Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای ارتش آمریکا ضمن تقویت حضور نظامی غیرقانونی خود در کانتون الجزیره سوریه (شرق فرات)، دوره‌های جدید آموزشی و استخدامی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) را با وعده حقوق و پاداش‌های بالا آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، برخی منابع رسانه‌ای در استان حسکه به نقل از منابع بومی این استان اعلام کردند، نیروهای اشغالگر آمریکایی مستقر در منطقه الشدادی در جنوب این استان در چند روز اخیر ثبت نام دوره آموزشی جدید نیروهای قسد-هم‌پیمان با خود را با حقوق ماهانه ۳۵۰ دلار آغاز کردند؛ مبلغی که به نسبت وضعیت معیشتی دشوار به وجود آمده در اثر محاصره و تحریم‌های غربی علیه سوریه حقوق بسیار خوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع در ادامه گفتند، مدت این دوره نظامی دو ماه و نیم بوده و تمرین‌ها در ساختمان مدیریت منابع نفت الجبسه برگزار می‌شوند، این ساختمان دولتی که پس از اشغال ارتش آمریکا به پایگاه نیروهای آن بدل شد، با آغاز دوره آموزشی، نیروهای مستقر در آن به پایگاه میدان نفتی العمر و محور رودخانه فرات در حومه شرقی دیرالزور مقابل پایگاه‌های ارتش سوریه و نیروهای روس منتقل شده و به تمامی انواع سلاح مجهز خواهند شد.

این منابع اظهار کردند: نیروهایی که ارتش اشغالگر آمریکا آموزش می‌دهند، مزدوران تحت فرماندهی و حمایت مستقیم این ارتش و جدا از تشکیلات نیروهای سوریه دموکراتیک، هم‌پیمان با این ارتش خواهند بود.

در این راستا نیروهای آمریکایی حضور خود در استان حسکه را تقویت کرده و تجهیزات جدیدی را به پایگاه "مدیریت میدان‌های الجبسه-و اقامتگاه کارگران" در شهر الشدادی در جنوب حسکه منتقل کردند.

برخی منابع بومی در استان حسکه اظهار کردند: تجهیزات نظامی شامل ۲۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا در یک عملیات هلی‌برن توسط بالگردهایی از اقلیم کردستان عراق به اقامتگاه‌های مدیریت میدان‌های الجبسه که به پایگاه نظامی تبدیل شده، منتقل شدند.

منابع یاد شده در ادامه گفتند: نیروهای آمریکایی در چند ساعت گذشته ۴۵ دستگاه خودروی نظامی مدل هاموی حامل سرباز را از گذرگاه غیرقانونی الولید در مرز با عراق به پایگاه غیرقانونی الشدادی در حومه جنوبی حسکه منتقل کردند.

نیروهای آمریکایی از حدود یک سال قبل حضور خود در سوریه را کاهش دادند و با عقب‌نشینی از پایگاه‌های الجلبیه و عین عیسی در شمال رقه و پایگاه قصر یلدا در شهرک تل تمر، حضور خود را به اطراف چاه‌های نفت محدود کردند.

در حال حاضر نیروهای آمریکایی در چند پایگاه غیرقانونی در استان حسکه (از جمله تل حجر و الرمیلان در حومه المالکیه، مدیریت الجبسه و اقامتگاه کارگران در الشدادی، لایف استون و قصرک در حومه حسکه) و در حومه دیرالزور در میدان نفتی العمر و کارگاه گاز کونیکو مستقر هستند.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه ارتش آمریکا نیروهای آمریکایی استان حسکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۸۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه

وزارت دفاع سوریه امروز اعلام کرد که نیرو‌های ارتش این کشور تجهیزات تروریست‌ها در حومه ادلب و حلب را هدف قرار داده و با همکاری روسیه چند پهپاد را در حومه لاذقیه منهدم کردند.

وزارت دفاع سوریه با انتشار ویدیویی از هدف قرار دادن خودرو‌های زرهی تروریست‌ها و سرنگون شدن تعدادی پهپاد با همکاری نیرو‌های روسی خبر داد.

هفته گذشته نیز یگان‌های توپخانه و موشکی ارتش سوریه، مواضع گروه تروریستی جبهه النصره و دیگر تروریست‌های هم پیمان آن را در حومه شهر ادلب و غرب شهر حلب هدف قرار دادند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت