Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@20:28:27 GMT

طبسی نژاد: شرایط امروز تئاتر مصداق یک بوم و دو هوا است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۳۰۶۱

طبسی نژاد: شرایط امروز تئاتر مصداق یک بوم و دو هوا است

پگاه طبسی نژاد بازیگر و کارگردان تئاتر عنوان کرد: طبق این شرایطی که برای تئاتر در سال جاری می بینیم یک وضعیت یک بوم و دو هوا است که همه را بلاتکلیف کرده است .باید ما هم مثل دیگر کشورها برنامه ریزی درست انجام دهیم تا تکلیف هنرمند و گروه ها و سالن ها مشخص شود.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، سال گذشته نمایش «زمستان/داخلی/خانه عروسک» به کارگردانی پگاه طبسی نژاد پس از شش اجرا در تماشاخانه ایرانشهر با شیوع ویروس کرونا به تعطیلی کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این اثر نمایش مریم پالیزبان، مجید آقاکریمی، سهیلا گلستانی، وحید راد و داریوش موفق به ایفای نقش پرداختند.

«زمستان/داخلی/خانه‌ عروسک» بر اساس نمایشنامه «خانه‌ عروسک» نوشته هنریک ایبسن توسط پگاه طبسی نژاد به نگارش درآمده است.

طبسی نژاد درباره احتمال اجرای این نمایش در سال جدید به خبرنگار فارس گفت: فعلا که همه چیز بلاتکلیف است و مشخص نیست سالن ها کی باز می شوند بهرحال کار هم دو مرتبه پیش تولید می خواهد و گروه باید جمع و جور شود، ضمن اینکه مرکز هم اعلام کرده گروه های خسارت دیده را حمایت میکند کار ما هم با تکنولوژی بود و باید ببینیم چه اتفاقی می افتد.

وی در ادامه افزود: بنابراین باید ببینیم ماجرای این کرونا به کجا میرسد ما هم تمایل داریم کارمان را به سرانجام برسانیم. برای سال 99 هم یک کار دیگر برنامه داشتیم که باید فعلا ببینیم تکلیف همین خانه عروسک به کجا می انجامد.

طبسی نژاد درباره چشم انداز تئاتر در سال جاری گفت: اگر واقع گرا بخواهیم باشیم باید یک سال سالن ها تعطیل شوند همه گروه های حرفه ای دنیا و سالن ها و فستیوال ها برای یک سال تعطیل شده اند بهرحال در کشورهای دیگر شرایط اینگونه است که همه برنامه ریزی ها برای یک سال آتی مشخص و اعلام می شود، من برنامه هایشان را که می بینم از گروه ها تا تورها و فستیوال ها الان اعلام کنسلی به مدت یک سال کرده اند.

این کارگردان تئاتر افزود: بهتر از این حالت یک بوم و دو هوا این است که برای ما هم شرایط مشخص است.

طبسی نژاد با اشاره به اینکه گروه های نمایشی خارجی اجراهایشان را در یک سال آتی تعطیل اعلام کرده اند، گفت: این گروه ها از این پس به واسطه کمک های دولتی  و خصوصی تلاش دارند اقتصادشان را حفظ کنند، چون ماهیانه حقوق دریافت می کنند  و این حقوق ها را بخشی دولت و بخشی بخش خصوصی تأمین میکنند الان این گروه ها دیگر درآمدی ندارند و تا یک سال کمک دریافت میکنند. هر کمپانی تئاتری موظف است به تمام اعضایش ماهیانه پول بدهد اما الان چون امکان پول درآوردنشان حذف شده کمک مردمی و دولتی را دریافت میکنند و تلاش میکنند کمپانی را در طول این مدت  تا سال آتی سرپا نگه دارند.

وی اظهار داشت: چنین تعریفی اصلا از گروه در ایران وجود ندارد و گروه ها فقط به واسطه یک پروژه یا کار دور هم جمع می شوند و هر ماه هم پول نمی گیرند و براساس پروژه پول می گیرند و هر بار تعاریفش متفاوت می شود. بنابراین شرایط ما با شرایط جهانی متفاوت است. آنها زودتر تکلیف خود را مشخص کردند تا اقتصادشان را کنترل کنند و برنامه های دیگری شامل کارهای آموزشی داشته باشند.

طبسی نژاد در پایان گفت: من هم این روزها در قرنطینه روی پروژه های نوشتنی کار میکنم یکی ـ دو کار داشتم که روی نمایشنامه های آنها کار میکردم و همان ها را دنبال میکنم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تئاتر طبسی نژاد گروه ها سالن ها یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۳۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ ولی پوری در مراسم روز ملی شورا‌ها گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا امروز مشاوران مسئولان اجرایی استان هستند امروز نقش شورا‌ها در تصمیم گیری‌ها بسیار مشخص است.   او ادامه داد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی هستند، زیرا به نقش مردم در تصمیم گیری برای تمامی نقاط کشور حتی روستا‌ها اشاره دارند.   ولی پوری اضافه کرد: نقش شورا‌ها در مسائل سیاسی هم بسیار مهم است. حدود یکسال دیگر قرار است انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در کشور برگزار شود و تا کمتر از دو هفته دیگر هم مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برگزار می‌شود و ما در ستاد انتخابات استان به کمک شورا‌های اسلامی برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور نیاز داریم.   معاون سیاسی اجتماعی استاندار البرز گفت: دور دوم انتخابات با حضور ۱۷ هزار نیروی آموزش دیده انجام می‌شود و به عنوان یک رویداد بزرگ سیاسی اجتماعی همه ما برای برگزاری هرچه بهتر آن وظیفه داریم.   ولی پوری گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی متعلق به گروه خاصی نیست و صاحب اصلی آن مردم هستند. در انتخابات مردمی ایران دولت نقش مجری را دارد و برگزاری آن به عهده مردم است.

دیگر خبرها

  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت
  • روز سوم هفته سوم کورس سوارکاری بهاره گنبدکاووس برگزار شد
  • معرفی برترین‌های روز سوم هفته سوم کورس سوارکاری بهاره گنبدکاووس
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه ۷ اردیبهشت