Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با بالاگرفتن درگیری‌ها در لیبی، سازمان ملل نسبت به فرار بیش از ۱۰۰ تن از زندانیان در غرب لیبی و ادامه درگیری در این کشور ابراز نگرانی کرد. همزمان دولت شرق لیبی از سازمان ملل خواست "تجاوز" ترکیه به لیبی را محکوم کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، هیئت سازمان ملل در لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش‌های مربوط به حمله علیه غیرنظامیان، یورش به زندان صرمان و فرار ۴۰۱ زندانی و اقدامات انتقام‌جویانه از جمله غارت و به آتش کشیدن املاک دولتی و خصوصی ما را نگران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر صحت این گزارش‌ها ثابت شود این موارد نقض‌های خطرناکی علیه قوانین بین المللی حقوق بشر است.

این هیئت همچنین حملات موشکی نیروهای ارتش "ملی" لیبی به رهبری خلیفه حفتر به طرابلس را محکوم کرد و نسبت به تشدید درگیری‌ها و اقدامات انتقام‌جویانه هشدار داد.

همچنین دولت توافق ملی لیبی اعلام کرد: زندانیان بعد از بیرون راندن نیروهای حفتر از شهر از این زندان فرار کردند.

این دولت از پلیس محلی خواست به فعالیت خود بازگردد و مانع نقض‌ها شود. دولت توافق ملی لیبی از زندانیان فراری خواست خود را تسلیم کنند.

این اقدام بعد از آن صورت گرفت که نیروهای دولت توافق ملی لیبی کنترل شهرهای "صرمان" و "صبراته" را در دست گرفتند. نیروهای خلیفه حفتر برای سیطره بر طرابلس تلاش می‌کنند.

از سوی دیگر عقیله صالح، رئیس پارلمان شرق لیبی ازسازمان ملل و شورای امنیت خواست تجاوز ترکیه به لیبی را محکوم کنند.

وی در سخنانی خطاب به دبیرکل سازمان ملل و سفرای شورای امنیت گفت: مداخله ترکیه در مقابل چشم و گوش سازمان ملل و شورای امنیت رخ می‌دهد و نقض واضح و آشکار قوانین و قطعنامه‌های بین المللی و نادیده گرفتن نتایج نشست برلین است.

عقیله صالح گفت: پارلمان لیبی به نیابت از مردم این کشور حق دارد خواهان اجرایی شدن قطعنامه‌های شورای امنیت درباره ممنوعیت واردات سلاح و مهمات و پایبندی به آتش‌بس برای مقابله با کرونا شود یا اینکه از شورای امنیت بخواهد به نیروهای مسلح لیبی که به نیابت از جهان با تروریسم می‌جنگند به سلاح و تجهیزات برای دفاع از حاکمیت لیبی دست یابد.

از سوی دیگر ارتش "ملی" لیبی اعلام کرد پهپاد ترکیه را در شهر ترهونه در جنوب شرق طرابلس سرنگون کرده است.

نیروهای توافق ملی لیبی نیز پهپاد امارات را در محور "عین زاره" در جنوب طرابلس سرنگون کردند.

مصطفی المجعی، سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی عملیات "طوفان خشم" وابسته به دولت توافق ملی لیبی اعلام کرد نیروهای وابسته به این دولت به پیشرفتی در محور الشروع در جنوب طرابلس دست یافتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران لیبی دولت توافق ملی لیبی شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان

بازدید 8 پس از آنکه سپاه پاسداران امروز در اطلاعیه‌ای از دستگیری گروهی از شبکه پشتیبانی جیش العدل خبر داد، از ساعتی تصاویری از تبادل آتش در زاهدان منتشر شده است. بر اساس گزارش‌های اولیه در پی رصد و پایش گسترده اطلاعاتی یک تیم تروریستی در خیابان کوثر زاهدان توسط نیروهای امنیتی شناسایی و به محاصره در آمده و هم‌اكنون درگیری میان نیروهای امنیتی و این تیم تروریستی در جریان است. نخستین تصاویر این درگیری که توسط محلی‌ها ثبت و منتشر شده را می‌بینید. بر اساس این تصاویر پهپاد شناسایی سپاه در حال پوشش هوایی منطقه درگیری است.

دیگر خبرها

  • آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه اشرار در خیابان های زاهدان + جزئیات
  • درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم