Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور، امسال برخلاف سال‌های گذشته رژه نظامی ارتش برگزار نمی‌شود اما در قالب طرح مدافعان وطن، یاوران سلامت با استقرار چند ایستگاه سلامت در سطح شهر رژه تجهیزات نظامی جهت ضد عفونی و گندزدایی شهر صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، امیر سرتیپ دوم علی اکبر طالب‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت پیش رو بودن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیر از جامعه پزشکی و کادر درمانی کشور که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ارتش با پیوستن به مردم و امت ایران سهم بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر افزود: ارتش در این چهار دهه پس از انقلاب اسامی و نیز در هشت سال دفاع مقدس از همان ابتدا در مبارزه با دشمن بعثی حضور داشته و پایگاه ششم شکاری افتخار دارد که اولین پاسخ را به رژیم بعثی عراق در کمتر از دو ساعت داده است.

وی با بیان اینکه ارتش 48 هزار شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرد گفت: پس از دفاع مقدس، ارتش به بازسازی و ارتقای سطح آمادگی خود پرداخت که در صنعت قطعه سازی جهاد خوبی صورت گرفت و به خودکفایی رسید.

امیر طالب‌زاده بیان داشت: پس از انقلاب اسلامی تجهیزات ارتش به روز و مدرن شد و این امکان با تکیه بر توان نیروها و متخصصان داخلی حاصل شد و در حال حاضر ارتش جمهوری اسلامی در سطح بالایی از آمادگی قرار دارد.

فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر با بیان اینکه ارتش همواره در اتفاقات و مسائل مختلف که گریبان گیر کشور و مردم می‌شود همواره در کنار مردم بوده است گفت: در ماجرای ویروس کرونا نیز با تشکیل قرارگاه زیستی امام رضا(ع) در راستای مقابله با ویروس کرونا برنامه ریزی‌هایی صورت گرفت.

وی افزود: آموزش دادن به ساکنین پایگاه و بالا بردن آمادگی آنها و نیز حفظ آمادگی رزمی در بین نیروها از مهمترین اقداماتی بود که صورت گرفت و در این راستا بحمدالله تا کنون هیچ موردی از ابتلای به ویروس کرونا در بین نیروها نبوده است.

امیر طالب‌زاده به برخی اقدامات انجام شده توسط ارتش برای مبارزه با ویروس کرونا پرداخت و گفت: گندزدایی و ضدعفونی شبانه تمامی نقاط شهر بوشهر، تغییر کاربری برخی فضای های درون پایگاه به مراکز کارگاهی جهت تولید ماسک، مایع ضدعفونی، گان و سایر اقلام بهداشتی و نیز تهیه بسته‌های معیشتی و تقسیم بین نیازمندان به صورت رایگان برخی از این اقدامات بوده است.

فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر از آمادگی بیمارستان پایگاه هوایی بوشهر جهت کمک به بیمارستان‌های داخل شهر خبر داد و گفت: علاوه بر این تعدادی نقاهتگاه‌هایی به ظرفیت 550 تخت با تجهیزات کامل آماده شده تا در صورت لزوم و احیاناً پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها  از آن استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور، امسال برخلاف سال‌های گذشته رژه نظامی ارتش برگزار نمی‌شود اما در قالب طرح مدافعان وطن، یاوران سلامت با استقرار چند ایستگاه سلامت در سطح شهر رژه تجهیزات نظامی جهت ضد عفونی و گندزدایی شهر صورت می‌گیرد.

گفتنی است پس از این نشست فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر به همراه معاون و برخی پرسنل ارتش و نیز خبرنگاران از کارگاه تولید ماسک و گان، مواد شوینده و محلول ضد عفونی و نقاهتگاه‌های پذیرش بیماران بازدید کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید ارتش سلامت بوشهر ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوعدوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این بانوی ۵۰ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان آورده می‌شود که بعد از انجام سی.تی.اسکن، تشخیص خونریزی در بطن‌های مغزی به علت فشارخون کنترل نشده برای وی گذاشته می‌شود که متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

وی اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربان وی، توسط دکتر مجد فلو پیوند و با همکاری دکتر مجاهد متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی برازجان و پرسنل اتاق عمل، کلیه‌ها و کبد این بانو برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات پرسنل ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان بابت همراهی بسیار خوب آنها و خاطرنشان کرد: این ۱۱۷ همین برداشت عضو استان و دومین برداشت سال جدید است و همچنین تاکنون هفت قلب به شکل هوایی به تهران و شیراز انتقال داده شده است.

کد خبر 6092721

دیگر خبرها

  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر