Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@10:13:02 GMT

دعوت شهرداری تهران از مردم برای نصب اپلیکیشن ماسک

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۷۲۸۱

دعوت شهرداری تهران از مردم برای نصب اپلیکیشن ماسک

شهرداری تهران از مردم برای نصب اپلیکیشن ماسک دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، شهرداری تهران از ابتدای شیوع کرونا در همهٔ سطوح و با فعال‌سازی ظرفیت‌های شهرداری تهران برای کاهش مبتلایان و قربانیان کرونا در تهران پیشگام بوده است. تبلیغات وسیع در سطح شهر، پویش قاب‌هایی از تهران، ضدعفونی کردن اماکن عمومی و وسایل حمل و نقل عمومی، کنسرت‌های شبانه و آنلاین رایگان، راه‌اندازی سامانه کار داوطلبانه، شناسایی سالمندان شهر و خدمات‌رسانی به آن‌ها، استفاده از ظرفیت رسانه‌های شهرداری و معاونت اجتماعی و ارتباطات و سرای محلات، نامه‌نگاری و گفتگوهای شهردار با شهرداران شهرهای بزرگ از جمله این اقدامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین یکی از ابعاد مهم اقدامات شهرداری در این خصوص، ارایه انواع خدمات غیرحضوری و توسعه خدمات آنلاین بر بسترهایی مانند سامانه «تهران من» بوده است.
در همین رابطه و با هدف حفظ سلامت شهروندان و پایش مکان‌های پرریسک، شهرداری تهران همکاری با پویش مردمی و اپلیکیشن ماسک را نیز در دستور کار خود قرار داده است.
شهرداری تهران از شهروندان و همچنین کارکنان این سازمان عمومی خواسته است که با نصب این اپلیکیشن ضمن کمک به مشخص‌ شدن نقشه و زنجیره ابتلا در تهران، از خود و نزدیکانشان به نحو موثرتری در برابر کرونا محافظت کنند.

در حال حاضر سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با همکاری جمعی از متخصصین حوزه تحلیل داده در کشور و به کمک ابزارها و زیرساخت‌های تحلیلی به ویژه زیرساخت‌های اطلاعات مکانی که در اختیار داشته نقش موثری در ارائه اطلاعات و تحلیل‌ها در همکاری با نهادهای متولی مدیریت کرونا ایفا نموده است که همکاری با اپلیکیشن ماسک ظرفیت و دقت تحلیل‌های ارائه شده جهت تصمیمگیری مدیران ذیربط را به طرز قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد.

همچنین شهرداری تهران با نصب بارکد در اماکن عمومی و وسایل حمل و نقل همگانی تهران به افزایش دقت بانک داده‌های ماسک کمک خواهد کرد و متقابلا از اطلاعات اپلیکشن ماسک مانند نقشه‌های شیوع در محلات و نیز تحلیل‌های مربوط به مکان‌هایی با ریسک بالاتر در مورد ابتلا به کرونا جهت ارائه بهتر و هدفمند خدمات خود از جمله ضدعفونی معابر بهره خواهد برد.

گفتنی است اپلیکشن‌های مشابه ماسک در کشورهایی که در کنترل کرونا موفق بوده‌اند از ابزارهای کمک کننده اصلی بوده‌ و خوشبختانه جمعی از متخصصان دانشگاه صنعتی شریف هم به شکل داوطلبانه نمونه ایرانی آن را ساخته‌اند که با حمایت وزارت بهداشت و جمعی از نهادهای مدنی ایران عرضه شده است. هر چه کاربران این اپلیکیشن بیشتر شود، به نحو موثرتری می‌تواند در کنترل کرونا در ایران به کار آید. عملیاتی کردن راهبرد تست و رصد برای پیشگیری از افزایش قربانیان کرونا که پیشنهاد سیاستی سازمان بهداشت جهانی است هم مستلزم استفاده از چنین اپلیکیشن‌هایی است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، در ماسک می‌توانید نقشه ابتلا به کرونا در کشور، شهر و محل زندگی‌تان را ببینید و از مناطق آلوده دوری کنید و همچنین با پاسخ منظم به سوالات اپلیکیشن احتمال ابتلایتان به کرونا را بسنجید و اگر بدون این‌که بدانید با مبتلایان کرونا در تماس بوده‌اید، از در خطر بودن خود آگاه شوید. این اپلیکیشن که در آدرس mask.ir قابل نصب است، به مهار هوشمند کرونا در ایران کمک می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران ماسك کروناویروس شهرداری تهران اپلیکیشن ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات زاکانی به خبرنگار قدس‌آنلاین درباره همکاری شهرداری با طرح نور / هرجا و هر طور پلیس بخواهد

علیرضا زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص نحوه همکاری و کمک شهرداری به پلیس در اجرای طرح نور و این پرسش که آیا شهرداری ماموران خود را ضابط قضایی می‌داند، کفت اینکه پلیس چه خدمتی را می‌خواهد و نیاز دارد را آنها اعلام می‌کنند و ما هم طبق وظیفه خودمان به هر کسی که در شهر نیازمند همکاری و کمک باشد خدمات می‌دهیم.

شهردار تهران افزود: نظام ما یک نظام مشارکتی است و با مشارکت مردم و نهادها و دستگاه ها کارها پیش می‌رود و هر کسی نیاز داشته باشد  به ما می‌گوید و ما هم سرویس می‌دهیم.

زاکانی که در حاشیه جلسه هیئت وزیران با اصحاب رسانه گفتگو می‌کرد در پاسخ به سوالی دیگری درباره نقدها و مسائلی که حول موضوع قرارداد شهرداری تهران با یک یک شرکت چینی برای خرید مترو و اتوبوس و ... منعقد شده هم با بیان اینکه برخی‌ها می‌خواهند تنها عده خاصی در کشور سود کرده و عموم مردم ضرر کنند، گفت: این اصلا خوب نیست و با انسانیت سازگاری ندارد.

 انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان مشخص شدند
  • کار خوب پلیس در حمایت از شهروند خبرنگاران
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • قضات در راستای کاهش اطاله دادرسی، صدور آرای متقن، دعوت به سازش تلاش کنند
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • توضیحات زاکانی به خبرنگار قدس‌آنلاین درباره همکاری شهرداری با طرح نور / هرجا و هر طور پلیس بخواهد
  • هرجا و هر طور پلیس بخواهد