Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ تقی‌خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ارتش همراه با انقلاب رشد کرد و به درجات متعالی رسید، گفت: ارتش برای تقویت بنیه دفاعی کشور و انقلاب اسلامی لحظه‌ای درنگ نکرده است و همیشه در تلاش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی، معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تبریک فرارسیدن روز ارتش ، اظهار داشت:  ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از 4دهه عمر پربرکت انقلاب همراه با انقلاب رشد کرد و به درجات متعالی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ارتش نمونه‌های بسیاری از الگوهای مختلف را در حوزه‌های انسانی و در حوزه‌های ارتقا توان رزمی و تقویت بنیان و پایه‌های انقلاب اسلامی به کشور و مردم هدیه کرد که می‌توان به شهید صیاد، نامجو، بابایی، ستاری، سربازان گمنام شهید و همه عزیزانی که در این سال‌ها نقش‌آفرین بودند اشاره کرد.
سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم بیش از 48هزار شهید و بیش از 200هزار جانباز در طول این چهار دهه در تثبیت انقلاب اسلامی و در استمرار این انقلاب و شکوهمندی و اقتدار انقلاب اسلامی بسیار مؤثر بوده است.
وی خاطرنشان کرد:  در طول این سال‌ها ارتش بعد از دفاع مقدس هم در حوزه آبادانی و سازندگی کشور نقش‌آفرین بوده است و تلاش کرد است از پاک‌سازی میادین مین و حضور در کمک‌رسانی تا آموزش‌های مختلف نقش مؤثری داشته باشد.
امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی در ادامه افزود: درواقع ارتش برای تقویت بنیه دفاعی کشور و انقلاب اسلامی لحظه‌ای درنگ نکرده است و همیشه در تلاش است.
وی اضافه کرد: سالیان سال این مسئله را ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف این مسئله را نشان داده است.
معاون فرهنگی ارتش جمهوری اسلامی ابراز داشت: ارتش با برگزاری رزمایش‌های متعدد قدرت نظامی و دفاعی را بالابرده است، با حضور مؤثر در مرزها امنیت مرزها را تقویت کرده است و در اتفاقاتی که در کشور رخ‌داده است از سال‌های گذشته تا کنون توانسته مؤثر باشد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر هم ارتش در حوزه بحرانی که برای کشور پیش‌آمده است به شکل بسیار مؤثر با اختصاص بیمارستان، ایجاد تخت‌های نقاهتگاهی ، ضدعفونی معابر ، ایجاد ایستگاه‌های پایش سلامت و رزمایش دفاع بیولوژیک و ادامه این رزمایش در روز ارتش با عنوان رژه خدمت حضور پیداکرده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۳۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی، ۱۲ اردیبهشت روز معلم را به استادان و مربیان ارتش تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

استادان و مربیان عزیز ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

تعلیم و تعلّم از سنن الهی و موهبت حق تعالی به پیامبران، اولیای دین و معلمانی است که به فرموده رهبر عزیزمان، آینده‌ی کشور متأثر از همّت و حکمت آنان است.

روز معلم با یاد فیلسوف عالم و عامل شهید عالی مقام استاد مطهری، فرصت مناسبی است تا ضمن تبریک و خداقوت به تمامی عزیزانی که در جایگاه رفیع تعلیم و تعلم قرار دارند، مروری بر رسالت خطیر خود همسو با افق نگاه رهبر حکیم انقلاب اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا (مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشیم.

بدیهی است بزرگترین ثروت ما نیروی انسانی کارآمد و مؤمن است که با زیرساخت‌های علمی، معرفتی و مهارت‌آموزی و دانش‌افزایی توسط استادان، مربیان، فرماندهان، روحانیان و مجموعه وزین حوزه تربیت و آموزش، توفیقات ارتش در اجرای مأموریت مقدس حفظ استقلال، تمامیت ارضی و نظام اسلامی را فراهم ساخته است.

امروز اگرچه اثربخشی آموزش‌ها مشهود و افتخارآمیز است، اما بر اساس راهبرد ترسیمی فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت و فضیلت‌های اخلاقی، قوی‌تر از گذشته، همچنان نیاز پیش‌ِ روی ما محسوب می‌شود.

نیک می‌دانیم حفظ و ارتقای عزت و اقتدار ما در فتح قله‌های دانایی و توانایی است و از جمله مقدمات و ملزومات رسیدن به کمال مطلوب، جهاد علمی و عملی با امید به جوانان، حرکت از واقعیات به سمت آرمان‌ها، پای ارزش‌های انقلابی ایستادن، تعمیم ارزش‌های معنوی و ارتقای توانمندی‌های علمی است و دراین چشم‌انداز، استادان و مربیان متصف به صفات پیامبران و اولیای الهی در جایگاه حساس تعلیم نسل جوان و آینده‌ساز، بسیار نقش آفریدند تا اندوخته‌های معنوی، علمی و اخلاقی را بر لوح جان متعلمان حک کنند.

امروز استادان و مربیان برجسته ما با اعتقاد به تأثیر تهذیب نفس و خودسازی‌های متبلور در گفتار و رفتار و منش خود، خوب می‌دانند مردان بزرگ و فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خودساخته، پرورش می‌یابند و با این نگاه، به تربیت و آموزش کارکنانی بصیر، عالم، مؤمن، ولایتمدار و مقاوم در برابر سختی‌ها، مبتکر در عبور از موانع و آماده در مقابله با تهدیدها و تحریم‌ها، اهتمام ورزیده و دریافته‌اند این نگاه با الهام از اندیشه عزت‌آفرین امام و مقتدای‌مان، سیره شهیدان والامقام، علوم دانشمندان، تجربیات فرماندهان و دانش طلایه‌داران اعتقادی، علمی و نظامی، ثمراتی ماندگار در قوی‌تر شدن و ارتقای قدرت ملی خواهد داشت.

از خدای متعال توفیق روزافزون یکایک استادان و مربیان خدوم در تعلیم و تحکیم گام‌های امیدبخش آحاد کارکنان ارتش و تربیت رزمندگان انقلابی در تراز نظام اسلامی و شایسته ظهور، همچنین ارتقای توانمندی علمی و دفاعی ایران سربلند اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی را خواستارم، همراهی خانواده شایسته و صبور ارتش مقتدر را ارج می‌نهم و بقای وجود پر برکت رهبر عزیزمان را تا ظهور حضرت بقیه الله (الاعظم ارواحنا فداه) مسئلت دارم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

کد خبر 6094184 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند
  • آموزش، نقطه مشترک بین ارتش و آموزش وپرورش است 
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم