Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@04:56:59 GMT

97 نفر بر اثر مسمومیت الکلی درفارس جان باختند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۱۰۳۸

97 نفر بر اثر مسمومیت الکلی درفارس جان باختند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از مرگ ۹۷ نفر تا صبح پنجشنبه ۲۸ فروردین به دلیل مسمومیت با الکل صنعتی در استان خبر داد.

 محمدجواد مرادیان رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، از افزایش آمار مسمومیت با الکل صنعتی در استان خبر داد و گفت: تا صبح هجدهم فروردین، ۷۹۷ نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۷۰۰ نفر بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اورژانس فارس افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و شایعه تاثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری ۹۷ نفر در فارس بر اثر مسمومیت الکل، جان خود را از دست دادند.

مرادیان با اشاره به اینکه سن مسمومین از ۲۰ تا ۴۰ سال است و تعدادی از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ادامه داد: مصرف الکل متانول و یا همان الکلی که در محلول‌های ضدعفونی استفاده می‌شود، بسیار سمی است و استفاده از آن اثر منفی دارد و تاثیر آن بر روی کبد و کلیه‌ها زیاد است.

او از جوانان خواست از مصرف الکل صنعتی به شدت پرهیز کنند که این موضوع موجب مرگ آن‌ها می‌شود.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در فارس به ۲ هزار و ۲۲۶ نفر ثبت شده که ۶۱ نفر از آن‌ها فوت شدند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند./همشهری آنلاین

 

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا الکل صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاندو‌ها در برابر تراکتور باختند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ در مرحله یک هشتم جام حذفی از ساعت ۱۸:۳۰ امروز تراکتور و ذوب آهن در ورزشگاه یادگار امام تبریز به دیدار هم رفتند، که این بازی پس از تساوی یک_یک در جریان ۱۲۰ دقیقه به پنالتی کشیده شد.
در ضربات پنالتی سرخ‌پوشان تبریزی با برتری ۳ بر یک مقابل ذوب آهن به مرحله بعدی صعود کرد.

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • گاندو‌ها در برابر تراکتور باختند
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی