Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازاریان  مجتمع تجاری گناوه که با تعطیل کردن مغازه‌های خود سهمی مهم درپیشگیری از شیوع ویروس بیماری کرونا در استان بوشهر و این شهرستان ایفا  و با این اقدام از یک فاجعه و خطر بزرگ بر سلامت مردم این منطقه جلوگیری کردند، پس از  ۲ ماه باتوجه به زمزمه هایی که در زمینه شروع فعالیت این صنوف از ۳۰ فروردین شنیده می‌شود،  شماری از آنان آمادگی خود را  برای بازگشایی محل کسب و کار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و  هرگونه همکاری با ستاد مبارزه با کرونا ابراز داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسبه و بازاریان تجاری گناوه که تعطیلات نوروز بهترین برهه زمانی برای درآمدزایی و امرار معاش آنان بود از مادیات و منافع شخصی خود گذشتند و با تعطیلی مغازه‌های خود حس نوع‌دوستی خود را در این برهه که سلامت مردم به خطر افتاده به نمایش گذاشتند و این حرکت الگویی برای دیگر بازارهای کشور شد.

بندرگناوه که به عنوان یکی از مبادی ورودی اصلی کشور به جهان خارج و محل تجمع انبوه  هم میهنان بویژه در تعطیلات نوروز بشمار می‌آید، بازار تجاری آن در صورتیکه  باز بود،  می‌توانست  به عنوان کانون و یکی از آسیب پذترین نقاط برای شیوع ویروس کرونا شناخته شود.

در صورتیکه بازارایان گناوه‌ای چنین حرکتی را انجام نمی‌دادند نه تنها این شهرستان بلکه  استان بوشهر با یک فاجعه بزرگ مانند شهرهای شمالی کشور مواجه می‌شد.

تعطیلی بازار تجاری بندرگناوه باعث شد تا  تحسین مردم و مسئولان و جامعه پزشکی را در سطح کشور به دنبال داشته باشد و این اقدام آنان را یکی از دلایل اصلی انتشار نیافتن ویروس در شهرهای استان‌ بوشهر  می‌دانند.

این اعلام آمادگی شماری از  مغازه‌داران  واکنش و بازتاب در بین مردم این بندر داشته و عمده آنان باتوجه به درگیربودن منطقه با بیماری کرونا بر تداوم تعطیلی تاکید  و اظهار داشتند: در صورتیکه بازار تجاری این بندر بازگشایی شود شاهد ورود مسافران بی شمار به این شهر خواهیم بود که  پیامد آن ناگوار و باعث دامنه‌دارتر شدن شیوع این ویروس  و به مخاطره افتادن سلامت جامعه خواهد شد.

تعدادی از مغازه داران پاساژ زیتون بندرگناوه گفتند: با رعایت و اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی، آمادگی برای بازگشایی مغازه‌های خود را داریم و از ستاد مقابله با کرونا خواستند شعبه‌ای تحت عنوان مدافعان سلامت در بازار برای نظارت بر عملکرد مغازه‌داران مستقر شود.

آنان افزودند: در روزهای آغازین مغازه‌ها حاضریم در یک شیفت و تنها از ساعت ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر فعالیت کنیم.

جمعی  از کاسبان پاساژ کورش گناوه نیز آمادگی خود را برای بازگشایی مغازه‌ها طبق رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان یک الگو با همکاری مدافعان و حافظان  سلامت اعلام کردند.

صاحبان این پاساژ پیشنهادهای خود را در با در نظرگرفتن چندین گزینه ابراز کردند.

آنان اظهارداشتند:  باتوجه به اینکه  مجتمع دارای درهای ورودی قابل کنترل است، همه  ورودیها بجز یک مسیر را مسدود خواهند کرد.

ورودی پاساژ با موکت آغشته به موادضدعفونی کننده و وایتکس پوشیده، استفاده از ماسک و دستکش، عایق کاری ورودی هر مغازه با پلاستیک، استقرار یک نفر به عنوان مدافع سلامت در ورودی جهت کنترل و اجازه ندان به مشتریان فاقد ماسک و دستکش، ضدعفونی کردن مشتریان و  پرهیز از تجمع از عمده پیشنهادهای کسبه این مجتمع به مسئولان شهرستان است.

آنان همچنین تاکید کردند که دیگر نکات و مواردی که مدافعان سلامت پیشنهاد دهند خواهند پذیرفت.

رئیس اتاق اصناف گناوه گفت: براساس مصوبه این اتاق، تعطیلی بازار تجاری و قدیم این بندر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که از قبل فروردین ۹۹ آغاز شد،  تا ۳۰ فروردین ماه جاری ادامه دارد.

سیدفخرالدین حسینی افزود: بقیه صنف‌ها طبق دستورالعمل ابلاغی از ۲۳ فروردین به شرطی که کد سلامت را از درگاه وزارت بهداشت دریافت کنند، مجاز به فعالیت شدند.

وی بیان کرد: در زمینه بازگشایی مجتمع تجاری این بندر هنوز تصمیمی اتخاذ نشده و پس از برگزاری نشست با مسئولان مربوطه در روز جمعه هفته جاری تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف گناوه گفت: برای حفظ سلامتی بازاریان و شهروندان بازگشایی مجتمع تجاری این بندر در این برهه مناسب نیست و تداوم تعطیلی کمک شایانی به کادر درمانی برای شکست و مهار کرونا خواهد کرد.

وی بیان کرد: عمده بازاریان مستقر در مجتمع تجاری خواهان تعطیلی مغازه‌های خود هستند و به هیچ وجه تمایلی به بازگشایی در شرایط کنونی ندارند.

بازار تجاری گناوه از بازارهای معروف و پر مشتری از نقاط مختلف کشور و یکی از نقاط گردشگرپذیر استان بوشهر است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصناف گناوه پروندهٔ خبری کرونا و کسب‌وکارها: از دورکاری تا رونق آنلاین‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصناف گناوه ویروس کرونا اصناف گناوه مغازه های خود مجتمع تجاری تجاری گناوه بازار تجاری مغازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان

رئیس پلیس آگاهی گیلان از شناسایی و دستگیری ۲۲ سارق و هفت مالخر در طرح سه روزه عملیاتی مبارزه با سرقت مغازه در استان خبر داد و گفت: این افراد به ۲۲ فقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، علیرضا حدادی با بیان اینکه طرح عملیاتی مبارزه با سرقت مغازه به مدت سه روز در استان گیلان اجرا شد، اظهار کرد: در این طرح با انجام اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه، ۲۲ سارق و هفت مالخر در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده سارقان به ۲۲ فقره سرقت مغازه اعتراف کردند و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان تاکید بر رعایت اصول و نکات پیشگیری از سرقت توسط مردم، خاطرنشان کرد: ارتقای نظم و امنیت همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 748925

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تجدید میثاق جامعه کارگری و کارفرمایی گناوه با آرمان های شهدا
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست