Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@00:25:39 GMT

هم‌صدایی فرانسه و انگلیس با آمریکا در متهم کردن چین

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۸۷۵۳

هم‌صدایی فرانسه و انگلیس با آمریکا در متهم کردن چین

کشورهای غربی یکی پس از دیگری در حال ایجاد تردید درباره مدیریت و شفافیت چین در رابطه با ویروس کرونا هستند، پس از مقامات آمریکایی و انگلیسی این بار رئیس جمهور فرانسه گفت: اتفاقاتی افتاده که ما از آن بی‌خبریم. ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز کارآمدی مدیریت چین در مقابله با کرونا را مورد تردید قرار داده و مدعی شده «اتفاقاتی افتاده که ما از آن بی خبریم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور فرانسه خاطر نشان کرد اگر بگوییم چین مدیریتی بهتر از سایرین در مقابله با بحران ویروس کرونا داشته است، «زودباورانه» خواهد بود.

اخیرا کشورهای غربی تلاش های چین برای مهار شیوع ویروس کرونا را زیر سوال برده اند. اظهارات ماکرون پس از اظهارات مقامات انگلیسی و آمریکایی مطرح می شود که پکن را مورد انتقاد قرار داده اند.

به گزارش بی بی سی، دومینیک راب وزیر خارجه  انگلیس روز پنجشنبه در کنفرانسی خبری گفت که «سوال های سختی» درباره چگونگی شروع این بحران هست که باید مطرح شود.

او گفت باید به «بررسی عمیق» این موضوع پرداخت که این ویروس چطور توانست از چین منتشر شود و گفت که بعد از بحران نمی توان «به روال عادی بازگشت .»

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی گفت: دولت ایالات متحده درباره منشا اصلی ویروس کرونا و اینکه آیا این ویروس در ابتدا در آزمایشگاهی در ووهان چین تولید و فعال شده، تحقیق خواهد کرد.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز گفته است که چین باید درباره چیزهایی که می داند، کاملا شفاف باشد.

اقتصاد چین 6.8 درصد کوچک شد/ ثبت اولین رشد منفی در 28 سال گذشتهواکنش تند «مقتدی صدر» به تهدیدات ترامپ علیه چین و بهداشت جهانیوزیر دفاع آمریکا: چین عملکردی گمراه کننده درباره شیوع کرونا داشته استوزارت خارجه چین: سازمان بهداشت جهانی هیچ سند و مدرکی درباره ساخت ویروس کرونا نداردتوئیت ظریف به زبان چینی درباره گفتگوی تلفنی دیروز خود با همتای چینی


انتهای پیام/

R1016169/P/S8,87,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "چین" ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین ویروس کرونا اخبار چین ویروس کرونا ویروس کرونا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۸۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: اگر اسرائیل وارد رفح شود، تسلیحات به آن ارائه نمی‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز :

 «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه به رژیم صهیونیستی هشدار داد که در صورت تهاجم زمینی به شهر «رفح»، از ارائه بمب و گلوله توپخانه به این رژیم خودداری می‌کند.

بایدن در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» توضیح داد: «بمب‌هایی که آمریکا در اختیار اسرائیل قرار داد و اکنون ارائه آن‌ها را متوقف کرده است، برای کشتن غیرنظامیان استفاده می‌شد».

وی در این‌باره توضیح داد: «اگر اسرائیل وارد رفح شود، سلاح‌هایی را که تاکنون برای مقابله با این مشکل (گروه‌های مقاومت) استفاده می‌شود، در اختیار آن‌ها قرار نخواهم داد».

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «اسرائیل در صورت ورود به مناطق پرجمعیت رفح از حمایت ما برخوردار نخواهد شد و ما سلاح و گلوله‌های توپخانه‌ای در اختیار آن قرار نمی‌دهیم». 

بایدن، اما تاکید کرد: «ما به ارائه تسلیحات دفاعی به اسرائیل از جمله سامانه گنبد آهنین ادامه خواهیم داد».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بایدن: اگر اسرائیل وارد رفح شود، تسلیحات به آن ارائه نمی‌کنیم
  • نارضایتی فزاینده اروپایی‌ها از دموکراسی
  • ویدیو/ چین؛ متهم ردیف اول هک وزارت دفاع انگلیس
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه