Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکسال از سیل گلستان گذشته و حالا بسیاری از خانه‌ها نونوار و تحویل سیل‌زدگان شده است. آن طور که مسئولان بنیاد مسکن استان می‌گویند ۵ هزار و ۴۰۰ منزل مسکونی نوسازی و تحویل مردم شده و پرونده بقیه واحدها نیز تا پایان بهار امسال بسته می‌شود. ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، فروردین ماه سال گذشته بود که بارش باران مداوم سبب پر شدن مخازن سدها، طغیان رودخانه‌ها و راه افتادن سیلابی مهیب شد که در مسیر خود یکی یکی شهرها و روستاهای استان گلستان را زیر آب بُرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیلابی که نتیجه خرابی‌هایش، وارد آمدن خسارت 4 هزار و 800 میلیارد تومانی به خانه‌ها، اراضی کشاورزی، راه‌ها و تأسیسات زیربنایی و غیره بود.

بخش زیادی از خسارت‌های سیل سال گذشته به منازل مسکونی وارد شد و آنطور که مسئولان می‌گویند تا کنون بیش از 907 میلیارد تومان کمک بلاعوض و تسهیلات برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی به سیل‌زدگان گلستانی اختصاص پیدا کرده است.

دستورکار مجلس در هفته آینده/قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 درباره علل وقوع سیل شیرازباز هم سیلاب در قم و مدیران بحران در خواب / چرا مدیران منشأ پیراشهری سیلاب‌ها را جدی نمی‌گیرند؟هشدار قرمز برای سیل و آب‌گرفتگی در 5 استان

در سیل سال گذشته 469 روستا و سه شهر اصلی استان شامل گنبدکاووس، آق‌قلا و گمیشان دچار خسارت شدند. برآورد تیم‌های ارزیاب حاکی از وارد آمدن آسیب به 22 هزار و 352 واحد مسکونی بود. از این تعداد 14 هزار و 645 واحد نیاز به تعمیر داشت که با همت گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی، این واحدها تا پایان شهریورماه سال گذشته تعمیر و بازسازی و تحویل سیل‌زدگان شد. در عین حال 7 هزار و 707 واحد نیز تخریبی، فرسوده و غیرمقاوم گزارش شد که کار نوسازی این واحدها همچنان ادامه دارد.

حالا درست بعد از گذشت یکسال خانه‌های بسیاری از سیل‌زدگان به ویژه در ترکمن صحرا نونوار شده و به گفته سرپرست بنیاد مسکن استان بیش از 5 هزار و 400 خانه نوسازی و تحویل مردم شده است که تعداد زیادی از این واحدهای مسکونی در شهرستان آق‌قلا واقع شده است؛ شهرها و روستاهایی که سیلاب 40 روز و در دو نوبت آنها را محاصره کرده بود.

امیرشیر توماج، فرماندار شهرستان آق‌قلا درباره آخرین وضعیت بازسازی منازل مسکونی سیل‌زدگان این شهرستان اظهارداشت: پی کنی یکهزار و 969 واحد مسکونی انجام شده که یکهزار و 263 واحد در مناطق روستایی و 706 واحد در مناطق شهری قرار دارد.

وی گفت: یکهزار و 932 واحد نیز در مرحله اسکلت بوده که یکهزار و 246 واحد روستایی و 686 واحد در مناطق شهری قرار دارد و همچنین یکهزار و 920 واحد در حال پی‌سازی است.

توماج افزود: یک هزار و 118 واحد در مرحله دیوارچینی، یکهزار و 495 واحد در حال اجرای سقف و یکهزار و 7 واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد.

به گفته وی، 7 هزار و 283 پرونده متقاضیان مناطق سیل‌زده به بانک‌های عامل معرفی شد که یکهزار و 948 پرونده احداثی، سه هزار و 118 پرونده تعمیری و دو هزار و 119 پرونده معیشتی بوده که تا کنون 7 هزار و 185 پرونده موفق به انعقاد قرارداد در بانک‌های عامل شده‌اند.

