Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، رضا جاوید اظهار کرد: حجم پساب مجتمع‌های پرورش ماهی شهید احمدیان بسیار زیاد است و کانال شیر دم را درگیر کرده که گاهی شاهد شکستگی این کانال و ورود این پساب‌ها به زمین‌های زراعی و دام‌پروری بوده‌ایم.

وی افزود: این کانال‌ترمیم شده است، اما هنوز تهدیدی به حساب می‌آید که می‌طلبد سازمان شیلات این پساب‌ها را مدیریت و اقدامات حفاظتی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر این نکته را نیز یادآور شد که پساب‌ها ارزشمند هستند و می‌توان با کاهش کمیت و افزایش کیفیت از آنها استفاده کرد.

وی از به‌کارگیری این روش در کشت و صنعت‌های نیشکر اشاره کرد و گفت: کشت و صنعت‌های نیشکر اقدامات خوبی برای استفاده از پساب‌های انجام داده‌اند که تلاش برای استفاده از پساب‌های نیشکر در پرورش ماهی و میگو، انتقال این پساب‌ها به مناطق در معرض ریزگردها و کشت گیاهان سپری‌پسند برای اثبات خاک نمونه این اقدامات است.

جاوید در ادامه به مشکلات ایجاد شده در جمع‌آوری و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی در خرمشهر و لزوم رفع این مشکل خبر داد.

وی توضیح داد: در حال حاضر علاوه بر سیستم اتوکلاو بیمارستان ولی‌عصر (عج) که زباله‌های عفونی آن بیمارستان را بی‌خطر می‌کند، یک سیستم اتوکلاو دیگر برای بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی سطح شهر استفاده می‌شود.

وی افزود: پیمانکار دیگری با اخذ مجوزهای لازم این دستگاه بی‌خطرساز را راه‌اندازی و پسماندهای مطب‌ها را توسط یک دستگاه استاندار حمل زباله که مسقف و ایمن است، برای بی‌خطرسازی به بیمارستان منتقل می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر بر اتخاذ تدابیر خاص برای انتقال این پسماندها به محل زباله این شهر هم تأکید کرد.

جاوید در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات حفاظتی انجام شده برای جلوگیری از انتقال ویروس کووید ۱۹ از طریق زباله‌های عفونی در خرمشهر اشاره کرد و گفت: با تصمیم ستاد مقابله با کرونا و به دستور فرماندار خرمشهر محل دفن زباله خرمشهر برای دفن بهداشتی پسماندهای شهرستان آماده شد و اقلام حفاظتی همچون ماسک و دستکش در اختیار پاکبان‌ها قرار گرفته است.

وی همچنین از کاهش شمار زباله گردها در خرمشهر هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا در این شهرستان خبر داد و افزود: با وجود کاهش تعداد زباله گردها هم‌زمان با پیک بیماری کرونا هنوز تعداد کمی از این افراد به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بنا به گفته وی، هنوز دستورالعملی برای جداسازی و بی‌خطرسازی زباله‌های اعلام نشده و از سوی دیگر، در خرمشهر هنوز فرهنگ تفکیک زباله همه‌گیر نشده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر از نظارت بر واحدهای دام‌پروری در این شهرستان به عنوان دیگر اقدام این نهاد نظارتی یاد کرد و گفت: نظارت جامعی بر تمام صنایع دامداری خرمشهر انجام می‌شود و شهرستان تاکنون با معضل حاد زیست محیطی مواجه نبوده است.

خرمشهر چند سالی هست که با مشکلات جمع شدن حجم بالای پساب صنایع نیشکر روبه‌رو بوده است. تهدید دایک‌های مرزی که اعتراض کشور عراق را در پی داشت، خسارت به زیرساخت‌های ریلی و شور شدن زمین‌ها توسط این پساب‌های از مهم‌ترین مشکلات بوده است که جمع شدن پساب‌های صنایع پرورش ماهی بیم تکرار تجربه‌ای مشابه در این شهرستان را ایجاد می‌کند.

کد خبر 501821 برچسب‌ها كرونا در ايران استان خوزستان سازمان حفاظت محیط زیست

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان خوزستان سازمان حفاظت محیط زیست حفاظت محیط زیست پساب ها بی خطرسازی پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبانت، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با اشاره به انباشت زباله در نوار غزه، درباره شیوع بیماری‌های واگیردار و وقوع اپیدمی در این باریکه هشدار داد.

آنروا با تاکید بر افزایش دما با نزدیک شدن فصل تابستان اعلام کرد که زباله در سراسر نوار غزه تلنبار شده و حشرات و موش‌ها و همچنین بیماری‌ها و اپیدمی‌ها رو به افزایش است.

به گفته این آژانس، فقدان سیستم بهداشت مناسب شرایط را وخیم‌تر می‌کند. هشدارها درباره شیوع بیماری‌های واگیر در شهر غزه پس از انباشت حجم وسیعی از زباله و فاضلاب در خیابان‌های این شهر، تشدید شده است. همچنین اجساد باقیمانده زیر آوار بمباران وحشیانه رژیم صیهونیستی نیز به این هشدارها دامن می‎‌زند.

کد خبر 6097958

دیگر خبرها

  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید