Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی از برگزاری جلسه‌ای برای شرکت‌های این کشور درباره از سرگیری تجارت کالاهای بشردوستانه با ایران خبر داد و گفت انتظار می‎‌رود این امر ظرف یک ماه محقق شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه کره هرالد، یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی در پی شیوع ویروس کرونای جدید در ایران درباره کمک‌رسانی‌های بشردوستانه کشورش به ایران و پس از دریافت تاییدیه آمریکا برای تجارت بشردوستانه با کشورهای خاورمیانه، گفت: کره جنوبی قرار است روز جمعه [امروز] جلسه‌ای برای شرکت‌های بومی‌اش درباره از سرگیری صادرات به ایران برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او ادامه داد: ما توضیح خواهیم داد که تجارت بشردوستانه با ایران چگونه انجام شود، [این امر] چه روندی خواهد داشت و چه ملزومات سرسختانه‌تری برای کمک به شرکت‌ها وجود خواد داشت که این سازوکار را بهتر درک کرده و بتوانند به زودی تجارت را از سر بگیرند.

فروش دارو و تجهیزات پزشکی و محصولات مشابه مشمول تحریم‌های آمریکا نیستند اما شرکت‌ها و بانک‌ها به خاطر ترس از این که تحریم‌های آمریکا اثری بر آن‌ها بگذارد، از تبادلات با ایران خودداری کرده‌اند.

این مقام وزارت خارجه کره جنوبی همچنین گفت: انتظار می‌رود که ارسال محموله‌ها طی حدودا یک ماه از سر گرفته شوند.

او علاوه بر این اظهار کرد که بیست و هفت شرکت قرار بوده است که در این نشست حضور داشته‌ باشند که بیشتر آن‌ها شامل فروشندگان داروهای ضد سرطان و ضد دیابت و سازندگان کیت‌های تشخیص ویروس کرونا هستند.

این مقام وزارت خارجه کره جنوبی در ادامه بیان کرد که از سرگیری تجارت بشردوستانه با ایران، می‌تواند به دولت  کشورش کمک کند که تلاشش برای ایجاد کانال تبادلات خود در زمینه فروش کالاهای بشردوستانه به ایران، مشابه مدل کشور سوئیس، تسهیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحریم های آمریکا ویروس کرونا ایران و کره جنوبی بشردوستانه با ایران تجارت بشردوستانه خارجه کره جنوبی مقام وزارت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۰۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری عمره‌ دانشجویی از هفته جاری/ دور جدید اعزام به عمره از ابتدای ماه صفر

ایمان شمسایی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار داشت: ۴۳ هزار نفر برای اعزام به عمره مفرده ثبت‌نام کرده بودند؛ متاسفانه، چون شرایط مهیا نشد وجوه عودت شد، اما از سوم اردیبهشت ۵ هزار ۶۰۰ نفر به ترتیب اولویت طبق مذاکرات اعزام خواهند شد و این مسیر در حال انجام است.  

اولین پروازحج تمتع ۲۴ اردیبهشت انجام می‌شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۲۴ اردیبهشت اولین پرواز حج تمتع انجام خواهد شد، ابراز داشت: ۸۷ هزار زائر و عوامل زیارتی خواهیم داشت، اوج عملیات در ماه ذی‌الحجه خواهد بود.

شمسایی با اشاره به تمهیدات خاص از مبدا تا مقصد اظهار داشت: ۳۸۰ هزار نفر از پزشکان و کادر درمان در مکه و مدینه داخل هتل‌ها به ارائه خدمات پرداخته و مستقر هستند. از سوی دیگر درمانگاه در مکه و مدینه آماده خدمت بوده و حتی امکان اعزام به بیمارستان‌های صعودی را هم خواهیم داشت؛ حجاج دو بیمه هم در عربستان و هم ایران برای امورات خواهند داشت.

آغاز عمره دانشجویی در هفته جاری

این مقام مسئول درباره آغاز اعزام‌های عمره دانشجویی ادامه داد: این هفته دانشجویان متقاضی به عمره مفرده (دانشجویی) اعزام خواهند داشت.

دور جدید اعزام به عمره از ابتدای ماه صفر

وی درباره اعزام مجدد متقاضیان برای عمره افزود: تلاش داریم از ۱۵ ماه محرم یا ابتدای ماه صفر اعزام عمره را مجدد شاهد باشیم.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • از سرگیری عمره‌ دانشجویی از هفته جاری/ دور جدید اعزام به عمره از ابتدای ماه صفر
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!