Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سابق ایران در سازمان همکاری اسلامی درباره استقبال پمپئو از توافق گروه‌های مختلف در عراق گفت: اگر وزیر خارجه آمریکا از این اتفاق استقبال می‌کند، اما در عمل و در مسیر پیش رو  از نخست وزیر عراق سیاست‌های خاصی را مطالبه کرد.

صباح زنگنه، سفیر سابق ایران در سازمان همکاری اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، درباره استقبال وزیر امور خارجه آمریکا از توافق‌های به دست آمده در میان گروه‌های شیعه سنی و کرد در عراق گفت: آمریکا سوء استفاده از فرصت را همواره سرمنشأ تحرکات خود قرار داده است گرچه این استقبال از انتقال قدرت یا انتخاب الکاظمی به عنوان نخست وزیر عراق بعد از حمایت ایران از این گزینه علنی شد و به نظر می‌رسد آمریکا به حمایت ایران از این گزینه عکس العمل نشان داد و در حقیقت وزارت خارجه آمریکا خواسته از غافله عقب نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه الکاظمی نیرویی است که تا به حال اقدامی افراطی یا رادیکال علیه یا له ایران و آمریکا انجام نداده است، گفت: به هر ترتیب احتمال اینکه او بتواند حرکت متوازنی در پیشبرد مصالح و منافع عراق داشته باشد، وجود دارد.

زنگنه ادامه داد: استقبال و ابراز خرسندی پمپئو از اتحاد گروه‌های مختلف شیعه، سنی و کرد در عراق زمانی ملاک خواهد بود که الکاظمی نشان دهد از سیاست‌های مستقل یک نخست وزیر در عراق تبعیت می‌کند و استقلال خود را در اداره این کشور نشان دهد.

سفیر سابق ایران در سازمان همکاری اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر وزیر خارجه آمریکا از این اتفاق استقبال می‌کند، اما در عمل و در مسیر پیش رو  از نخست وزیر عراق سیاست‌های خاصی را مطالبه کرد و یا سیاست‌های خاصی را به او تحمیل کرد آنجاست که استقبال واقعی آمریکا به معنی استقبال از استقلال عراق زیر سوال خواهد رفت.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زنگنه کرونا نخست وزیر عراق حمایت امریکا خارجه آمریکا نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، صبح امروز به وقت محلی وزیر ورزش و جوانان برای حضور به عنوان مهمان ویژه در دیدار نهایی رقابت های فوتسال جام ملت های آسیا وارد بانکوک تایلند شد.

ناصرالدین حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در بدو ورود وزیر ورزش و جوانان به بانکوک ضمن حضور در فرودگاه، به هاشمی خوش‌آمد گفتند.

کد خبر 6090520

دیگر خبرها

  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق