Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که کرونا مردم را به مدت دو ماه به فاصله گذاری اجتماعی واداشت، این روزها در کنار بازشدن بخشی از صنوف و حضور مردم در جامعه، موضوع شرایط دریافت وام یک میلیون تومانی یارانه بگیران هم باعث شد تا فاصله ها بیشتر برداشته شده و منجر به تشکیل صفوف مردم در مقابل دفاتر پیشخوان و شرکت های ایرنسل و همراه اول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارسال پیامکهایی مبنی بر ارائه سیمکارت اعتباری رایگان برای سرپرستان خانوار موجب ازدحام در مقابل دفاتر پیشخوان دولت در رشت و سایر شهرهای استان شد.

امروز شنبه مقابل دفاتر پیشخوان دولت کلانشهر رشت مملو از جمعیتی است که برای دریافت سیم کارت رایگان تجمع کرده اند گویا هیچ خبری از کرونا نیست؛ امری که با دستورات وزارت بهداشت مبنی بر لزوم فاصله گذاری اجتماعی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا منافات دارد.

به گفته سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی در کشور حدود ۲.۵ میلیون سرپرست خانوار هیچ سیم کارتی به نامشان نیست که این افراد موظفند برای دریافت این وام، سیم کارت تهیه کنند در غیر این صورت هیچ راهی برای ثبت نام وام یک میلیون تومانی وجود ندارد.

او گفته است «کار سختی نیست فقط می توانند یک سیم کارت اعتباری به نام سرپرست خانوار خریداری کنند و کد ملی سرپرست خانوار را با همان شماره به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.»

اما سختی کار آنجاست که این امر بر شیوع بیماری که تازه اندکی آمار مبتلایان آن در استان کاهش یافته، دامن زده و این صفها و جمعیت هایی که شانه به شانه و سایه به سایه هم ایستاده اند بدون رعایت فاصله ها منجر به افزایش بیماران کووید ۱۹ شود.

این در حالی است که بنا به پیش‌بینی کارشناسان که موج دوم شیوع کرونا در کشور اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت‌ماه خواهد بود.  براساس نتایج آخرین بررسی‌های اپیدمیولوژی تا روز ۲۷ فروردین ماه درباره‌ بیماری کووید ۱۹ از سوی وزارت بهداشت، به‌نظر می‌رسد در ۶ استان موج جدید شیوع کرونا آغاز شده است.

گیلان و پنج استان دیگر شامل تهران، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، و مازندران در این فهرست قرار دارند.

ازدحام مردم در مقابل این دفاتر پیشخوان، کارکنان دفاتر را نیز کلافه و آنان را نگران درگیری بیماری کرونا کرده است.

کانون هایی برای کرونا

یکی از کارکنان دفاتر پیشخوان دولت در شهر رشت گفت : در تعجبم که با وجود هشدار مسئولان بهداشت مبنی بر لزوم فاصله گذاری اجتماعی به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا چطور چنین تصمیمی مبنی بر ارائه سیم کارت رایگان برای دریافت وام گرفته شده است.

وی افزود : با این تجمع مردم بدون رعایت اصول ایمنی نه مردم و نه ما از خطرات کرونا در امان نیستیم.

هادی اعتمادی مدیر یکی از دفاتر پیشخوان دولت در منطقه زرجوب رشت نیز گفت : از هنگام اعلام با ازدحام مردم روبرو هستیم و تنها کاری که توانستیم انجام دهیم نوبت دهی به مراجعان و پذیرش نوبتی آنها است.

وی اظهار داشت : ارائه سیم کارت با دریافت اطلاعات هویتی است و هنگام ثبت نام استعلام می شود و سپس به صورت رایگان به سرپرستان خانوار تعلق می گیرد و کسانی که سیم کارتی داشته اند که به دلیل بدهی قطع شده نیز می توانند درخواست کنند.

کرونا آتش زیر خاکستر

این در شرایطی است که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: کرونا در استان تمام نشده و ما هنوز در بستر شیوع این بیماری حرکت می کنیم،   بنابراین ضروری است تا مردم توصیه های بهداشتی و ایمنی را جدی گیرند.

دکتر محمدرضا نقی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر چه وضعیت ما در گیلان به لحاظ بیماری کرونا با ثبات است، اما خطر بیماری کرونا رفع نشده و باید بگوییم مانند آتش زیر خاکستر است و خیلی نمی توان پیش بینی کرد که چه اتفاقی می افتد.

او خاطر نشان کرد: تمام توصیه های پیشگیری از بیماری کرونا شامل رعایت حفاظت فردی، در خانه ماندن، فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند با شدت و قوت برقرارست اگر این توصیه ها را کنار بگذاریم، بیماری ظرفیت این را دارد که دوباره شعله ور شود.

وی اضافه کرد: در چند روز اخیر رفتارهایی دیده می شود که موجب نگرانی است و این رفتارها خدای نکرده می تواند منجر به این شود که به سمت موج دوم بیماری برویم، خیلی باید هوشیار باشیم، مدیریت بیماری و خط مقدم کنترل بیماری در جامعه و دست مردم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان اظهار داشت: رفتار مردم تعیین کننده است تا این موفقیتی را که در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا به دست آوردیم، ادامه یابد یا اینکه با بی تفاوتی و دست کم گرفتن بیماری کرونا، این آتش مجددا شعله ور شود.

محمود قاسم‌نژاد درویشی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در تماس خبرنگار ایرنا با بیان اینکه باید موضوع فاصله گذاری اجتماعی با شدت مورد توجه قرار گیرد، گفت : از نسبت به شدت این امر و شرایط ایجاد اطلاع کافی ندارد.

 وی تصریح کرد : هم اکنون طی تماس با مرکز ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام خواهیم کرد که پروتکل های بهداشتی باید رعایت شود.

گیلان از نخستین استانهایی بود که با شیوع بیماری کرونا مواجه شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی فاصله گذاری اجتماعی دفاتر پیشخوان دولت بیماری کرونا سیم کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، این روزها اغلب ساکنان نیمکره شمالی برای پوشیدن لباس‌های خنک و رهای بهاره و تابستانه آماده می‌شوند. در این میان، برای برخی انتخاب لباس به عاملی مهم‌تر از دمای هوا و سلیقه شخصی بستگی دارند؛ کسانی که حساسیت‌ فصلی دارند و در فصل بهار، هم‌زمان با افزایش میزان غبار و گرده گیاهان و هاگ قارچ‌ها در هوا، با انواع و اقسام ناراحتی‌ها از جمله خارش پوست درگیرند.

بیشتر بخوانید: هنگام استفاده از حشره‌کش‌ها به این نکات دقت کنید

متخصصان بهداشتی به کمک این افراد آمده‌اند تا با ارائه راهنمایی‌های کاربردی برای تغییر در سبک پوشش به آن‌ها کمک کنند کمی از سختی‌های این مشکل بکاهند.

یکی از اولین کارهایی که می‌توان انجام داد، این است که به‌ محض رسیدن به خانه لباستان را عوض کنید تا گرده‌های معلق در هوا را که به الیاف لباس چسبیده‌اند، با خود به اتاق نشیمن و اتاق خواب منتقل نکنید.

رد شدن از زیر درختان پرشکوفه یا قرار گرفتن در معرض نسیم بهاری هم می‌تواند موها را پر از گرده و غبار کند. بنابراین پوشاندن سر با کلاه یا سربند کمک می‌کند این گرده‌ها را با خود تا روی بالشتان نبرید. اگر هم ترجیح می‌دهید موهایتان آزاد و رها باشند، یک دوش سریع می‌تواند به خلاص شدن از شر گرده‌های حساسیت‌زا کمک کند.

اگر لباس‌های شسته‌شده‌ را در هوای آزاد پهن می‌کنید، توصیه می‌شود این کار را در ابتدای روز یا هنگام عصر انجام ندهید، زیرا در این زمان‌ها میزان گرده‌های معلق در هوا به بالاترین حد می‌رسد.

محققان پنج تا از رایج‌ترین پارچه‌ها در ایالات متحده (پنبه، پشم، پلی‌استر، ابریشم و کتان) را از نظر میزان جذب گرده‌ بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که انواع بافت‌ لباس می‌تواند به عنوان جمع‌کننده‌های غیرفعال گرده عمل کند و تفاوت‌ها در فراوانی گرده‌های مختلف به محیط‌های روستایی، حومه‌ای و شهری بستگی دارد. به عقیده آن‌ها، لباس یکی از عوامل اصلی ورود غبارهای حساسیت‌زا به فضاهای بسته مانند خانه، محل کار یا فضاهای عمومی است. البته شستشو با آب و مواد شوینده اکثر گرده‌ها را از پارچه پاک می‌کند اما اگر شرایط شست‌وشوی هرروزه فراهم نیست، باید لباس‌های بیرون را در مکانی محافظت‌شده (مانند کمد لباس جداگانه) نگه داشت.

توصیه دیگری که هم راهگشا است و هم می‌تواند زیبایی‌های این فصل را تکمیل کند، همراه داشتن یک شال پنبه‌ای برای پوشاندن سر، گردن و شانه‌ها هنگام رد شدن از مکان‌هایی است که منبع انتشار گرده‌اند؛ مانند پارک‌ها یا فضای سبز.

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1228736 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان