Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:30:16 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۲۸و۲۹ فروردین

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۲۱۷۱

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۲۸و۲۹ فروردین

سناریوهای پیش‌رو برای پایان سال تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها/ جنگ با ویروس‌های کرونا و تحریم/ "یادآوری سالانه"ظریف به نیروی دریایی آمریکا/ واکنش واعظی به گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات/ برگزاری «رژه خدمت» ارتش/ پایان کار کمیته تحقیق ترور سردار سلیمانی در عراق و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناریوهای پیش‌رو برای پایان سال تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها

به گزارش ایسنا، توضیحات سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره سناریوهای پیش‌رو برای اعلام سال تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها و نحوه برگزاری امتحانات پایان سال درصدر اخبار پربازدید قرار گرفت.

میرحمایت میرزاده در این باره اظهار کرد: کمیسیون آموزش مجلس در آخرین جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش براین موضوع توافق کرد که تا آخر فروردین‌ماه تکلیف زمان پایان سال تحصیلی و به دنبال آن تاریخ دقیق امتحانات نهایی مدارس و  دانشگاه‌ها مشخص شود چون زمان برگزاری کنکور ۲۰ روز بعد از پایان امتحانات نهایی است.

امسال با ویروس‌های کرونا و تحریم در جنگ هستیم

تاکید رییس‌جمهور بر مبارزه با تحریم و کرونا هم دومین خبر پربازدید بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: امسال سال سختی است؛ هم با ویروس تحریم و هم ویروس کرونا در جنگ هستیم، اما تمام تلاش خود را می‌کنیم که سختی مردم را بکاهیم.

خبرهای دیگر پربازدید مرتبط با موضوع کرونا ویروس را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

۱۲۰ پایور و ۴۰ سرباز به کرونا مبتلا شدند

دنیای پساکرونا دنیای ویژه‌ای خواهد بود/ باید از امروز برای پساکرونا برنامه‌ریزی کرد

انتقاد سخنگوی شورای نگهبان از طرح دوفوریتی نمایندگان مجلس

قدردانی ظریف از چین برای کمک به مقابله با کرونا

واکنش مرکز پژوهش‌های مجلس به دروغ‌پردازی رسانه‌های بیگانه درباره آمار کرونا

***

"یادآوری سالانه"ظریف به نیروی دریایی آمریکا

واکنش وزیر امور خارجه کشورمان به ادعای آمریکا مبنی بر نزدیک شدن کشتی‌های ایرانی به ناوهای آمریکا هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

محمدجواد ظریف در زیر یکی از توییت‌های قدیمی خود نوشت: یادآوری سالانه!

ادعای سنتکام درباره "حرکت ناامن" شناورهای نظامی ایران در کنار کشتی‌های آمریکایی

آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که شناورهای نظامی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در نزدیکی تعدادی از کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا دست به حرکات ناامن زده‌اند.

واکنش پمپئو به ادعاها درباره «حرکت ناامن» شناورهای نظامی ایران در نزدیکی کشتی‌های آمریکایی

در همین رابطه مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که درباره گزارش سنتکام راجع به «حرکت ناامن» شناورهای نظامی ایرانی به کشتی‌های آمریکایی در خلیج فارس با وزارت دفاع آمریکا صحبت کرده است.

وی افزود: در حال ارزیابی این هستیم که چگونه به بهترین شکل پاسخ داده و نارضایتی خود را درباره اتفاقی که رخ داد منتقل کنیم.

دیوان محاسبات بر مبنای اطلاعات غلط به نتیجه رسیده است

خبر بعدی، واکنش رئیس دفتر رئیس‌جمهور به گزارش دیوان محاسبات در خصوص ارز واردات کالا بود.

محمود واعظی با بیان اینکه اینگونه ابهام‌آفرینی در فضای افکار عمومی در شرایط فعلی کشور مضر است، گفت: تمامی موارد مطرح شده در گزارش دیوان محاسبات، پاسخ‌های روشنی دارد که در روزهای آینده از سوی مراجع مربوطه با شفافیت به اطلاع مردم خواهد رسید.

دیوان محاسبات کشور: یک دلار هم گم نشده است

همچنین در پی مطرح شدن بحث گم شدن ۴/۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداختی به واردکنندگان در سال ۹۷، دیوان محاسبات کشور در بیانیه ای اعلام کرد که گم شدن حتی یک دلار از ارزهای پرداختی متصور نیست‌.

فرآیند تولید سامانه "مستعان" تشریح خواهد شد

سخنگوی سپاه سامانه هوشمند تشخیص لحظه‌ای کرونا را محصول خلاقیت و جسارت ایرانی دانست و گفت: به زودی فرآیند تولید و مختصات و قابلیت‌های فنی سامانه "مستعان" با حضور اصحاب رسانه و متخصصین تشریح خواهد شد.

این خبر نیز مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

جزییات برگزاری «رژه خدمت» ارتش

تشریح جزییات برگزاری «رژه خدمت» ارتش ازسوی معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش هم از دیگر خبرهای پربازدید بود.

 تانک تی۹۰ را به سلاح جنگ آینده تبدیل کردیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش هم با اشاره به برگزاری این رژه به ارتقای امکانات تانک تی۹۰ اشاره کرد و گفت: در نیروی زمینی علاوه بر قابلیت‌هایی که این تانک دارد ۷ آپشن دیگر از جمله نصب استاپلتیزر پیشرفته و ارتقای توانایی در برابر تک های شیمیایی و میکروبی روی آن اضافه و آن را به سلاح جنگ آینده تبدیل کرده‌ایم.

دیگر خبرهای پربازدید مرتبط با روز ارتش را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

«رژه خدمت» ارتش برگزار شد

ابلاغ سلام و محبت مقام معظم رهبری به کارکنان ارتش

ارتش مظهر پشتوانه ملت و منافع ملی است

ساخت زیردریایی هسته‌ای در دستور کار نیروهای مسلح قرار دارد

ارتش پیام‌آور آرامش و امنیت است

***

پایان کار کمیته تحقیق ترور سردار سلیمانی در عراق

اعلام خبر پایان کار کمیته تحقیق ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس از سوی رئیس فراکسیون فتح در پارلمان عراق هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

وی اعلام کرد: تحقیقات ثابت کرده است که هیچ گونه تبانی در خصوص ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس وجود نداشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رژه خدمت در روز ارتش نیروی دریایی آمریکا گزارش تفریغ بودجه97 ترور سردار سلیمانی شناورهای نظامی دیوان محاسبات نیروی دریایی سال تحصیلی دانشگاه ها پایان سال رژه خدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۲۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، یک کاربر نوشت: «خانوم ۴۴ ساله با اندام باربی اومده استخر سانس که تموم شد زیر دوش بی‌حال شد افتاد رفتم بالاسرش کمک و فشارشو گرفتم ٧! دوبار غش و تشنج کرد، تا اورژانس برسه خوابوندم و سرم خوراکی دادم اورژانس سرم تزریقی زد باز فشار از ٨ بالاتر نمیومد چرا؟ قندو حذف کردم!»

این توییت در این شبکه اجتماعی بسیار پربازدید و پر کامنت شد. مدتی است که چالش ۲۱ روزه حذف قند در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. در همین‌باره دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران در پاسخ به این سوال که با چالش ٢١ روزه حذف قند می‌توان لاغر شد، به خبرآنلاین می‌گوید: قندهای ساده شامل قند، شکر، شیرینی و شکلات در هرم غذایی و الگوی غذایی سالم هیچ جایگاهی ندارند.

دکتر محمد هاشمی، با اشاره به پر طرفدار شدن استفاده از چالش ٢١ روزه حذف قندهای ساده در فضای مجازی، درباره تاثیرات این چالش کاهش وزن ادامه می‌دهد: مصرف این خوراکی‌ها نه تنها ضرورتی برای بدن ما ندارد بلکه زیان‌های زیادی هم به‌همراه دارد. حذف قندهای ساده بواسط کاهش کالری دریافتی طی ٢١ روز می‌تواند درجاتی از کاهش وزن و آثار مثبت کاهش مصرف مواد قندی را به‌ همراه داشته باشد. اما ٢١روز، برای دستیابی به سلامت پایدار کفایت نمی‌کند بلکه باید یک برنامه مستمر و دراز مدت را برای اصلاح الگوی غذایی خود در نظر بگیریم.

برخی از علائم اولیه ترک مصرف قند

سردرد، هوس‌های وقت و بی‌وقت، نوسانات خلقی، خستگی، سرگیجه، اختلال در تمرکز. به طور مثال، هنگامی که برای اولین بار قند و شیرینی را حذف می‌کنید، احساس خستگی یا بی‌حالی دارید، اما به تدریج و با تنظیم پایدار قند خون در محدوده سالم، بدن افت قند را کمتر تجربه می‌کند و انرژی ثابت‌تری در طول روز دارد. به گفته کارشناسان، یک رژیم غذایی متعادل (با پروتئین کافی، چربی‌های سالم و فیبر) و هم‌چنین نوشیدن آب کافی در طول روز و ورزش منظم می‌تواند به تثبیت سطح قند خون و کاهش علائم ترک قند کمک کند.

حذف قند در مراحل اولیه ممکن است برای افراد سخت باشد، اما زمانی که بدن بتواند این چالش را بپذیرد و بر عوارض آن غلبه کند، مزایای ارزشمندی را کسب خواهد کرد که در راستای ارتقای سلامت کلی مفید است.

در هر حال لازم است بدانید که قند به خودی خود می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد؛ چرا که منبع اصلی سوخت مغز ما گلوکز (قند) است. اما زیاده‌روی در مصرف قند مشکلات سلامتی بسیاری را در بر دارد. حذف کلی قند از رژیم غذایی بسیار سخت است، زیرا تمام غذاهای حاوی کربوهیدرات درنهایت توسط بدن به قند تجزیه می‌شوند تا به عنوان انرژی از آن استفاده شود؛ از همین رو تمرکز بر کاهش مصرف قندهای مصنوعی اقدامی هوشمندانه‌تر است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899996

دیگر خبرها

  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد