوری و استانی برای افزایش کتابخانه‌های سیار استان ادامه دارد.
انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند