Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@19:50:47 GMT

واکسن آنفلوآنزا در ویروس کرونا چقدر اثر دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۱۴۸۵

واکسن آنفلوآنزا در ویروس کرونا چقدر اثر دارد؟

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، تلاش برای پایان‌ دادن به بحرانی که سراسر جهان را درگیر کرده است همچنان ادامه دارد و از زمان شیوع بیماری کرونا در چین، تحقیقات فراوانی در بسیاری از کشورها برای مهار و درمان این بیماری انجام شده است به طوری که میان محققان و پژوهشگران در سراسر جهان رقابتی چشمگیر برای ساخت واکسن ضد ویروس کرونا شکل گرفته است اما تا کنون، دارو یا واکسنی برای پیشگیری یا حتی درمان این بیماری توصیه و کشف نشده است و در حال حاضر تا کشف واکسن این بیماری مردم باید با رعایت توصیه‌های پزشکی از ابتلا به این ویروس در امان بمانند و افرادی که به این ویروس مبتلا شده‌اند باید از مراقبت‌های مناسب برخوردار شوند تا به بهبودی دست یابند و به شایعات در خصوص تجویز دارو برای این بیماری توجهی نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایعه:تاثیر واکسن آنفلوآنزا برای درمان و پیشگیری از بیماری کرونا

پاسخ به شایعه: محبوبه گلستانی مدیر دفتر نظام ارجاع و پزشک خانواده سازمان نظام پزشکی کشور با بیان این مطلب که ویروس کرونا یک ویروس جدید و رفتار آن غیرقابل پیش بینی است، تصریح کرد: واکسن آنفلوآنزا هیچ تاثیری در مصون‌سازی افراد در برابر کرونا ندارد. همچنین بنابر گفته محققان سازمان‌های مختلف درمانی در جهان، از جمله سازمان جهانی بهداشت، واکسن آنفلوآنزا و ذات‌الریه نمی‌تواند از ابتلا به بیماری ویروس کرونا جدید پیشگیری کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا جهش تولید شبکه اجتماعی شاد فیلم خروج سیامک شایقی وام یک میلیونی ویروس کرونا واکسن کرونا آنفولانزا ویروس کرونا جهش تولید شبکه اجتماعی شاد فیلم خروج سیامک شایقی وام یک میلیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند

قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت‌عامه امروز با حنان حسن بلخی رئیس عمومی منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان صحی جهان برای افغانستان در دفترکارش دیدار کرد.

دفتر رسانه های وزارت صحت عامه با ارسال خبرنامه ای نگاشت:‌ در این دیدار تاج الدین آویلا، رئیس اداره یونیسف برای افغانستان و نمایندگان سازمان صحی جهان نیز حضور داشتند.

در این دیدار در مورد ریشه کن کردن بیماری فلج اطفال در افغانستان، دستاوردهای وزارت صحت‌عامه در دو سال گذشته، ارتقاء ظرفیت کارمندان صحی افغانستان، ساخت شفاخانه ها به سطح ولسوالی‌ها، تقویت سیستم صحی، همکاری دوامدار، کنترل بیماری های ساری و هماهنگی بهتر بحث و گفتگو نمودند.

سرپرست وزارت صحت‌عامه گفت: پس از روی کار آمدن طالبان تحولی در سکتور صحت کشور به وجود آمده است.

سرپرست وزارت صحت‌عامه افزود: ما برای اولین بار برای داشتن یک افغانستان عاری از پولیو یک لابرتوار تشخیص پولیو( فلج اطفال ) را افتتاح نمودیم تا این بیماری به سرعت تشخیص داده شود.

سرپرست وزارت صحت‌عامه همچنین خواستار همکاری های دوامدار مسئولان سازمان صحی جهان و اداره یونیسف با سکتور صحی افغانستان شد و از آنها خواست تا در قسمت ارتقاء ظرفیت کارمندان صحی، رسانیدن خدمات صحی به ساکنان مناطق دوردست، محو کامل بیماری پولیو و کنترل بیماری های ساری این وزارت همکاری نمایند. 

از سویی هم نمایندگان سازمان صحی جهان و یونیسف برهمکاری دوامدار ادارات خود تأکید نموده و از همکاری همه جانبه در این زمینه به وزارت صحت‌عامه اطمینان دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • تغییرات اقلیمی دشمن پنهان کارگران است
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد