Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@23:21:34 GMT

کاروان نظامی ترکیه شامل چهل خودروی زرهی وارد سوریه شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۹۹۳۸

کاروان نظامی ترکیه شامل چهل خودروی زرهی وارد سوریه شد

ارتش ترکیه بار دیگر یک کاروان نظامی را وارد شمال ادلب کرد تا این منطقه را بیش از پیش به یک پایگاه نظامی خود در شمال سوریه تبدیل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری معارضان سوریه می‌گویند که شب گذشته (پنج‌شنبه) یک کاروان نظامی ترکیه از مرز کفرلوسین رد شده و به شمال ادلب رفته است.

به نوشته مرکز موسوم به دیده‌بان سوریه، این کاروان نظامی متشکل از ۴۰ خودرو و کامیون حامل دیوارهای بتنی و تجهیزات نظامی بود و به سمت مراکز دیده‌بانی ترکیه در شمال ادلب و منطقه موسوم به «کاهش تنش» راهی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناطق کاهش تنش مناطقی است که حاصل توافق ترکیه، روسیه و ایران در چند سال گذشته است. از چند سال پیش این سه کشور برای همکاری در خصوص سوریه سلسله نشست‌هایی موسوم به نشست‌های «آستانه» (پایتخت وقت قزاقستان) داشتند که منجر به توافقی برای کاهش تنش در برخی مناطق سوریه موسوم به «مناطق کاهش تنش» شد؛ منطقه ادلب (همه استان ادلب به اضافه برخی از مناطق حلب و شمال حماه) یکی از مناطق پنجگانه کاهش تنش بود. مطابق این توافق، درگیری در این مناطق متوقف و کاهش می‌باید مگر اینکه طرف درگیر داعش یا جبهه النصره (شاخه سوریه القاعده) باشد.

به گفته دیده‌بان سوریه  از زمان اجرای آتش‌بس در استان ادلب و حلب (۱۲ بهمن ۱۳۹۸)، تا کنون ۶۰۴۰ خودرو و کامیون نظامی  هزاران سرباز ترکیه وارد سوریه شده است.

ارتش ترکیه در ماههای اخیر به بهانه نظارت بر آتش‌بس دهها نقطه دیده‌بانی در استان ادلب ایجاد کرده و حجم وسیعی از نیروهای نظامی خود را در مناطق شمالی سوریه مستقر کرده است.

ترکیه هنوز به طور شفاف در خصوص تعداد نیروها و نوع سلاح‌هایش در منطقه سخن نگفته است، اما به گزارش اندیشکده «پژوهش‌های جنگ» آمریکا» ارتش ترکیه از تاریخ ۱ فوریه تا ۳۱ مارس (۱۲ بهمن الی ۱۲ فروردین) نزدیک به ۲۰ هزار نیروی نظامی در سوریه مستقر کرده است.

به نوشته این اندیشکده، نیروهای نظامی ترکیه مستقر در سوریه از میان نیروهای ویژه و یگان‌های زرهی و نیروهای زمینی کماندو از جمله نیروهای تیپ «پنج کماندو» که در جنگ نامنظم و عملیات کوهستانی به کار می‌روند، هستند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه ترکیه کاروان نظامی ادلب کاروان نظامی کاهش تنش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۹۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دانشجویان عمره گزار به مدینه

 دو کاروان از دانشجویان عمره گزار ایرانی چهارشنبه شب وارد مدینه شدند و در هتل مختار العالمی مورد استقبال قرار گرفتند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نمازی مسئول ستاد مدینه در مراسم استقبال از این دو کاروان در سخنان کوتاهی سفر اساتید و دانشجویان به مدینه منوره را از طرف مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در شهر پیامبر و ستاد مدینه منوره خیرمقدم گفت و سفری پرخیر و توام با بهره معنوی را برای آنان آرزو کرد.

گفتنی است مدت حضور کاروان دانشگاهیان در مدینه منوره ۵ روز است که طی آن ضمن زیارت بارگاه رسول الله (ص) و مرقد ائمه بقیع، از اماکن تاریخی و مقدس این شهر از جمله محل وقوع غزوه احد، مسجد ذوقبلتین (محل تغییر قبله از مسجدالاقصی به مسجد الحرام) و مسجد قباء (اولین مسجدی که در اسلام بنا شده است) بازدید خواهند کرد و در پایان سفر به مدینه در مسجد شجره محرم شده و به مکه مکرمه مشرف می‌شوند.

گفتنی است این دو کاروان که شامل ۱۷۰ استاد و دانشجو بودند اولین کاروان‌های دانشجویی عمره گزارند که بعد از وقفه ۹ ساله وارد مدینه منوره شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • موج بارشی جدید از فردا یکشنبه وارد کشور می شود | بارندگی شدید در این استانها | تمرکز اصلی بارش‌ها در مناطق غربی و شمالی
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟
  • ورود دانشجویان عمره گزار به مدینه
  • شرایط و مفاد پیشنهاد جدید مصر برای آتش بس در غزه چیست؟
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • جزئیات چارچوب توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه
  • انهدام نفربر زرهی MT-LB روسی توسط آتش توپ ۲۵ میلی‌متری خودروی بردلی اوکراینی در حومه اوچرتینه (فیلم)