احمد دستمرد، فرماندار گمیشان نیز با اشاره به اینکه 855 واحد مسکونی احداثی در مناطق سیل‌زده این شهرستان از سوی ستاد معین گیلان بازسازی شده است، گفت: برای ساخت هر واحد شهری مبلغ 120 میلیون ریال کمک بلا عوض احداثی، 50 میلیون ریال کمک معیشتی، 120 میلیون ریال اجاره بها و 100 میلیون ریال دیگر از طرف جمعیت هلال احمر برای خانوارهایی که تحت پوشش نیستند پرداخت شده است. همچنین به واحدهای مسکونی احداثی مناطق سیل‎زده روستایی نیز 550 میلیون ریال تسهیلات و کمک بلاعوض اختصاص پیدا کرده است.

سیدمحمد حسینی، سرپرست بنیاد مسکن استان نیز در گفت‌وگو با تسنیم گزارشی از روند بازسازی واحدهای مسکونی ارائه کرد و اظهارداشت: برآوردهای ما برای جبران خسارت سیل به منازل مسکونی در استان حدود 813 میلیاردتومان بود که این مبلغ در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض تعمیر و ساخت و کمک معیشتی به سیل‌زدگان استان پرداخت شد.

وی با اشاره به تعمیر بیش از 14 هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده استان گفت: برای تعمیر این واحدها 185 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که در همان نیمه نخست سال گذشته، این واحدها بازسازی و به مردم تحویل داده شده است.

 سرپرست بنیاد مسکن استان با اشاره به معرفی پرونده‎ متقاضیان به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات بیان داشت: 28 هزار و 927 فقره پرونده تشکیل و به بانک‌ها معرفی شده که قرارداد پرداخت تسهیلات با همه متقاضیان به امضا رسید. برهمین اساس 558 میلیارد تومان تسهیلات و 225 میلیارد تومان کمک بلاعوض به 22 هزار و 152 متقاضی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت 100 درصد واحدهای مسکونی تخریبی در استان آغاز شده است، گفت: همه واحدهای مسکونی تخریبی در استن پی کنی شده، 97 درصد در مرحله فونداسیون، 94 درصد در مرحله اسکلت، 84 درصد در مرحله اجرای سقف و 71 درصد در مرحله سفت‌کاری قرار دارد.

حسینی با بیان اینکه تا کنون 5 هزار و 400 واحد مسکونی تحویل سیل‌زدگان استان شده است، گفت: از 22 استانی که درگیر بازسازی واحدهای مسکونی از سیل سال گذشته هستند، گلستان با میانگین پیشرفت فیزیکی 84 درصدی در جایگاه نخست کشور در این زمینه واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از واحدهای مسکونی که در ماه‌های پایانی سال گذشته به عنوان سهمیه جدید به استان ابلاغ شد تا پایان بهار امسال ساخته و تحویل سیل‌زدگان خواهد شد.

انتهای پیام/582/ش

R41471/P/S6,70/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد مسکن استان تحویل سیل زدگان واحدهای مسکونی میلیارد تومان درصد در مرحله مناطق سیل زده میلیون ریال واحد مسکونی کمک بلاعوض سال گذشته بانک ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۵۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است

احمد بنافی در بازدید از ۴ واحد صنعتی در حال احداث شهرک صنعتی برازجان اظهار داشت: دشتستان دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه صنعت و تولید و اشتغال است و تقویت این حوزه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که از تولید حمایت کنیم و به همین منظور بر روی احیای واحد‌های راکد و توسعه واحد‌های تولیدی متمرکز هستیم.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است خاطر نشان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران نیز بخش دیگری از پیگیری‌های ما است.

رئیس شورای اشتغال شهرستان از روند توسعه زیرساخت‌های فاز دوم شهرک صنعتی نیز بازدید کرد و گفت: در تلاش هستیم که تعدادی از زون‌های طراحی شده را در سال جاری به متقاضیان واگذار کنیم.

بنافی افزود: تقویت تولید به ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی منجر می‌شود و در دشتستان، گام‌های بلندی در این مسیر برداشته ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ببینید | قیمت‌های عجیب واحدهای مسکونی در افغانستان
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند + جدول
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد