Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ساز و کارهای اجرایی لازم برای تحقق جهش تولید باید کارشناسانه، دقیق و شفاف باشد. ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

محمد مهدی مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: جهش تولید از زوایای مختلف، مهمترین اولویت حوزه اقتصاد و مدیریت کشور است که با ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و ارتقا سطح معیشت عمومی ارتباط مستقیم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: علاوه بر اینکه شعار جهش تولید باید با توجه ویژه در راس همه امور اجرایی و مدیریتی قرار بگیرد، لازم است که وظایف و کارکردهای بخش‌های مختلف اجرایی در این زمینه کاملاً روشن باشد.

اولویت های ده گانه «جهش تولید» در استان تهران اعلام شدگفتگو/ رحمانی: 70 هزار میلیارد تومان برای جهش تولید صنعتی نیاز داریم/ پیش بینی رشد مثبت صنعت تا پایان سالفرمانده سپاه کردستان: راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و لباس ایزوله سپاه در راستای «جهش تولید» است

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با اشاره به اینکه برای چندمین سال پیاپی، رهبر معظم انقلاب شعار سال را اقتصادی نامیده‌اند تاکید کرد: این جهت گیری کارشناسانه نشان می دهد که در حال حاضر پویایی و رشد اقتصادی با هدف ایجاد درآمدزایی پایدار برای همه قشرهای جامعه و برون رفت از رکود اقتصادی در اولویت همه امور قرار دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: البته با توجه به وقایعی مانند بلایای طبیعی و شیوع ویروس کرونا لازم است که بیش از پیش در حوزه اقتصاد برنامه ریزی‌های کارشناسانه انجام شود تا علاوه بر مهار کرونا دچار بحران رکود اقتصادی نشویم.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت بر ضرورت حمایت دولت از اقشار محروم و کم درآمد به ویژه در ایام شیوع کرونا تاکید کرد و گفت: باید حمایت‌های لازم از افرادی که در این ایام بیکار و یا کم کار شده‌اند و به معیشت آنها آسیب‌های جدی وارد شده در قالب بسته‌های حمایتی، یاری رساند.

وی ابراز کرد: باید ایام کرونایی را از منظر اقتصادی به گونه‌ای مدیریت کنیم که در دوران پسا کرونا امکان شتاب بخشی به جهش تولید فراهم باشد.

انتهای پیام/749/ ع

R41405/P1494/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اعتبارات فرهنگی گفت: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد بودجه فرهنگی اظهار داشت: براساس تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از کل اعتبارات شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید در حوزه فرهنگ و هنر و دین هزینه شود؛ پیش‌تر مشخص نبود که یک درصد از هزینه نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان یا ۲۵ همت است، کجا هزینه می‌شود؛ لذا این را در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی قرار دادیم و دیوان محاسبات را موظف به نظارت بر این دستگاه‌ها کردیم.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود. این افزایش اعتبار ممکن است بودجه فرهنگی را به شاخص سه درصد و حتی بیشتر، از بودجه عمومی کشور برساند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: همه مشکلات، ناشی از کمبود بودجه نیست، بلکه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، موازی‌کاری‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌ها دچار مشکل هستیم. هزینه‌کرد برخی دستگاه‌های فرهنگی، خصوصاً در شاخص‌های فرهنگی خارج از کشور که هزینه‌های بسیار زیادی در پی دارد، تأثیرات مثبتی ندارد و حتماً باید یک سازماندهی مجدد در برخی از دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر جلوی موازی‌کاری گرفته شود و هرکس در زمینه خاص خودش کار کند، قطعاً می‌توانیم یک بخش مهمی از اسراف‌های هزینه‌کرد بودجه را مدیریت کنیم.

دیگر خبرها

  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است