Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@17:26:36 GMT

ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نیازمند برنامه‌ریزی است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۶۰۶۴

ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نیازمند برنامه‌ریزی است

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند برنامه ریزی بلند مدت است، ما باید با تشویق افراد جامعه به کتاب خواندن آنها را از فواید بیشماری که مطالعه به همراه دارد آگاه کنیم.

به گزارش مشرق، محمد قبادی نویسنده کتاب «پاسیاد پسر خاک» پیرامون استفاده بهینه از اوقات فراغت گفت: نمی‌توان برای آدم‌های مختلف به یک الگو و برنامه مشترک به منظور گذاراندن اوقات فراغت رجوع کرد، زیرا هر کسی ذائقه و عقاید خاصی دارد، با این حال برخی افراد علاقمند به خواندن کتاب در اوقات فراغت خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: من معتقدم هر شخص بنابر شرایط و وضعیت خود می‌تواند زمان خود را با کارهای فرهنگی همچون گوش دادن به یک موسیقی و یا خواندن کتاب و یا دیدن یک فیلم تلویزیونی که اطلاعات ارزشمندی را در بر دارد برنامه ریزی کند.

وی در همین راستا ادامه داد: اگر تاکید دارم که تنها نمی‌توان اوقات فراغت را به مطالعه اختصاص داد به این دلیل است که اگر حال و هوای مطالعه را نداشته باشیم بیش از اینکه سرگرم شویم و اطلاعات کسب کنیم از این کارخسته و دلزده می‌شویم.

قبادی با اشاره به شاخص‌های کلی به منظور مطالعه کتاب‌های ارزشمند ابراز کرد: شاخص کلی که بتوان به وسیله آن کتاب‌های خوب و ارزشمند را از کتاب‌های نا مناسب تشخیص داد وجود دارد، کتاب‌هایی که از نظر محتوا و از نظر نگارش با کیفیت تولید شده باشند، سبب می‌شوند تا علاوه بر کسب اطلاعات ارزشمند؛ علاقه خواننده برای مطالعه افزایش یابد.

وی پیرامون انتخاب سوژه مناسب برای مطالعه بیان کرد: انتخاب سوژه و ژانر برای خواندن کتاب، اولین و مهمترین انتخاب برای یک مخاطب به شمار می‌رود، با این حال هرکتاب درهر قطع و اندازه می‌تواند نظر مخاطب را به خود جلب کند، اما آنچه مهم است محتوا و مضمون کتاب است که امکان انتخاب را به مخاطب می‌دهد.

قبادی نقش مشوق‌ها را برای ترویج کتاب و کتابخوانی را مورد بررسی قرار داد و خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند برنامه ریزی بلند مدت است، ما باید با تشویق افراد جامعه به کتاب خواندن آنها را از فواید بیشماری که مطالعه به همراه دارد آگاه کنیم، ایجاد علاقه و اشتیاق به امر مطالعه بدون شک آینده‌ای روشن پیش روی ما خواهد گذاشت. 

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید کتاب کتابخوانی اوقات فراغت برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۶۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است

ایسنا/لرستان دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر لرستان گفت: همکاری و تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بوده و هدف ما فرهنگ سازی تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر خرم آباد با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین یونس مهدوی نیا ۱۶ اردیبهشت در دیدار با شهردار خرم آباد اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت شهرداری در نصب بنرهایی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر «عفاف و حجاب » امری مهم برای پیشبرد اهداف و جذب مخاطب در جامعه هدف است.
وی خاطرنشان کرد: امید است بتوان با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های فرهنگی، تبلیغی و اجرایی گام های موثری در حوزه ترویج و تبیین فرهنگ این دو فریضتین در جامعه برداشته شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان در این نشست با اشاره به مطالبات ستاد از شهرداری افزود: امنیت فضاهای اختصاصی برای بانوان، نام‌گذاری معابر با نام شهدای امربه معروف و نهی از منکر و برنامه ریزی و همکاری برای برگزاری رویداد و همایش علمی با همکاری شهرداری خرم آباد با سایر دستگاه ها از مطالبات و بحث های تخصصی مطرح شده در این دیدار بود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب